Hírek

Találkozás a hungarikumokkal – interaktív módon

Idén már hatvanra bővült Nemzeti Értéktárunk kiválóságainak, azaz hungarikumainak száma. A Sziget Fesztiválon hagyományosan nagy sikernek örvendő Hungarikum Faluban mind a hatvan kiválósággal találkozhatnak a látogatók.

A programok szervezésében a Földművelésügyi Minisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Ízek Alapítvány is részt vett. A megjelenés lehetőséget biztosít arra, hogy modern, figyelemfelkeltő eszközökkel mutassuk be nemzeti értékeinket és hagyományainkat az ide látogató magyar és külföldi fiatalok számára.

Terítéken van a Hungarikum Bistro ételkínálatában többek között az igazi Bajai halászlé, a különleges Karcagi birkapörkölt, de megtalálható még a Szegedi paprika-őrleményes kolbász és a HERZ-szalámis szendvics is. A Hungarikum Pub italkínálatából nem hiányozhat a Tokaji Aszú és a 16. századig gyógyszernek minősülő pálinka sem. A szomjat pedig a szikvíz vagy a napjainkban nagy népszerűségnek örvendő fröccs olthatja, melynek több mint ötvenféle elkészítési módja létezik. Az idei Hungarikum Falu különlegessége még, hogy két nemzeti kiválósággal kiemelten foglalkozik: az egyik a sokak által kedvelt és szeretett finomság, a kürtős kalács, a másik pedig hazánk világszerte ismert sportolójának „hagyatéka”, a Puskás Örökség.

A megnyitón V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára elmondta: a Hungarikum Falu megvalósításának elsődleges célja, hogy lehetőséget teremtsen a külföldi fiatalok részére a nemzeti értékeink és a velünk élő hagyományok megismerésére. Erre nem is lehetne kitűnőbb alkalmat találni mint az évente több százezer fiatalt megmozgató Sziget Fesztivál, ahol az érdeklődők interaktív módon is találkozhatnak a hungarikumokkal.

A magyarországi agrártermékeket – és ezen belül a hungarikumokat – belföldön és külföldön népszerűsítő Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója, Lipcsey György beszédében hangsúlyozta: az AMC minden eszközzel támogatja az olyan termékek előállítását, amelyek egyediségük, kiemelkedő minőségük miatt kitűnhetnek a tömegtermékek közül és akár hungarikumok lehetnek. Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy az Agrármarketing Centrum a közösségi marketingeszközök széles eszköztárával olyan külföldi és belföldi kiállítási lehetőségeket, üzletember-találkozókat biztosít elsősorban a kis- és középvállalkozások számára, amelyekkel versenyelőnyhöz, piaci pozícióhoz juthatnak, mi több, jó hírnevet, ismertséget szerezhetnek. A hungarikumokon keresztül pedig széles rétegek ismerhetik meg hazánkat és a magyarság kimagasló kulturális értékeit, világszínvonalú eredményeit – tette hozzá.

A Földművelésügyi Minisztérium szakmai támogatásával a Hungarikum sátorban a fesztivál ideje alatt kisfilmeket vetítenek a hungarikumokról, hogy a látogatók – nemzetiségtől függetlenül – jobban megismerjék nemzeti értékeinket. Aki szeretné felmérni a tudását a hungarikumokról és a pálinkáról, kvízt tölthet ki ajándékokért. Szombaton pálinkaszakértő által vezetett kóstolást rendeznek, melyen többféle díjazott pálinkát ízlelhetnek meg az érdeklődők. A Hungarikum Falu területén felállított Puskás-falnál pedig lehetőség van fotózkodni a világhírű futballista életnagyságú képmásával is.

agrotrend.hu / AMC

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés