Agrárpiac

Piac

A magyar cégek külföldi piacra jutásáról tartott előadást az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az Agóra konferencián

Az AMC tevékenységének kulcsfontosságú része a profiljához illeszkedő magyar cégek külföldi szakkiállításokon való részvételének anyagi támogatása

A magyar cégek külföldi piacra jutását támogató lehetőségeket elemezték az Agóra konferenciasorozat „Határtalan értékesítés” című rendezvényén, ahol az élelmiszeripari cégek, mezőgazdasági kkv-k exportesélyeit támogató agrárkormányzati intézkedésekről Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője számolt be. Az eseményt az agrárminszter, dr. Nagy István nyitotta meg.


fotó: AMC

Ondré Péter felszólalásában arról beszélt, hogy a magyar agrár- és élelmiszergazdasági termékek és szolgáltatások bel és külföldi, hiteles és vonzó bemutatása, az egészségorientált, környezettudatos termékválasztás és a hazai termékpreferencia elterjesztése, továbbá

a hagyományos, kézműves termékek ismertségének és kedveltségének erősítése az Agrármarketing Centrum felvállalt küldetése.

„Az AMC tevékenységének igen népszerű és kulcsfontosságú része a profiljához illeszkedő magyar cégek külföldi szakkiállításokon való részvételének jelentős anyagi támogatása” – mondta az AMC ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy

az AMC külföldi kiállításokra szervezett közösségi standjain a velük utazó partnercégek, teljes költségigényük cc. 90%-os állami támogatása mellett mutathatják be termékeiket nemzetközi szintéren.

2018-ban az AMC 14 nemzetközi kiállításon 2461 m2-en, 150 magyar kiállító számára biztosított export ösztönző megjelenési lehetőséget és három külföldi kiállításhoz kapcsolódóan (Foodex; Sial China, PLMA) szervezett üzletember (B2B) találkozókat. Világszerte, a nemzetközi porondon évről-évre látványosan gyarapodik a közösségi standok száma. "A magyar közösségi megjelenés B2B támogató szolgáltatása azonban olyannyira sikeres, hogy azt a jövőben tovább kell bővítenünk, hiszen általa

a kiutazó magyar cégek képviselői közvetlen kapcsolatépítési, tárgyalási lehetőségekhez jutnak a helyi üzletemberek, cégtulajdonosok, beszerzők, ill. beszállítók jobb elérésére, ami hatékony exportélénkítő eszköz" .

Ondré Péter hozzátette: "Utánkövetésünk szerint kiállítóink 95%-a várakozásainak megfelelőnek találja külföldi szereplését, amihez munkatársaink segítőkészsége mellett nagy mértékben hozzájárul az is, hogy éves kiállítási tervünket a piaci igények mentén és a velünk kiállító cégek kéréseinek figyelembevételével alakítjuk ki."

Az Agrármarketing Centrum közösségi standjával 2019 első negyedévében 8 külföldi kiállításon vett részt, amelyből négyet, hazánk legjelentősebb agrár export-import országába, Németországba szervezett.

Már megkezdődött további 8 külföldi kiállítás AMC-s közösségi standjának előkészítése, a részvételi felhívások a www.amc.hu oldalon jelennek meg.

arotrend.hu / AMC

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés