Hírek

A Magyar Termék védjegy után jön a Kiváló Termék is

A védjegyes termékek megvásárlásával az emberek támogatják a helyi gazdaságokat, erősítik a város-vidék kapcsolatát, emelik az élelmiszer-ellátás színvonalát, és értékes munka végtermékét veszik meg. 

– Az élelmiszergazdaságnak a jövőben meg kell felelnie az indokolt környezetvédelmi elvárásoknak, felelősen kell gazdálkodnia a természeti erőforrásokkal, törődnie kell a vidék értékeivel, de nem tévesztheti szem elől, hogy globális versenyhelyzetben kell dolgoznia és jövedelmezően termelnie – mondta Nagy István agrárminiszter az AGÓRA kereskedelmi konferencián.


fotó: agrotrend.hu

A miniszter megnyitó beszédében hangsúlyozta: a magyar mezőgazdaság versenyhátrányának leküzdése stratégiai kérdés.

A területhasznosítás, a termelési színvonal az elkövetkező 10-15 év alatt el kell, hogy érje az EU-15-ök szintjét, ezzel Magyarország agrárgazdasága 20 millió ember ellátására lesz képessé tehető.

– A Magyar Termék, illetve a Hazai Termék Védjegy egy összefogást is jelent, mivel a konkurens cégek a közös ügy mentén képesek az együttműködésre – tette hozzá Nagy István. 

A Magyar Termék Nonprofit Kft. 2006-ban alakult, hogy eredettanúsító védjegyével segítse a hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát, növelje a magyar termékek iránti keresletet. Mára több mint 150 cég mintegy 4000 terméke és szolgáltatása viseli a Magyar Termék védjegyek valamelyikét.

A Magyar Termék 2018-ban továbbfejleszti védjegyrendszerét, létrehozza a Kiváló Termék védjegyet, ami minden termékkörre alkalmazható lesz.

– A Magyar Termék mára több, mint egy védjegy. Az ezeket a védjegyeket használó cégek ugyanis olyan üzleti közösség részévé válnak, amelyben a védjegyhasználaton túli értékeket is kapnak, és összefogással egyedi értékesítés-támogatást tudnak megvalósítani – közölte Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.


fotó: agrotrend.hu

– A fejlődés már látható, de még félig sincs tele a pohár – jelentette ki Fórián Zoltán, az Erste Bank Agrár Kompetencia Központ vezetője. – Még mindig csak közelítjük azt a stratégiai gondolkodást, amivel fenn tudnánk tartani a magyar élelmiszergazdaság növekedését – tette hozzá.

A szakember szerint a mezőgazdasági beruházásokat még mindig túlságosan erősen befolyásolják a támogatási lehetőségek, ahelyett, hogy a gazdálkodók a piaci potenciál mérlegelése alapján döntenének.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés