Élelmiszergazdaság

Piac

A magyar élelmiszeripar dinamikusan fejlődik

Az erősödő magyar gazdaság és az emberek növekvő reáljövedelme a hazai élelmiszeripar lehetőségeit is bővítik, ugyanis idén csak az első félévben több, mint 5 százalékkal nőtt az értékesítésük. A mezőgazdasági termelők számára ez rendkívül nagy jelentőséggel bír, mivel az erős élelmiszeripar stabil és kiszámítható piacot jelent számukra is – hangsúlyozta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a Magyar Édességgyártók Szövetsége rendezvényén.

Az „Innováció, jövőkép és fenntarthatóság az édességgyártásban” című konferencián az államtitkár ismertette a magyar kormány 2015 óta stratégiai ágazatnak tekinti az élelmiszeripart, és ennek megfelelő fejlesztéspolitikát valósít meg az agrárium egészében. A magyar gazdaság és az élelmiszeripar olyan korszakban van amelyben egyre több vállalkozó elhiszi, hogy elérhet magasabb termékminőséget, piacra vezethet új terméket, automatizálhat egyes folyamatokat, növelheti az élelmiszerbiztonságot, megcélozhat új piacokat – írja az Agrárminisztérium.

fotó: Fekete István

Szólt arról is, hogy a nemzetgazdaság első féléves külkereskedelmi többletének több, mint a felét az agrárium adta, ami jól jelzi a helyünket a gazdaságban. 2010 óta az élelmiszeripar jövedelmezősége és eredményessége is jelentősen növekedett. Az elmúlt 9 évben az ágazat teljes árbevétele 2 800 milliárd Ft-ról közel 4 ezer milliárd Ft-ra mintegy 50 százalékkal nőtt. A hazai vállalkozások fejlesztéseinek és a kormány következetes stratégiájának köszönhetően a magyar élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke is.

Az élelmiszeripar tekintetében a 2021-2027 ciklusban az eddigi tapasztalatokra építve, az ágazat szereplőivel és érdekképviseleteivel konzultálva a kormány támogatja többek között az innovatív élelmiszeripari fejlesztéseket, emellett a magasabb hozzáadott értékű termékek előállítását is fontosnak tartja a robotizáció, digitalizáció eszközeinek felhasználásával.

Továbbá kiemelt szerepet kap a fogyasztói tudatosság fokozása, a szemléletformálás, mely többek között az élelmiszerpazarlás csökkentését, az egészséges életmód népszerűsítését, a minőségi és tudatos élelmiszerfogyasztást kívánja segíteni. Szeretnénk minden méretű vállalatot támogatni, az előállított termék jellegétől függetlenül, és szeretnénk minden kapcsolódó lehetőséget az élelmiszeriparra kiíratni, akár hazai, akár EU-s forrásról legyen is szó – tette hozzá.

Az agrártárca államtitkára elmondta, hogy a hazai édességgyártás eredményessége az elmúlt időszakban látványos növekedést mutatott. Több, mint 200 vállalatot tartanak ezen a területen nyilván, közel 5 ezer foglalkoztatottal,  ágazat árbevétele pedig 2018-ban meghaladta a 211 milliárd Ft-ot, nyeresége a 9 milliárd Ft-ot.

A 2021-2027-re tervezett beavatkozások közül az „Innovatív élelmiszeripari fejlesztések támogatása” és a „Szemléletformálás” előirányzatok meghatározóak lehetnek az ágazat számára, mert mind a termékeket, mind a csomagolást érintő innovációban eddig is komoly eredmények születtek. Minden esély megvan tehát arra, hogy újabb beruházásokkal, megfelelő piaci stratégiával a térség hazai és külföldi tulajdonú vállalatai is tartós növekedési pályán maradjanak.

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook