Agrárpiac

Piac

A BASF Növényvédelmi üzletágának eladásai 75%-kal nőttek az elmúlt tíz évben

Az innovációs csatornából kikerülő újdonságok eladási csúcsa a 2015–2025 közötti időszakban akár 3 milliárd euró is lehet. A folyamatos üzleti sikert a termelőközpontú megoldások támogatják. – Erős piaci pozíciónknak köszönhetően olyan megoldásokat kínálunk a termelőknek, amelyek kielégítik speciális igényeiket- mondta Markus Heldt, a BASF növényvédelmi üzletágának elnöke.

Az Agrodivízió fejlődésének motorja az erős, innovatív portfólió és a komoly befektetésekkel támogatott kutatás-fejlesztés. – Portfóliónk, csatornánk, gyors alkalmazkodóképességünk és a gazdák igényeinek ismerete szilárd pozíciót biztosít számunkra a piaci versenyben. Az agrokémiai piac folyamatosan átalakul, mi pedig aktívan keressük az egyesülési törekvésekből adódó lehetőségeket annak érdekében, hogy növelhessük befolyásunkat és még több értéket kínálhassunk – nyilatkozta Heldt a Ludwigshafenben tartott sajtótájékoztatón. Az eseményen a vállalat bemutatta legújabb innovációit, valamint növekedési stratégiáját a jövőre nézve, ezenkívül a mezőgazdaságban jelenleg zajló átalakulásokat és kihívásokat is megvitatták.

A jelenlegi makrogazdasági környezet változékonysága ellenére a mezőgazdasági piac vonzereje mit sem csökkent. Az élelmiszergyártásban a minőségi és mennyiségi növekedést megkövetelő globális trendek változatlanok. – A gazdáknak nem lesz könnyű dolguk, ha egy növekvő, egyre tehetősebb és magasabb igényszintű népességet akarnak ellátni élelemmel, a miénkhez hasonló új technológiák iránt továbbra is magas lesz a kereslet – nyilatkozta Heldt.

Annak érdekében, hogy a gazdáknak a legtöbbet nyújthassa és növekedhessen is a piacon, a BASF továbbra is sokat fektet a kutatás-fejlesztésbe, tovább erősíti innovációs csatornáját és partneri kapcsolatokat alakít ki az új technológiák fejlesztésének felgyorsítására. – Növelni fogjuk globális befolyásunkat, ugyanakkor bebiztosítjuk vállalatunk jövedelmezőségét és hosszú távú sikerét. Hisszük, hogy nemcsak a méret, hanem az ügyfélközpontúság és az alkalmazkodóképesség is kulcsfontosságú a jövőbeni üzleti növekedéshez, hiszen a termelők igényei gyorsan változnak – folytatta Heldt.

A BASF jelenlegi növényvédelmi innovációs csatornájában minden területen várhatók újdonságok, a fejlesztések előrehaladott fázisban vannak. A vállalat tervei szerint a 2015 és 2025 között piacra kerülő növényvédő termékek eladási értéke a 3 milliárd eurót is elérheti. Erre jó példa a vállalat egyik legújabb gombaölő szer hatóanyaga, a Xemium® (fluxapiroxád), mely különleges, vizes (hidrofil) és zsíros (lipofil) környezethez is igazodó molekulaszerkezete révén teljesen egyedi hatásmóddal rendelkezik.

A magyar piacon három új termékben is elérhető lesz a 2017-18- as évben: árpában, a Priaxor®-ban, szőlőben és almában a Sercadis®-ban (engedélyezés alatt), illetve a teljesen új növényvédelmi megoldást kínáló Systiva®-ban. Utóbbi egy olyan különleges lombvédelmi megoldás az árpabetegségek ellen, melyet még a vetés előtt a vetőmagra kell felvinni csávázással.

Szintén újdonság a fungicidek körében, a Revysol®, amely innovációra már sürgősen szükség volt, és amelynek kulcsszerepet szánnak a betegség- és rezisztenciakezelésben a 2018/19-es idénytől kezdve. Ez a növényvédő szer, amely jelenleg engedélyezés alatt áll az európai hatóságoknál, kiemelkedő biológiai tulajdonságokkal büszkélkedhet egy sor kórokozóval szemben, ezenkívül szabályozás szempontjából is kedvező a profilja.

– Növényvédelmi üzletágunk nagyon sikeres volt az elmúlt években, és nagyban hozzájárult a BASF nyereségességéhez – mondta Dr. Harald Schwager, a BASF SE ügyvezető igazgatói tanácsának tagja. – Az elmúlt évtizedben az üzletág eladásai 3,3 milliárd euróról 5,8 milliárdra nőttek, ami 75%-os növekedést jelent. Ez a kiemelkedő teljesítmény is azt mutatja, hogy betartjuk az ígéreteinket.

Az eladások mind a földrajzi régiók, mind a termékek tekintetében kiegyensúlyozottan növekedtek. Az üzletág kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti átlagos eredményének (EBITDA) 25%-os növekedése ugyanezen időszak alatt élvonalbeli teljesítmény az agrokémiai iparágban. – Ez igazolja a növényvédelmi üzletág fontosságát és hozzájárulását a BASF Csoport sikeréhez – folytatta Schwager.

A vállalat folyamatosan arra törekszik, hogy bővítse hagyományos növényvédelmi megoldásait annak érdekében, hogy átadhassa a gazdáknak a legújabb technológiai vívmányokat. A MaglisTM például a BASF legjelentősebb vívmánya a digitális gazdálkodás területén. Ezen a 2016 elején indult digitális felületen található eszközök vadonatúj tippekkel és pontos információkkal támogatják a gazdákat tevékenységük során. A Maglis TM segítségével a gazdák összegyűjthetnek, értelmezhetnek és nyomon követhetnek egy sor, növényekkel kapcsolatos adatot, hogy minél jobb döntéseket hozhassanak a növénytermesztésben és eladásban.

A kémiai és biológiai szakértelem ötvözéséből származó fejlesztési megoldások képezik a BASF növekedési stratégiájának másik fontos fókuszpontját. A vállalat egyike azon keveseknek, amelyek többek között biológiai és kémiai anyagokat egyaránt tartalmazó vetőmagkezelő termékeket gyártanak. A biológiai megoldásokba, például a természetben is előforduló organizmusokba és növényi kivonatokba történő befektetések számos előnyt nyújtanak a gazdáknak, például alternatív eljárásokat, amelyekkel növelhető a rezisztenciakezelés hatásfoka. A divízió központjában, Limburgerhofban nemrég megnyílt, biológiai és vetőmagokkal kapcsolatos megoldásokra szakosodott új kutatás-fejlesztési központnak köszönhetően még jobban felgyorsulhat az új terméke fejlesztése ezeken a területeken.

A 2016-os év hátralevő részére nézve a BASF továbbra is változékony mezőgazdasági piaccal és kihívásokkal teli üzleti környezettel számol. A jelenlegi fejlesztések alapján a növényvédelmi üzletág 2016-ban is törekszik a 2015-ös jövedelmezőségi szint elérésére. – Termelőközpontú értékesítést végzünk. Az értékesítést még nagyobb erőbedobással végezzük, amit új termékekkel és készítményekkel is fokozunk – nyilatkozta Schwager. – A változások új lehetőségeket hoznak az üzleti növekedésre és arra, hogy elkülönüljünk versenytársainktól. Büszkeséggel tekintünk vissza a BASF százötvenéves örökségére, az ez idő alatt elért eredményekre, amelyek igazi áttörést hoztak a piacon a gazdák számára. Ennél is fontosabb, hogy előre tekintsünk és valódi részesei legyünk ennek az iparágvezető csapatnak, amely alakítja, és előre viszi a modern mezőgazdaság jövőjét – tette hozzá Schwager.

agrotrend.hu / BASF Hungária Kft.

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook