Agrárpiac

Piac

Egyre erősödik a méhészek és a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolat

A méhészet piaci erejének növelése a magasabb hozzáadott értékű termékek előállításával, a helyi termékek értékesítésének előmozdításával, valamint a hazai termékek fogyasztásösztönző programjának működtetésével érhető el – mondta Nagy István a 30. Nemzetközi mézvásár és méhésztalálkozón, Jászberényben.

A Földművelésügyi Minisztérium miniszterhelyettese kiemelte, hogy egyre erősödik a méhészek és a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolat.

A megbízhatóságot szolgálják a folyamatos mézvizsgálatok, valamint a termelői méz azonosítására létrehozott méz-zárszalagok és a termelői mézesüvegek is

– tette hozzá.

Az Európai Uniós támogatásoknak, a kormányintézkedéseknek és a méhészek, méztermelők munkájának köszönhetően az ágazat nagymértékben fejlődik – szögezte le az államtitkár. Nagy István azt is aláhúzta, hogy a Magyar Méhészeti Nemzeti Program által nyújtott támogatások nagy biztonsággal elérik céljukat.

A magyar méz kiváló, zamatos, termelése hagyományokon és az exportminőség előállítására alkalmas technológián alapul.

fotó:MTI

Magyarországon a méhcsaládok száma meghaladja az 1 milliót. Az Európai Unió 27 tagállama között hazánk a méhsűrűséget figyelembe véve a 2. helyen áll. A méztermelés az elmúlt 10 évben 15 és 30 ezer tonna között változott, melynek nagyobb részét külföldön értékesítjük.

A magyar méhészet a mezőgazdaság bruttó termelési értékének 1 százalékát, az állattenyésztésnek mintegy 3 százalékát adja. Ez forintban kifejezve mintegy 22-25 milliárd forintot jelent.

agrotrend.hu / FM

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés