Agrárpiac

Piac

Egy kis gyulai a Távol-Keleten

A Gyulahús Kft. is bemutatkozott Japán hagyományos élelmiszer-ipari kiállításán, a Foodek 2016-on. Az önkormányzati tulajdonú cég ezzel gyakorlatilag az első lépést tette meg afelé, hogy megvesse a lábát a távol-keleti ország piacán.

— Valóban egy folyamat kezdeteként a kapcsolatfelvétel történt meg a japán piac és a Gyulahús Kft. között — nyilatkozta Daka Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója. — Legfőbb célunk az volt, hogy bemutassuk a helyieknek a gyulai termékeket, és hogy ezzel párhuzamosan a japán érdeklődők is megkóstolhassák szárazáruinkat, a gyulai kolbászokat, szalámikat. Ugyanakkor az is tény, hogy a távol-keleti ország vállalkozásaival hosszabb időbe telik az együttműködés kialakítása. A cégek alapos körültekintéssel, megfontoltan döntenek, ami akár 2-3 évbe is beletelhet.

— Kedvező visszajelzéseket kaptunk, jól fogyott a gyulai kolbász és a paprika nélkül készülő gyulai szalámiról ugyancsak elismerően szóltak a házigazdák annak ellenére is, hogy a helyi ízvilágra a kevésbé fűszerezett, kevésbé sózott élelmiszerek a jellemzőek — ecsetelte Daka Zsolt. — Az említettek miatt a Gyulahús Kft. felkészült arra, hogy igény esetén közös termékfejlesztésbe kezdjen a jövőbeni potenciális japán partnerekkel olyan termékek előállítása érdekében, amelyek maximálisan megfelelnek az ottani ízlésnek.

Daka Zsolt megerősítette, azért elsősorban szárazáru termékekkel voltak jelen a Foodek 2016 kiállításon, mert a hosszú út miatt az eltarthatóságot is figyelembe kellett venniük. Katalógusokban azonban a cég teljes palettáját megismertették a jelenlévőkkel. A programra egyébként nem csak cégek, vállalkozások, üzletláncok képviselői, hanem hétköznapi emberek is szép számmal ellátogattak.

— Az elképzelésünk, hogy megismerjék termékeinket, valóra vált — tette hozzá Daka Zsolt. — Jövőt szeretnénk építeni, ezért volt fontos, hogy megmutassuk magunkat. Sokan jelezték érdeklődésüket, számos elérhetőséget kaptunk. A következő hetek, hónapok feladata az ismeretség elmélyítése lesz.

A Gyulahús Kft. a térségben Hong Kongba szállít kolbászt, amit ott pizzafeltétként használnak. Emellett Nagy-Britanniában, Csehországban, Szlovákiában, Németországban, Lengyelországban, Svédországban, Romániában, Türkmenisztánban és Grúziában egyaránt megtalálhatók a Gyulahús termékei, elsősorban a szárazáruk, de a májasok is.

Daka Zsolt kérdésünkre kitért arra is, hogy a január kedvezően alakult cégük számára, az árbevétel és az eredmény tekintetében egyaránt növekedést értek el. Februárban ugyancsak magasabb árbevételt regisztráltak, mint egy évvel korábban.

A miniszter szerint komoly az érdeklődés

– Komoly érdeklődés mutatkozott a magyar agrártermékek iránt Japánban – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter Budapesten. Hozzátette: a Japánban folytatott tárgyalásai azt mutatják, a magyar agrártermékeknek lehet találni piacot a kiesők pótlására. Fazekas Sándor elmondta továbbá, hogy a japán agrárminiszter-helyettessel áttekintették a magyar agrárexport lehetőségeit, és kiderült, van érdeklődés Japánban a kiváló minőségű magyar élelmiszerek iránt. Dolgoznak azon, hogy a friss magyar zöldég-gyümölcs is eljuthasson a távol-keleti országba. Hangsúlyozta: a tárgyalás során fontos cél volt, hogy az orosz embargó miatt kieső magyar mezőgazdasági termékeknek új piacot találjanak Japánban.

A miniszter beszámolt arról, hogy a Japánban most zajló élelmiszer-ipari kiállításon 15 magyar cég 140 négyzetméteres standon van jelen, a kint tartózkodása alatt tartott üzletember találkozón magyar cégek bemutatkoztak, ott is komoly érdeklődés mutatkozott a magyar cégek iránt, és ez jó alap arra, hogy a japán piacon a magyar mezőgazdaság termékei közül még többet tudjanak értékesíteni.

agrotrend.hu/beol.hu

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés