FÓKUSZBAN

A gazdáknak már a vegánoktól is félniük kell?

A gazdáknak már a vegánoktól is félniük kell?

Egyre népszerűbb a hús- és tejmentes életmód, de mit jelent

Az Év Agrárembere: a döntősök a vidék erejét is képviselik!

Az Év Agrárembere: a döntősök a vidék erejét is képviselik!

A zsűri kiválasztotta az idei 30 döntősöt, vagyis

Keressük Az Agrárvilág Szépét!

Keressük Az Agrárvilág Szépét!

Olyan hölgyeket keresünk, akiknek nem csak kötődésük

Agrárpiac

2018. december 01., szombat • 15:59

Kedveljük a hazai borvidékeket

A legnagyobb hazai online boros kutatás készítői általában az internethasználók borvásárlási, borfogyasztási szokásait vizsgálják, idén azonban arra is kíváncsiak voltak, milyen gyakran választunk boros úti célokat, és melyik borvidéket preferáljuk leginkább, ha kirándulásról van szó.

Közel 22 000 fő töltötte ki a Nagy Bor Teszt kérdőívét, az összesítésből pedig az derült ki, hogy a válaszadók 22 százaléka maximum évente egyszer üt nyélbe boros utazást, 21 százaléka még ennél is ritkábban, 17 százalék viszont akár évente többször is nekivág valamelyik magyar borvidéknek – derül ki az Origó cikkéből.

Közkedveltek a bortúrák - fotó: pixabay.com

Mindössze 9 százalék nyilatkozta azt, hogy nem venne részt bortúrán. A válaszadók döntő többsége (70 százaléka) egy hétvégét, vagyis 2‐3 napot szán egy borhoz köthető belföldi utazásra - írja a bama.hu.

És hogy melyik a bortúrázók kedvenc úti célja? Az első helyezett egyértelműen Villány (46 százalék), utána Tokaj (38 százalék) és Eger (37 százalék) következik. Jól szerepelt még Badacsony, a Balaton‐felvidék és Szekszárd is. A választásban a borvidék ismertségén túl nagy szerepet játszik, hogy az adott bortáj a finom italokon kívül mit tud még nyújtani.

Fontosak a környékbeli látnivalók, a természeti környezet, a gyerekbarát lehetőségek, a fürdők, a wellness és a különféle boros események, fesztiválok elérhetősége.

Ami a borfogyasztási és borvásárlási szokásainkat illeti, a válaszadók legnagyobb része (27 százalék) hetente többször fogyaszt bort, 20 százalék hetente egyszer, 7 százalék naponta.

Vagyis a lakosság fele heti rendszerességgel iszik bort. Leginkább villányi (61 százalék), egri (55 százalék), illetve tokaji (50 százalék) borokat fogyasztunk szívesen. A válaszadók legnagyobb arányban a rozé bort szeretik (56 százalék), amit a száraz vörös (47 százalék), illetve száraz fehérbor követ (42 százalék).

Leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34 százalék), amit a borászat, pincészet (21 százalék), illetve a diszkont (18 százalék) követ. A borszaküzletben vásárlók aránya 12 százalék, az interneten pedig mindössze 1 százalék vásárol bort.

agrotrend.hu / bama.hu

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.