Fenntarthatóság

Innováció

Sok termelőnek fogalma sincs a saját földjéről

A magyar termelők majdnem fele egyáltalán nem ismeri saját szántóföldje adottságait.

A legújabb fejlesztéseket és technológiákat ismerhették meg a termelők a Debreceni Egyetemen (DE) rendezett Kukorica- és búzakonferencián. A program célja, hogy a gazdálkodók tudásának bővítésével egyre hatékonyabb legyen a termelés – olvasható az egyetem oldalán.


A konferencián több mint 250 gazdálkodó vett részt és 16 szakmai előadás hangzott el – fotó: DE

– A szervezők és a kar gondolkodása megegyezik. A rendezvényre a legkiválóbb gyakorlati szakembereket hívták meg.

A kar is minden területen a kiválóságra törekszik, ennek köszönhetően évek óta a világ legjobb 200-250 agrárképző intézménye között vagyunk.

A konferencián gyakorlati példákat mutatnak be, mi is gyakorlati szemléletű képzést folytatunk – hangsúlyozta megnyitójában Komlósi István, a DE Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi- és Környezetgazdálkodási Kar dékánja.

A kukorica egyik legjelentősebb kártevője, a kukoricamoly elleni védekezésben nagy szerepe van az időzítésnek. A növényvédőszeres kezelés hatékonyságát növeli egy illatanyagcsapda kifejlesztése, amelynek kutatásában részt vettek a DE Növényvédelmi Intézetének munkatársai.

– Többéves kísérletsorozat eredményeként fejlesztettük ki ezt az újfajta, illatanyagos csapdát, amellyel a kukoricamoly rajzása megbízhatóan nyomon követhető.

Ez nagyon fontos abban, hogy pontosan meg tudjuk határozni, hogy a kikelő lárvák ellen mikor kell elvégezni a védekezést – ismertette Nagy Antal, a Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi-  és Környezetgazdálkodási Kar adjunktusa.

A konferencia szervezői úgy vélik, a magyar termelők mintegy 40 %-a egyáltalán nem ismeri saját szántóföldje adottságait, ezért például találomra szórnak ki műtrágyát, ami akár az elérhető termésmennyiségnél kevesebb gabona betakarítását is eredményezheti.

agrotrend.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook