Élelmiszergazdaság
Piac
A tavalyi évben 123 milliárd forintot költöttek a magyarok sörre
Bár a sörfogyasztás nem nőtt jelentősen 2017-ben Magyarországon, egyre többen választanak magasabb kategóriás vagy kézműves sört főként a nyári időszakban.
A tavalyi évben hazánkban egyre többen választottak magasabb kategóriás, a köznyelvben kézmûvesnek hívott söröket, fõként nyáron – ismertette egy friss felmérés eredményét az InfoRádióval Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetõje – írja az infostart.hu.
A kézmûves sörök egyre nagyobb népszerûségnek örvendenek – fotó: pixabay.com
"A sör kiskereskedelmi forgalma értékben három százalékkal bõvült, mennyiségben egyszázalékos csökkenést tapasztaltunk" – mondta el Hajnal Dóra. Mindez a mennyiség nyelvén azt jelenti, 2017-ben 123 milliárd forintot költöttünk folyékony kenyérre, egész pontosan 330 millió literre.
A termékkategórián belül a kézmûvesnek mondott sörök most még csak a teljes forgalom 6 százalékát teszik csak ki ugyan, de nagyon dinamikus a növekedés, értékben 25, mennyiségben 20 százalékos a többlet az elõzõ évhez képest.
Magyarországon – mint Hajnal Dóra elmondta – továbbra is dominálnak az ízesítetlen sörök, de az ízesítettek piaci részaránya is már 8 százalék, a dinamika pedig szintén növekedést mutat, és a citromos a legkedveltebb íz.
agrotrend.hu / infostart.hu