Élelmiszergazdaság

Piac

A vírushelyzet a sör- és az almaborpiacot is megviselte

A GlobalData piackutató cég nemrég közzétett felmérése alapján a válaszadók 43%-a arra számít, hogy a vírushelyzet lassan fog javulni országukban. Ezzel összhangban a sör- és almaborfogyasztással kapcsolatos szokásaik is némi változást mutattak.

A megkérdezettek 45%-a vásárolt ugyanannyi vagy még több sört a vírus kitörése óta – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Ellenben csak 28% csökkentette részben vagy egészben sörfogyasztását. Az almaborfogyasztási szokások szintén változtak a járványidőszak alatt. A válaszadók 33%-a fenntartotta vagy növelte a megvásárolt almabor mennyiségét, míg 28-uk csökkentette részben vagy egészben ezen termékek beszerzését.

Fotó: Public Domain Pictures

A sör- és almabor-előállítók kilátásai várhatóan elmaradnak a COVID-19 előtti várakozásoktól, és a kialakult helyzet a kis és nagyvállalatokat kihívás elé állítja. A fogyasztók azonban fokozatosan térnek vissza megszokott márkáikhoz − az olcsóbb alternatívák helyett − és hajlandóak akár felárat is fizetni értük. A GlobalData előrejelzése alapján a sör és almabor globális piaca 2022-re fogja elérni a 2019-es értékeket (630,4 milliárd dollár).

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés