Agrárpiac

Piac

Gyümölcsöző német kereskedelmi kapcsolatok

Az idén a Németországba irányuló magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari export meghaladhatja a tavalyi rekordszintet is. A nyomott árak miatt viszont ehhez több árut kell majd értékesíteni. A kedvelt kolbászok mellett a bor is egyre népszerűbb.

Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter nemzetközi sajtótájékoztatón elmondta: a múlt évben a Németországba irányuló magyar agrár- és élelmiszeripari kivitel értéke elérte az 1,222 milliárd eurót, ami rekordnak számít, és mintegy 8 százalékkal volt magasabb az előző évinél. 2016 első négy hónapjában folytatódott a dinamikus növekedés, aminek alapján az idén várhatóan eléri az 1,3 milliárd eurót a németországi export bevétel. Ehhez azonban több árut kell értékesíteni a tavalyinál, mert az árak nyomottak – jegyezte meg a miniszter.

Kifejtette, Magyarországnak a kiváló politikai mellett a kereskedelmi kapcsolatai is gyümölcsözőek Németországgal. Ezért is nagy megtiszteltetés Magyarország számára, hogy 2017 januárjában díszvendége lesz a berlini Nemzetközi Zöld Hétnek. A kiállítás Európa legnagyobb – és a világ egyik legjelentősebb – mezőgazdasági és élelmiszeripari vására. Így mintegy 400 ezer látogató számára mutathatóak be a magyar élelmiszeripar kiválóságai – mondta Fazekas Sándor. Az agrártárca vezetője kiemelte: az agrárgazdaság és a gazdák elmúlt években elért kiemelkedő teljesítményének elismerése, hogy a berlini rendezvényen Magyarország megkapta a bemutatkozás lehetőségét. A mezőgazdaság és élelmiszeripar a magyar gazdaság egyik sikerágazata, amelyet a jelentős – évi mintegy 8 milliárd euró értékű – élelmiszerexport is bizonyít.

Az ország legfontosabb exportcikkei a baromfihús, a feldolgozott és feldolgozatlan zöldségtermékek – paprika, sárgabarack, görögdinnye, meggy, különböző konzervipari termékek -, a közismert magyar kolbászok és szalámifélék, vagy például a GMO-mentes magyar méz.

Emellett, bármilyen hihetetlen, sört is exportál Magyarország Németországba, például a kézműves (craft-beer) típusokból – jegyezte meg. Hozzátette: Németországban egyre népszerűbbek a magyar borok. A német szakemberek is úgy látják, hogy ez az az ágazat, ahol a legnagyobb fejlődés ment végbe Magyarországon.

Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (Amc) ügyvezető igazgatója elmondta: egy teljes pavilont, mintegy 1600 négyzetmétert kapnak a magyar cégek a berlini bemutatkozásra. A magyar kiállítás megrendezésére 560 millió forintot fordítanak.

agrotrend.hu / FM,MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés