Agrárpiac

Piac

Már itthon is a minőség iránti kereslet határozza meg a sörpiacot

Százezer hektoliterrel több sört adtak el tavaly a magyar sörgyárak a hazai piacon. A középkategóriás sörök értékesítése 10 százalékkal nőtt 2016-hoz képest. Kétszámjegyű növekedést ért el az alkoholmentes és ízesített sörök forgalma.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2017-ben 2 százalékkal több, összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a hazai piacon a négy vezető sörgyártó, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. Ez százezer hektoliternyi növekedés 2016-hoz képest, amely 20 millió korsónak felel meg.

A hazai sörgyárak teljes, az importot is magában foglaló értékesítése meghaladta a 6,7 millió hektolitert.

fotó: Pixabay

A piacon folytatódott az átrendeződés a szegmensek között. A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10 százalékkal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca. A csökkenés mértéke tavaly 5 százalékkal volt.

Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé. Tavaly különösen a piac középső kategóriája erősödött meg, elsősorban az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására. Felpörgött a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán

– mondta Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.

Újra növekedésnek indult az ízesített sörök értékesítése. A 302 ezer hektoliteres forgalom 19 százalékos bővülésnek felel meg. Ennél is nagyobbat ugrott az alkoholmentes szegmens, amely 90 ezerről 114 ezer hektoliterre, 25 százalékot nőtt 2017 során.

– A minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, amely most már vitathatatlanul itthon is meghatározza a piacot.

A nagyipari prémium és a kézműves sörök együttesen hatnak a hazai sörkultúra erősödése irányába

– tette hozzá Schillinger Attila.

A Sörszövetség nemcsak beszámol a sörpiaci trendekről, hanem azokat aktívan formálja is. Folytatódik a szervezet „Sör mi több” nevű kezdeményezése, amely a sörnek a modern magyar gasztronómiában betöltött szerepére, a hazai sörkultúra fejlesztésére koncentrál. Idén elsősorban a sörminőség és a csapolt sörök kerülnek középpontba.

Utóbbi kategória a teljes hazai piac csaknem 10 százalék képviseli, azonban tavaly 1 százalékkal csökkent. Az itt értékesített sör túlnyomó többsége itthon gyártott, így a csökkenő trend megfordítása minden hazai sörgyártó közös érdeke. Tavaly éppen ezért a kisüzemi és nagyüzemi sörgyártók együtt fordultak a kormányzathoz, hogy a vendéglátásban alkalmazott áfaszintjének csökkentésével segítsék a csapolt sör forgalmazását.

fotó: Pixabay

A söripar áfabefizetései 21 százalékkal nőttek tavaly és meghaladták a 26,8 milliárd forintot. A hazai sörgyártók 2017-ben is növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből. Az iparág összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 77 milliárd forintot.

A befizetéseken túl az ipar szereplői több százmillió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek a többutas üveg és az alumínium dobozok visszagyűjtésére és újrahasznosítására irányulnak.

agrotrend.hu / nak.huSörszövetség

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés