Hírek

Az orosz embargó ellenére a tisztelet kölcsönös

Megkezdődött Oroszország legnagyobb élelmiszeri és ital szakkiállítása, a PRODEXPO, ahol Magyarország hét kiállítóval jelenik meg.

Oroszország legjelentősebb Élelmiszeri és Ital Szakkiállításán, a PRODEXPO-n is közösségi standdal várja a látogatókat az Agrármarketing Centrum (AMC).


A hazai kiállítók egy 122 négyzetméteres területen mutatják be termékeiket – fotó: AMC

A 2019. február 11-15. között zajló kiállításon Magyarország hét társkiállító termékeivel

  • borokkal,
  • zöldség-gyümölcs konzervekkel,
  • ketchuppal,
  • mustárral,
  • szószokkal,
  • bébiételekkel,
  • libamáj konzervekkel,
  • egészséges élelmiszerekkel és mézzel

vesz részt.

A vásár hivatalos megnyitóján Konkoly Norbert Magyarország moszkvai nagykövete és Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója képviselte Magyarországot.

A közösségi standon elsősorban Oroszországban kereskedelmi potenciállal bíró és jól eladható termékekkel jelennek meg a kiállítók.

Az orosz-magyar kereskedelmi kapcsolatok sok évtizedes múltra tekintenek vissza, ugyanakkor a kapcsolatokat jelentős mértékben befolyásolja a 2014-ben bevezetett orosz élelmiszer embargó.

Az élelmiszerek importjának korlátozása nagyon kedvezőtlenül befolyásolta a magyar élelmiszer exportot Oroszországba, hiszen olyan termékek kerültek tiltólistára, mint

  • a hús,
  • tejtermékek,
  • egyes zöldségek,
  • illetve gyümölcsök.

Ennek ellenére a kiállításon történő magyar részvételnek évről-évre kézzelfogható gazdasági hozadékai is vannak a résztvevők szerint. Több magyar mezőgazdasági-élelmiszeripari vállalat hajtott végre és helyezett üzembe Oroszországban komoly beruházásokat.

– Mivel arra törekszünk, hogy a hozzáadott értékek tekintetében is fokozzuk együttműködéseinket, ezért több más európai országhoz hasonlóan, a szankció meghosszabbítása helyett a párbeszédben és a szankciók hatásaival való őszinte szembenézésben hiszünk

– hangoztatta az Ondré Péter.

Az üzleti hálózatépítésben és a hosszú távú partneri kapcsolatépítésben jelentős platformként jegyzett PRODEXPO kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója azt is elmondta, hogy a rendezvény kiállítóinak 87 %-a saját bevallása szerint megjelenésével eléri a maga elé kitűzött értékesítési célokat, mind

  • az új kliensek megtalálása,
  • kapcsolatépítés,
  • üzletkötés,

mind pedig

  • az értékesítés,
  • illetve új termékek bevezetése terén.

– A PRODEXPO közel 100 ezer négyzetméter kiállítási területén 97 országból több mint 61 ezer látogató, átlagosan 2 napon át vesz részt, és 98 %-uk tavaly, jó tapasztalatai alapján közvetlen üzleti partnereinek is jó szívvel ajánlotta a rendezvényt – tájékoztatott Ondré Péter.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés