Hírek

Van, ahol a forgalom harmadát hozza az ünnepi időszak a borértékesítésben

A borértékesítés év végi felfutása összhangban áll az egyéb termékeknél tapasztalt bővüléssel.

Az évi 8-10 millió palack bort értékesítő áruházláncok 5-7 százalékos bevételnövekedéssel számolnak az idén, van, ahol a forgalom harmadát hozza az ünnepi időszak – írja a Világgazdaság.

A lap a nagy áruházak megkérdezésén alapuló gyűjtést ismertetve úgy fogalmaz,

a vásárlók felismerték: a minőségi hazai bort termelők borainak ár-érték aránya sokkal jobb, mint az európai és az újvilági termelőké, ezért az importtermelők aránya általában nem haladja meg a 2-3 százalékot.

Ezer forint alatt van az átlagos palackár, a legtöbb helyen már 300 forintos terméket is találni, a plafon pedig rendszerint 9-10 ezer forint körül van.

fotó:123rf

Az év utolsó hónapjaiban, az ünnepek közeledtével és a hidegebb időjárás beköszöntével erősödik a vörös- és fehérborok aránya, a rozéfogyasztás pedig csökken. Az ünnepek alatt kiemelkedően keresettek a tokaji édes fehér-, illetve a szekszárdi és villányi vörösborok.

Az áruházak forgalmában a vörösboroké a legnagyobb, 48 százalékos részarány, a második helyen 35 százalékkal a fehérborok állnak, a harmadik a rozé 17 százalékkal.

A KSH adatai szerint Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege (gyöngyöző bor és pezsgő nélkül) a 2017. január–szeptemberi időszakban mennyiségben 11 százalékkal javult, értékben 6 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

agrotrend.hu / vg.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés