Hírek
Az orosz embargó ellenére a tisztelet kölcsönös
Megkezdődött Oroszország legnagyobb élelmiszeri és ital szakkiállítása, a PRODEXPO, ahol Magyarország hét kiállítóval jelenik meg.
Oroszország legjelentősebb Élelmiszeri és Ital Szakkiállításán, a PRODEXPO-n is közösségi standdal várja a látogatókat az Agrármarketing Centrum (AMC).
A hazai kiállítók egy 122 négyzetméteres területen mutatják be termékeiket – fotó: AMC
A 2019. február 11-15. között zajló kiállításon Magyarország hét társkiállító termékeivel
- borokkal,
- zöldség-gyümölcs konzervekkel,
- ketchuppal,
- mustárral,
- szószokkal,
- bébiételekkel,
- libamáj konzervekkel,
- egészséges élelmiszerekkel és mézzel
vesz részt.
A vásár hivatalos megnyitóján Konkoly Norbert Magyarország moszkvai nagykövete és Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója képviselte Magyarországot.
A közösségi standon elsősorban Oroszországban kereskedelmi potenciállal bíró és jól eladható termékekkel jelennek meg a kiállítók.
Az orosz-magyar kereskedelmi kapcsolatok sok évtizedes múltra tekintenek vissza, ugyanakkor a kapcsolatokat jelentős mértékben befolyásolja a 2014-ben bevezetett orosz élelmiszer embargó.
Az élelmiszerek importjának korlátozása nagyon kedvezőtlenül befolyásolta a magyar élelmiszer exportot Oroszországba, hiszen olyan termékek kerültek tiltólistára, mint
- a hús,
- tejtermékek,
- egyes zöldségek,
- illetve gyümölcsök.
Ennek ellenére a kiállításon történő magyar részvételnek évről-évre kézzelfogható gazdasági hozadékai is vannak a résztvevők szerint. Több magyar mezőgazdasági-élelmiszeripari vállalat hajtott végre és helyezett üzembe Oroszországban komoly beruházásokat.
– Mivel arra törekszünk, hogy a hozzáadott értékek tekintetében is fokozzuk együttműködéseinket, ezért több más európai országhoz hasonlóan, a szankció meghosszabbítása helyett a párbeszédben és a szankciók hatásaival való őszinte szembenézésben hiszünk
– hangoztatta az Ondré Péter.
Az üzleti hálózatépítésben és a hosszú távú partneri kapcsolatépítésben jelentős platformként jegyzett PRODEXPO kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója azt is elmondta, hogy a rendezvény kiállítóinak 87 %-a saját bevallása szerint megjelenésével eléri a maga elé kitűzött értékesítési célokat, mind
- az új kliensek megtalálása,
- kapcsolatépítés,
- üzletkötés,
mind pedig
- az értékesítés,
- illetve új termékek bevezetése terén.
– A PRODEXPO közel 100 ezer négyzetméter kiállítási területén 97 országból több mint 61 ezer látogató, átlagosan 2 napon át vesz részt, és 98 %-uk tavaly, jó tapasztalatai alapján közvetlen üzleti partnereinek is jó szívvel ajánlotta a rendezvényt – tájékoztatott Ondré Péter.
agrotrend.hu