Fenntarthatóság

Innováció

Egyetem segítségével vizsgálja az Aldi a környezetét

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. idén tavasszal „Rajongunk a méhecskékért” kampánya keretében egy többkaptáras, öt méhcsaládnak otthont adó méhecskeházat épített biatorbágyi központjában. Most a méhek segítségével az áruházlánc azt vizsgálja, milyen lépéseket tehet környezetének javítása érdekében.

A „Rajongunk a méhecskékért” kampány segítségével az ALDI arra hívta fel vásárlói és partnerei figyelmét, milyen hasznos állatok is a méhek. Nekik köszönhető egy sor olyan alapvető élelmiszer, mint az alma, eper, szilva vagy az uborka, de segítségükkel környezetünk állapotáról is hasznos információkhoz juthatunk.

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a Nyugat-magyarországi Egyetem Erdőmérnök kara által fejlesztett biomonitoring rendszer segítségével kezdett több éves kutatási projektbe. Ez egy olyan, élőlényekre alapozott vizsgálati módszer, amely a környezet állapotáról, annak változásairól szolgáltat információkat. A három éves projekt alatt az egyetem szakemberei havonta vesznek mintát a méhecskék által összegyűjtött anyagokból (méz, propolisz, virágpor, viasz), majd az adatokat elemezve abban segítenek, mit tehet a vállalat környezete állapotának javításáért.

Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója és Prof. dr. Lakatos Ferenc 

„Felelős vállalatként nemcsak vásárlóinkért, munkatársainkért, üzleti partnereinkért, hanem környezetünkért is felelősséget vállalunk. „Rajongunk a méhecskékért” kampányunknak is köszönhetően egyre többen tudják, milyen hasznos állatok a méhek és milyen fontos, hogy védjük őket. A biomonitoring rendszer és a méhek segítségével rengeteg hasznos információt szerezhetünk környezetünk állapotáról, a kutatásból szerzett adatok, eredmények pedig abban segítenek, hogy tudatosan tegyünk is a védelméért” – mondta Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

agrotrend.hu / ALDI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés