Agrárpiac

Piac

A magyar nyúlhús kiváló minőségű

A nyúlhús méltatlanul mellőzött a magyar fogyasztók körében, miközben az egyik legfontosabb fehérjeforrás és zsírtartalma is minimális.

Nagy István elmondta, hogy az Agrárminisztérium (AM), a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, valamint az Agrármarketing Centrum (AMC) éppen ezért fogyasztásösztönző kampánnyal hívja fel a figyelmet erre a húsfélére. A magyar nyúlhús kiváló minőségű. A promóciók hatására azt remélik, hogy a jelenlegi, fejenkénti 1-2 százalékos éves fogyasztást 2022-ig mintegy 10 százalékra sikerül emelni.

Növekszik a nyúlhús iránti kereslet – fotó: pixabay.com

Egyre több az egészségtudatos vásárló Magyarországon. Ki egészségügyi, ki megelőzési céllal keresi az ellenőrzött, jó minőségű termékeket a boltok polcain. Számukra is kiváló alternatíva lehet az egészséges, vitamindús és gazdag tápanyagtartalmú nyúlhús, amely egyre népszerűbb. A húsféle kelendőségében egyértelmű szerepe van az elmúlt időszak promóciós kampányainak is.

A debreceni Farmer Expón tartott sajtótájékoztatón Nagy István agrárminiszter, a nyúlhús kampány fővédnöke elmondta: a tavaly megkezdett kampánynak köszönhetően jelentősen nőtt a belföldi fogyasztás. A nyúlhús termékek a magyarországi áruházláncok polcain folyamatosan, konyhakész termékként elérhetőek, ez sokat lendít e húsféle keresettségén. A tavalyi áruházi kampány során mintegy 6 százalékkal növekedett az előcsomagolt nyúlhús forgalma.

A szaktárca konkrét lépéssekkel is igyekszik hozzájárulni ahhoz, hogy a nyúlhús egyre több család étrendjében szerepeljen. A debreceni Farmer Expo közönsége mesterszakácsok által, a Nyúlhús Főzőshow keretében meg is kóstolhatta az ízletes húsfélét. A kóstoltató kampányok szinte minden rendezvényen sikert aratnak, ezt vallja az AMC ügyvezető igazgatója, Ondré Péter is. A frissen kinevezett cégvezető hangsúlyozta:

az AMC elkötelezett abban, hogy olyan termékpályákat karoljon fel, amelyek kevésbé részei a mindennapos étkezési szokásainknak.

A nyúlhús népszerűsítése nemes feladat, mert ez esetben olyan alapanyagról van szó, amely egészséges, zsírszegény, minden korosztálynak ajánlható, változatosan elkészíthető, ráadásul a magyar nyúlhús kiváló minőségű. A legfőbb feladat az ilyen kóstoltatások kapcsán, hogy a nyúlhús kedveltsége ismét az évtizedekkel ezelőtti szinten legyen, amikor vidéken szinte minden háznál tartottak nyulat és ebből kifolyólag közkedvelt fogásként jóval többször került az asztalra.

A magyar nyúlállomány 98%-át külföldön értékesítik – fotó: pixabay.com

Ondré Péter szerint, amikor az emberek a rendezvényeken szembesülnek azzal, hogy milyen változatosan és ízletesen készíthető el a nyúlhús, akkor érezhetően növekszik a vásárlási hajlandóság is.

Ondré Péter hozzátette: a fogyasztás ösztönzése kihat a kínálatra is, az ágazat célszámként 2022-re akár a 7 millió vágónyulat is elérhetné. Ezért szeretnék, ha az egy főre eső belföldi fogyasztás éves szinten a jelenlegi 1-2 százalékról 10 százalékra növekedne.

Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szintén megerősítette, hogy a kampányok által egyre több nyúlhúsra mutatkozik kereslet az országban. A Terméktanács vezetője elmondta:

hazánkban jelenleg mintegy 75-80 ezer anyanyúl található, ebből évente mintegy 4,5 millió nyulat vágnak le, amelyek 98 százalékát külföldön értékesítik.

A szakmai szervezet célja, hogy ez az arány a belföldi fogyasztás javára változzon és az értékes húsféle a hazai konyhákban is heti rendszerességgel jelen legyen. A sajtótájékoztatón a szervezők Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalával közösen egy jótékonysági akciót is hirdettek. Ennek keretében 450 ezer forint értékben, 150 kg nyúlhús alapanyagot, illetve hamburger pogácsát ajánlottak fel a helyi Debreceni Karitatív Testület részére. A felajánlók célja, hogy a nyúlhús minden olyan fogyasztó asztalára is eljuthasson, akiknek nehézséget okoz annak beszerzése.

agrotrend.hu / AMC

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook