Élelmiszergazdaság

Piac

Bemutatkoznak a Borkollégium oktatói

A csapat egyik legrégebbi tagja Bálint László oktató, akit Mészáros Gabriella 2009-ben kért fel munkatársnak – abban a pillanatban, ahogy előbbi megkapta a WSET nemzetközi borakadémikusi diplomáját.

Az eredeti végzettsége szerint villamosmérnök borszakértõ egyébként – elmondása szerint – teljesen véletlenül került kapcsolatba a borokkal. 1998-ban kollégáival elment egy akkor új-hullámosnak számító étterembe, ahol az ételek mellé párosított borokat ajánlottak. Egy 1997-es Degenfeld Muscat Lunel és egy 1995-ös Thummerer Egri Bikavér pecsételte meg a sorsát. Az „összes itthon fellelhetõ bortanfolyam elvégzése után” meg sem állt Londonig, ahol végül megszerezte az említett diplomát – írja a boraszportal.hu.

A Borkollégium számosz szakember képzését tudhatja magáénka – fotó: pixabay.com

Sokoldalúságának jó hasznát veszik a Borkollégiumban. Gyakorlati oldalon is komoly tapasztalattal rendelkezik – korábban egri borászatot vezetett, jelenleg saját 0,4 hektáros tokaji területén készít bort –, õ tartja az angol és a magyar nyelvû kurzusokon a szõlészet és borászat tanegységeket. Mindemellett pedig hódol a hobbin belüli hobbijának: a FurmintUSA társalapító-operatív igazgatójaként népszerûsíti kedvenc hazai fajtáját a tengerentúlon.

Eredeti szakmájától sem szakadt el, ráadásul – mint mondja – még a borral való foglalkozás közben is olykor jól jön neki a mérnöki szemlélet.

Amikor kóstolások során értékeljük a bort, azt tulajdonképpen egy koordináta-rendszerben helyezzük el. Itt sokat tud segíteni az objektív mérnöki gondolkodás. Ugyanígy könnyebb a dolgom elõadóként a kurzusokon, hiszen a boroknál is a folyamatok logikusan egymásra épülnek. 

Bálint László a Borkollégiumban tagja a Bormarketing és értékesítés kurzus oktató csapatának is. „Bár nyilvánvalóan annak is van haszna, ha egy a vendéglátásban dolgozó szakember vesz részt rajta, ez a képzés szerintem elsõsorban a borászok, borászatok számára releváns. Én úgy látom, az új pincészetek sokszor úgy indulnak neki, hogy olyan bort akarnak készíteni, amit õk szeretnek, függetlenül attól, hogy mire van igény a piacon. Nagyon korán tisztába kell azonban tenni, hogy magamnak készítem a bort, vagy szeretném eladni. Utóbbi esetben igenis kompromisszumokat kell kötni, esetleg olyan lépéseket kell tenni, amiket amúgy nem tennék meg."

A szóban forgó tanfolyam erre tökéletesen alkalmas, a résztvevõk betekintést nyerhetnek az alapvetõ (marketing-)fogásokba és az elõadókkal is konzultálhatnak az õket érintõ konkrét kérdésekben.

A szakma egyébként egyre inkább kezdi felismerni, hogy szüksége van az ilyen jellegû kurzusokra és általában a folyamatos fejlõdésre, továbbképzésre. „2009-hez képest jelentõsen megnõtt szakmai érdeklõdõk aránya a Borkollégium tanfolyamain. De nem csak ezért kell sokkal felkészültebbnek lennie az oktatónak. Nem egyszer elõfordul, hogy mondok valamit, és a hallgatók azonnal leellenõrzik a tableteiken, hogy nem tévedtem-e.”

agrotrend.hu / boraszportal.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés