Agrárpiac

Piac

Túlszárnyalták a terveket a Gyulahúsnál

Az idei évre a cég további négyszázalékos bővülést céloz meg. A külpiacokon a kolbászok és a szalámik keresettek, a hazai piacokon a két kiemelkedő termék a kolbász és a gyulai májas.

Növelte árbevételét és termékértékesítési volumenét az elõzetes adatok szerint tavaly a Gyulahús Kft. – tájékoztatta az önkormányzati tulajdonú vállalat ügyvezetõ igazgatója hétfõn az MTI-t. Daka Zsolt kifejtette: terveik szerint hat százalékkal, 5,6 milliárd forintra szerették volna növelni árbevételüket a 2016. évi 5,3 milliárd forinthoz képest, amit sikerült túlszárnyalni, a 2017-es nettó árbevétel meghaladja az 5,7 milliárd forintot. Ez nyolc százalékos növekedést jelent.

Az idei évre a cég további négyszázalékos bõvülést céloz meg. Hozzátette:

kilenc százalékkal nõtt az elõzõ évihez képest a termékértékesítés volumene is, fõként a belföldi piacon.

A Gyulahús Kft. árbevételébõl mintegy 4,8 milliárd forint a belföldi piacokról származik. Az exportértékesítés elérte a 900 millió forintot, ami kétszázalékos emelkedést jelent.

Exportálni fõként Csehországba és Szlovákiába, valamint Nagy-Britanniába szoktak, utóbbi esetben az angol font tartós "gyengélkedése" fényében különösen értékes ez az eredmény – mondta Daka Zsolt. Megjegyezte, hogy egyre biztatóbban alakul a németországi, valamint a svédországi kiszállítás is.

A külpiacokon fõként a kolbászok és a szalámik keresettek, a hazai piacokon a kolbász és a gyulai májas a két kiemelkedõ termék – tette hozzá.

Tavaly 5200 tonna terméket gyártottak, ami – a bérgyártás nélkül – 370 tonnával több az elõzõ évinél.

Az ügyvezetõ igazgató elmondta, az adózás elõtti eredményük várhatóan 200 millió forint körül alakul, ami elmarad az egy évvel korábbi, csaknem 486 milliós eredménytõl. Ennek oka Daka Zsolt szerint a sertéshúsár emelkedése és magas árszinten történõ stagnálása. Mint mondta, összköltségeik felét az alapanyag beszerzése teszi ki.

2017-ben a cég több beruházást is végrehajtott, a szárazáruüzembe beszereztek egy töltõgépet, emellett egy csomagológépet is vásároltak. Idén is 200 millió forint körüli értékben terveznek gép- és eszközbeszerzést, technológiai korszerûsítést végrehajtani.

Idén a gyulai húsipar fennállásának 150. évfordulóját ünneplik, és az év során elsõsorban a brandépítésre, a húzótermékek további erõsítésére koncentrálnak majd – emelte ki a szakember. A Gyulahús Kft. dolgozóinak száma stabilan 310 fõ körül alakul.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés