2019.12.08., vasárnap , Mária

Agrárpiac

2019. február 27. szerda • 16:08

Többet fizetnek a magyar minőségért

Egyre népszerűbbek a hazai termékek, sokan vannak, akik magasabb árat is hajlandóak fizetni a magyar áruért a külföldivel szemben.

Ma már a vásárlók jelentős része hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért, ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra - derült ki az InnoFood Marketing Kft. által végzett kutatásból.


Már hajlandó többet is fizetni a hazai termékért a magyar vásárló - fotó: InnoFood Marketing Kft.

Az 510 ember megkérdezésén alapuló reprezentatív felmérés szerint két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 %-a hazait választja, 52,7 %-uk pedig 10 %-kal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja. - A friss kutatás eredményei egyértelműen pozitív változást jelentenek a magyar termékek fogyasztói megítélésében,

az adatok most először mutatták azt, hogy a megkérdezettek nagyobb része hajlandó akár többet is fizetni a hazai áruért

- értékelte a számokat Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A 170 cég csaknem 4000 terméke által használt Magyar Termék védjegyrendszert működtető társaság vezetője szerint az elmúlt évtizedben sikerült jelentősen megváltoztatni a magyar termékek megítélését a fogyasztók körében. Ebben az Agrárminisztérium és a nonprofit kft. között fennálló többéves együttműködés is kiemelt szerepet játszik.

Közös céljuk felhívni a fogyasztók figyelmét a hazai termékek megkülönböztetésére létrehozott védjegyekre, a magyar élelmiszerek vásárlásával járó előnyökre.

Benedek Eszter arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt évtizedben nem csak a vásárlók körében javult jelentősen a magyar termékek megítélése, a kereskedelmi láncok hozzáállása is megváltozott a hazai árukhoz, és a cégek is egyre jobban felismerik, milyen előnyökkel jár annak feltüntetése, hogy a gyártmányuk magyar termék.

Ehhez adhatnak most újabb jelentős lökést a friss kutatás adatai, amelyek szerint a termékek hazai származásának beazonosításában a legnagyobb segítséget a magyar gyártó csomagoláson való megjelölése és a védjegy jelenti a vásárlóknak.

Ezek hatékonyabban igazolják az áru származását, mint egy ismert, adott esetben magyaros hangzású márkanév.

Az eredetjelölő védjegyek közül kiemelkedően a Magyar Termék támogatott ismertsége volt a legnagyobb, 95,7 %-os. A válaszadók a Magyar Termék logót tartották a leghitelesebbnek is. Amikor a megkérdezetteknek maguknak kellett megnevezniük azt a jelölést, amely számukra a magyar eredetet mutatja, akkor jellemzően

  • a Magyar Termék védjegyet,
  • a trikolort,
  • a HU jelzést és az 599-es kezdetű vonalkódot említették,

minden mást csak néhányan neveztek meg.

Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a megkérdezettek 60 %-a még más hazaival szemben is hajlandó inkább a Magyar Termék védjegyeseset választani.

A kutatás azt is vizsgálta, milyen termékeknél mekkora felárfizetési hajlandóság. A megkérdezettek akár 10 %-kal is hajlandók többet fizetni egy áruért, ha azon rajta van a Magyar Termék védjegy.

Az arányok termékkategóriánkként változnak. A friss és tartós élelmiszerek, valamint a szépségápolási termékek esetében jellemző a magasabb felár elfogadása, a többi vizsgált kategóriában - mint a háztartási és vegyi termékek, ruházat és építőanyag - ez inkább 5 % körül alakul.

agrotrend.hu

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.