2022.07.07., csütörtök , Apollónia

Agrárpénzek

2016. június 05. vasárnap • 13:08

Már telefonon is intézhetik adóügyeiket a minősített adózók

Május óta a minősített adózók - cégek és regisztrált áfaalanyok - már telefonon is kérhetnek információt, illetve tehetnek észrevételt besorolásukkal kapcsolatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerében.

Az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére - tájékoztatott a NAV. A rendszert a minősített adózók használhatják egyedi ügyfélazonosító kódjukkal – a PIN kódot papíralapú nyomtatványon vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül is lehet igényelni a hatóságtól.

A NAV az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfa-regisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején. Azóta csaknem kétezer hívás érkezett, többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehajtási eljárásokról kértek információkat az adózók.

 

agrotrend.hu / MTI

Pályázatok, Támogatások, Gabonapiac, Fiatal Gazda

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.