Hírek

A cukorcsökkentést is ésszerűen kell megoldani

Az egészségtudatos fogyasztók fő ellensége továbbra is a cukor, azonban kérdéses, hogy valójában mit tesznek csökkentésének érdekében.

Az FMCG Gurus 2019-ben 26 000 válaszadó bevonásával végzett globális felmérése alapján a fogyasztók 44%-a tisztában van az elmúlt 24 órában elfogyasztott cukor mennyiségével, több mint 41%-uk nyomon követi kalória-, míg 39%-uk zsírbevitelét – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

fotó: pixabay.com

A súlycsökkenésre vágyó fogyasztók igyekeznek friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani (54%), többet mozogni (51%) és csökkenteni cukorfogyasztásukat (48%). Az eredmény arra enged következtetni, hogy az egészségtudatos fogyasztók fő ellensége továbbra is a cukor, azonban kérdéses, hogy valójában mit tesznek csökkentésének érdekében.

A fokozódó tudatosság ellenére, továbbra sem kellőképpen motiváltak a fogyasztók. A megkérdezettek 33%-a vallotta, hogy már egy éve próbálja cukorfogyasztását csökkenteni, sajnos sikertelenül.

Ennek egyik oka lehet a mesterséges édesítőszerekkel szembeni averzió. Habár kiemelendő, hogy a valós fogyasztásban ez nem jelenik meg egyértelműen. A válaszadók azonos arányban (46%) igyekeznek elkerülni a cukor, illetve a mesterséges édesítőszerek fogyasztását.

A természetes édesítőszerek kedvezőbb megítélést kapnak, de fogyasztásuk kedvezőtlen hatásait kiemelik a válaszadók. A globális felmérés eredményei alapján a fogyasztók 66%-a hiszi, hogy a természetes édesítőszerek (pl. stevia) egészségesebbek, mint a cukor.

Ennek ellenére csak 43%-uk fogyaszt steviával édesített élelmiszereket és üdítőitalokat, míg az agave (29%) és a melasz (26%) esetében ez még alacsonyabb. A stevia általános fogyasztásának egyik korlátja a kesernyés utóíz, amelyet számos fogyasztó kedvezőtlennek ítél.

Általánosságban a fogyasztók kb. negyede számára nem érezhető különbség a steviával és a cukorral édesített termékek között, míg közel ugyanennyien vélik, a steviás termékeket jobbnak és szintén azonos arányban rosszabbnak.

Annak ellenére, hogy a fogyasztók összességében kedvezőbbnek ítélik, a természetes édesítőszerek fogyasztását, megítélésük gyakran ellentmondásokba ütközik. Továbbá az előállítóknak fel kell ismerniük a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatos negatív véleményeket, és azokat figyelembe kell venniük a termékeikkel kapcsolatos kommunikáció során.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook