FÓKUSZBAN

Túl van a 400. Kubota traktor értékesítésén a Két-KATA Kft.

Túl van a 400. Kubota traktor értékesítésén a Két-KATA Kft.

A Két-KATA Kft. még csak 4 éve a Kubota márka kizárólagos ...

TOP-PHOS – Folyamatos foszforpótlás kompromisszumok nélkül a repcében

TOP-PHOS – Folyamatos foszforpótlás kompromisszumok nélkül a repcében

A foszfortrágyázás problémája általánosságban, hogy a ...

Állományszárítás és kipergéscsökkentés

Állományszárítás és kipergéscsökkentés

Mára az állományszárítás mellett a ragasztásos technológia ...

Agrárpiac

2018. március 08., csütörtök • 13:04

Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej

Az árbevétel növelésében - a belföldi aktivitás mellett - kiemelt szerepet kap az exportpiaci marketing-tevékenység és a részvétel a legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállításokon.

Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej; az előzetes konszolidált árbevétel 31,5 milliárd forint volt 2017-ben szemben az előző évi 28,4 milliárd forinttal - közölte a cég. A tájékoztatás szerint

az árbevétel-növekedés elsősorban az exportpiaci forgalom folyamatos növekedésének tudható be. A cég partnerköre ugyanis folyamatosan bővül és így minden évben új piacokra, célországokba jutnak el a termékek.

Minden évben új, innovatív termékekkel jelentkezik a Kőröstej a bel- és a külföldi piacon egyaránt.

Az árbevételből - a cég legfontosabb termékének kivitele - a sajtexport az elmúlt évben 68 százalékot tett ki, és ez növekvő tendenciát mutat. A bevétel fennmaradó hányadát, mintegy 30 százalékot a belföldi értékesítés (főleg sajtok, kisebb mennyiségben egyéb feldolgozott tejtermékek) teszi ki. Jelentősebb bevételi tétel még a vásárolt fagyasztott zöldségek exportja is, ami 1,5 százalék.

Mindehhez még hozzátették: eredményes volt a múlt hónapban 23. alkalommal megrendezett dubaji Gulfood kiállítás, amely a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvénye. Február 18-22. között több ezer látogató ismerkedhetett meg a kedvelt Hajdú kashkaval sajttal, a krémfehér sajttal, valamint az újdonságnak számító grillenyica füstölt grillsajttal. A kiállítás ideje alatt összesen 300 kilogramm sajtot fogyasztottak el az érdeklődők a Kőröstej kínálatából.

A Kőröstej ugyanis régóta etalonnak számít a kashkaval sajt, a grillsajt, a krémfehér sajt, a joghurtsajt-labneh, a parenyica, a krémsajtok és az ömlesztett sajtok piacán. Termékei a belföldi piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában is jelen vannak. Az elmúlt években 5 kontinens több mint 40 országába exportálták a Kőröstej sajtjait - derül ki a cég közleményéből.

agrotrend.hu / MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.