Élelmiszergazdaság

Piac

A fenntartható magyar élelmiszergazdaságért dolgozott ki koncepciót az agrártárca

Kidolgozta Magyarország 2017-2050 közötti nemzeti élelmiszergazdasági koncepcióját a Földművelésügyi Minisztérium, a dokumentum a magyar élelmiszergazdaság előtt álló kihívásokra adja meg a választ – ismertette Fazekas Sándor az Agrárakadémia konferenciasorozatának nyitórendezvényén.

A földművelésügyi miniszter stratégiai célnak nevezte egy olyan versenyképes, gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból egyaránt fenntartható élelmiszergazdaság kialakítását, amely teljesítményének és hozzáadott értékének folyamatos növelése révén aktívan hozzájárul a nemzetgazdaság fejlődéséhez és a vidéki térségek munkahelyeinek gyarapításához. Fazekas Sándor mindazonáltal fontosnak tartja a biológiai sokféleség megőrzését, valamint az ország GMO-mentességének fenntartását a környezetkímélő erőforrások felhasználása mellett.

Kulcsfontosságúnak nevezte az agrár- és élelmiszergazdaságban működő vállalkozások belső és uniós forrásokra támaszkodó technológiai fejlesztését, a kis- és közepes gazdaságok, családi gazdaságok élet- és versenyképességének növelését, jövedelmezőségük javulását. Az FM ezért elkötelezett, hogy a kisbirtok-nagybirtok aránya a jelenlegi 40-60 százalékról 80-20 százalékra változzon – fogalmazott beszédében a miniszter a Herman Ottó Intézetben rendezett tanácskozáson.

Az agrártárca vezetője szerint 2050-ig el kell érni, hogy az élelmiszeripar bruttó hozzáadott értéke 2,5-szerese legyen a mezőgazdaság bruttó hozzáadott értékének, az agrárexport nagysága pedig jelenáron elérje a 20 milliárd eurót. Ehhez szükség van az erőforrások fenntartható kezelésére, a gazdálkodók szakértelmének megerősítésére, a tudásátadás és az innováció ösztönzésére, a kiegyensúlyozott termékszerkezetre, a termelés hozzáadott értékének növelésére, a prémium termékek növekvő mértékű előállítása, valamint a versenyképes ár és a disztribúciós lehetőségek fokozott kihasználására – olvasható a közleményben.

agrotrend.hu / MTI

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés