Hírek
A világjáró hungarikumok
Az AMC összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával.
– Ez évben az Agrármarketing Centrum (AMC) összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával, ahol a magyar kiállítók a szervezet jelentõs anyagi támogatása mellett mutathatták be termékeiket, amelyek közül egyetlen alkalommal sem hiányoztak a hungarikumok – közölte Ondré Péter az AMC ügyvezetõ igazgatója a FoodConf Élelmiszertudományi, -technológiai és Innovációs Konferencián.
Ondré Péter: Az AMC összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával – fotó: AMC
A 2 napos nemzetközi szimpózium
- az ipar 4.0 víziójának témaköreit,
- a valós és a digitális világ közötti kölcsönhatás eredményeként a modern gyárakban a dolgok (tárgyak, berendezések) internetének megteremtõdését,
- az automatizálás,
- a smart termelés,
- a smart logisztikai lánc big data feldolgozását,
- az élelmiszergyártás, -logisztika, -kereskedelem, -biztonság, és a táplálkozás
témaköreit járja körül.
A Hungarikumok témakörében szervezett szekcióülésen Ondré Péter elmondta: 2018-ban 44 olyan kiállító vett részt az AMC külföldi kiállításain, amely hungarikum terméket is bemutatott.
Ennek eredményeként az agrár- és élelmiszergazdasági szakterületen megtalálható 24 hungarikumból a csupán
- fotókon,
- képeken,
- kivetített filmeken megjelenõ magyar szürke marha,
- magyar pásztor és vadászkutyafajták,
- valamint az alföldi kamilla és a makói hagyma kivételével
valamennyi hungarikum termékként is megjelenhetett a különféle határainkon túl szervezett kiállítások valamelyikén.
Az AMC-vel kiutazó magyar kiállítók közel 30%-a kínált hungarikumot is termékpalettáján,
a leggyakrabban kivitt hungarikum
- a méz,
- a tokaji aszú és a pálinka volt
Az ügyvezetõ igazgató hozzátette: ez évben a Tokióban szervezett Foodex kiállítás volt az a rendezvény, ahol az AMC által szervezett közösségi standon a legtöbb, összességében 8 féle hungarikum volt jelen.
A szekcióülésen a Húsipari Hungarikumok Iparban betöltött szerepérõl a 4.0 tükrében
- a Pick Szegedtõl Bajkai Tibor,
- a Prémium magyar élelmiszerekrõl Gyaraky Zoltán élelmiszertudományi szakértõ,
- a hungaricum analitikai hátterérõl Szigeti Tamás (Wessling),
- míg a Pálinka Hungarikum történetérõl és problémakörérõl Nagygyörgy László (Wessling)
tartott részletes elõadást.
Az AMC minden alkalommal, így a 2019-es nemzetközi kiállításokra vonatkozó programtervének kialakításánál is figyelembe vette, hogy
a kereskedelmileg legfontosabb nemzetközi élelmiszer kiállításokra, illetve azokba az országokba jelentkezzen be, ahol a jelenlét nemzetgazdasági szempontok alapján indokolt
és ahová a magyar élelmiszeripari vállalkozások termékeikkel be tudnak törni.
2019-ben mintegy 12-15 különbözõ élelmiszeripari és mezõgazdasági vertikumokat érintõ külföldi kiállításon vesz részt az AMC közösségi standja, így a centrum honlapján kutakodva valamennyi magyar feldolgozó, gyártó kiállító megtalálhatja azt a kiállítást, amelyen a megfelelõ exportpiacot célozva a szervezet támogatásával akvirálás alapján kiutazhat.
agrotrend.hu / AMC