Hírek

VM: arányos lesz a teherviselés az élelmiszerlánc-felügyeleti díjjal

Az év elejétől bevezetett élelmiszerlánc-felügyeleti díjjal kiegyensúlyozott, arányos teherviselés valósul meg az élelmiszerlánc-felügyelet területén – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).

Az élelmiszerlánc-felügyeleti díj arányos terhet ró az élelmiszerlánc szereplőire, szemben az eddigi, a hússzektort aránytalanul terhelő díjfizetési rendszerrel – áll a közleményben. Emellett a díjfizetést bevezető törvény termelőbarát. Mentesül ugyanis a felügyeleti díj bevallása és megfizetése alól az a mezőgazdasági kistermelő, akinek személyi jövedelemadó-köteles éves jövedelme nem haladja meg a 8 millió forintot. 

    
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvénnyel 2012 januárjától élelmiszerlánc-felügyeleti díjat kell fizetniük az élelmiszerágazat szereplőinek. A díjfizetésre kötelezettek május1-31 között regisztrálhatnak, a felügyeleti díjat bevallani május 31-éig, első részletét befizetni július 31-éig kell. A díj az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv, a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal (NÉBIH) és a kormányhivatalok bevétele lesz és az élelmiszerlánc hatósági felügyeleti tevékenységgel összefüggő feladatok ellátását fedezi. A hatóságok évente 350 ezer ellenőrzést, illetve 1,5 millió vizsgálatot végeznek.


    
Az Európai Unió több tagállamában is hasonló elvű általános díjfizetési kötelezettség terheli az élelmiszerlánc szereplőit.


    
A felügyeleti díjfizetési és bevallási kötelezettség alá tartozik minden olyan élelmiszer- és takarmányipari vállalkozás, illetve élelmiszerlánc-szereplő, amelynek tevékenységére kiterjed az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság ellenőrző munkája.  A díj mértéke – bizonyos kedvezmények mellett – az érintett tevékenységből származó előző évi nettó árbevétel, illetve magánszemély esetén a jövedelem egy ezreléke. 


    
Az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat bevallani május 31-éig kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapus azonosítást követően a NÉBIH portálján kell.

Forrás: MTI

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés