FÓKUSZBAN

A jó minőségű élelmiszer nem más, mint olcsó egészségbiztosítás

A jó minőségű élelmiszer nem más, mint olcsó egészségbiztosítás

Élelmiszereink legyenek biztonságosak, egészségesek, kiváló

Ismerjék meg 2019 legjobb traktorait!

Ismerjék meg 2019 legjobb traktorait!

Nemrég adták át az Év traktora 2019 (Tractor of the Year 2019) ...

Keressük Az Agrárvilág Szépét!

Keressük Az Agrárvilág Szépét!

Olyan hölgyeket keresünk, akiknek nem csak kötődésük

Hírek

2018. november 05., hétfő • 12:13

Üzemanyaghiány fenyegeti Németországot?

Az idei szárazságnak Németországban nemcsak természeti, hanem gazdasági következményei is vannak.

Az idei a legmelegebb év Németországban a rendszeres mérések több mint 130 évvel ezelőtti kezdete óta a szövetségi meteorológiai szolgálat (DWD) adatai szerint. A rendkívüli meleg az ország jelentős részén szárazsággal jár együtt, aminek nemcsak súlyos természeti, hanem gazdasági következményei is vannak, az aszály miatt már üzemanyaghiány is fenyegeti az országot.


A tartályhajók az alacsony vízállás miatt nem tudnak kellő mennyiségű üzemanyagot szállítani - fotó: Pixabay

A január-októberi időszakban az átlaghőmérséklet 11,6 Celsius-fok volt, ami a legmagasabb érték a rendszeres időjárási adatfelvétel 1881-es kezdete óta, és 2,2 Celsius-fokkal meghaladja a 9,4 Celsius-fokos sokévi átlagot.

Csaknem valamennyi hónapban kiugróan magas átlaghőmérsékletet regisztráltak, csak februárban és márciusban volt az átlagosnál hidegebb az időjárás Németországban

A DWD adatai alapján a felmelegedés trendszerű, ezt jelzi, hogy az ezredforduló óta csak egyszer - 2010-ben - volt a sokévi átlagnál hidegebb a január-októberi időszakban, és az idei már a harmadik történelmi rekord a 2007-es és a 2014-es csúcs után.

Az ország északi és keleti részén nemcsak meleg, hanem száraz is az időjárás, Berlinben például áprilistól október közepéig nem volt számottevő csapadék és

az ország egészét tekintve a tavalyinál 20%%-kal kevesebb búzát takarítottak be a számos térséget sújtó hőség és aszály miatt

A folyók apadása is súlyos gondot okoz, főleg a legfontosabb belvízi szállítási útvonalon, a Rajnán, amelyen keresztül az ország nagy részét ellátják üzemanyaggal. A tartályhajók az alacsony vízállás miatt a lehetséges mennyiség felét vagy annál is kevesebbet tudnak szállítani. Az ellátási nehézségek révén a gázolaj országos literenkénti átlagára az október elején regisztrált 1,34 euróról (440 forint) 1,42 euróra emelkedett a hónap végére, holott a nyersolaj világpiaci átlagára több mint 10%-kal csökkent. 

A Die Welt című lap pénteken arról írt, hogy egy szászországi töltőállomáson 1,98 euróra emelték a gázolaj árát, mert

egyszerűbbnek tartották a hallatlanul magas árral elriasztani az autósokat, mint mindenkinek külön megmagyarázni, hogy elfogyott az üzemanyag

A kormány a fenyegető üzemanyaghiány miatt a napokban megnyitotta a stratégiai olajkészleteket a piaci szereplők számára, a nagykereskedők érdekképviselete pedig a vasárnapi kamionstop felfüggesztését sürgeti, hogy az üzemanyag-szállító tartálykocsik minél több töltőállomásra eljuttathassák az utánpótlást.

agrotrend.hu / MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.