Fenntarthatóság

Innováció

„Trendivé” kell tenni a mezőgazdaságot

Nincs megfelelően kihasználva a digitalizáció, pedig ez az agrárium fejlődésének kulcsa.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója szerint az agrárium fejlődésének kulcsa a digitalizáció – közölte az AMC.


Vonzóvá kell teni az agráriumot a fiatalok számára – fotó: 123rf

A közlemény szerint Ondré Péter egy szerdai szakmai konferencián kifejtette: Magyarországon az egy év alatt megtermelt agrárjövedelmek átlaga gazdálkodónként az Európai Uniós átlag harmada, a Nyugat-Európai 80-82 ezer eurós összegnek pedig csupán tizede; emellett

Magyarország hektáronként az uniós átlagtermésnek is csupán 54%-át éri el.

Ennek oka szerinte többek között az, hogy nem használják ki az ágazatban a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket.

Rámutatott, hogy a magyar piacon fellelhető gépeknek ma már szinte mindegyike tud valamilyen digitális IT technológiát, de

ezek közel 60-65%-val a magyar gazdák nem élnek.

Ráadásul az adatok azt mutatják, hogy megfelelő technológiai tudás hiányában egy átlagos mezőgazdasági gép tudásának csupán 40-45%-át használják ki a magyar gazdaságokban.

– Bár fontos az agráriumban felhalmozott tőke és a kellő technikai paraméterekkel rendelkező eszközpark,

amíg nincs az agráriumban szemléletváltás és nem aktiválódik az agrárium területén az a generáció, amelyikben megvan a fogékonyság az informatikai eszközök iránt is, addig nem lesz hatékonyabb a terület

– mondta.

Meggyőződése szerint a jól képzett fiatalok bevonásához 2 dolgot kell közvetíteni:

  • egyrészt az agráriumban elérhető jövedelmi szinteket,
  • másrészt pedig azt, hogy ma már ez az ágazat is "trendi".

Annak érdekében, hogy ezek az üzenetek minél több fiatalhoz eljussanak az AMC november végén "Fiatalok az agrárpályán" címmel konferenciát szervez – közölte az AMC.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés