Agrárpiac

Piac

Már milliárdos biznisz a grillszezon

A grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladja a 3,5 milliárd forintot.

Egyre meghatározóbb a magyarországi kiskereskedelemben a grillszezon – derült ki a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból.

fotó:Pixabay

A piackutató cég tájékoztatása szerint a grillkolbász iránti kereslet tavaly 19 százalékkal, 2,3 milliárd forintra nőtt, de jelentősen megugrott a grillfűszer és a grillsajt értékesítése is. Előbbi szegmensnél 26 százalékos növekedéssel, 518 millió forintosra duzzadt a piac, utóbbinál pedig 58 százalékos bővüléssel, 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás.

A grillszezonnal összefüggésben kolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte az elmúlt évben.

A grillkolbász-eladások 51 százaléka mögött a szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres egységek álltak tavaly a Nielsen adatai szerint, a grillfűszerek esetében viszont a nagyobb, 2500 négyzetméter feletti üzletek az értékesítés legfontosabb helyszínei (44 százalék).

fotó:Pixabay

A kolbászárak hullámoztak a grillszezon során, a fűszer viszont folyamatosan drágult, tavaly június-júliusban már 5490 forintba került átlagosan egy kilogramm grillfűszer-keverék.

Az eladás jellemzően a késő tavaszi–nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes grillkolbász-forgalom 78 százaléka esik a főszezonra, ugyanez az arány a grillfűszereknél 55 százalék.

agrotrend.hu / vg.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés