Agrárpiac

Piac

Elkészült a szőlő-bor ágazat átfogó stratégiája

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Földművelésügyi Minisztériummal kötött Együttműködési megállapodásnak megfelelően, elkészítette a teljes magyar szőlő-bor ágazatot átfogó stratégiát, melynek első változatát széleskörű szakmai vitára bocsájtja. A szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében.

A stratégia megalkotását több körös egyeztetés sorozat előzte meg a termékpálya (szaporítóanyag termelőktől a borkereskedőkig) szereplőivel, melynek célja az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg a dokumentumban.

A feladat összefogására és szakmailag megfelelő szintű elvégzésére munkacsoport állt fel. A munkacsoport a szőlő-bor ágazat szereplőinek, illetve az ágazattal közvetve, vagy közvetlenül együttműködő szervezeteinek bevonásával széleskörű eszmecserét folytatott, összegyűjtötte, mintegy becsatornázta a szereplők témával kapcsolatos elképzeléseit és javaslatait. Az ország 6 pontján, Keszthelyen, Egerben, Tokajban, Pécsett, Soltvadkerten, Pannonhalmán, ún. régiós workshopokat tartottak, ahol a borvidéki küldöttek, fontos termelők és további véleményformáló személyek mondták el, hogyan látják a magyar szőlő-bor ágazat jövőjét, melyek lennének legfőbb javaslataik a stratégiai irányok kapcsán.

A stratégia megalkotásának fő célja és egyben fő feladata is egy jövőkép felmutatása, illetve egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplőinek, hogy fenntartható, jövedelmező és vonzó ágazattá válhasson a jövő generációi számára.

A jelenleg véleményezésre megnyitott stratégiában a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa a nyílt párbeszéd jegyében bocsájtja széleskörű vitára az anyagot, mellyel kapcsolatban az ágazatban dolgozó gazdasági szereplők véleményét várja. A stratégiával kapcsolatos észrevételeket és javaslatokat a strategia@hnt.hu e-mail címre várják 2016. szeptember 1-ig.

agrotrend.hu / HNT

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés