Élelmiszergazdaság

Piac

Elengedhetetlen az élelmiszer csomagolások fejlesztése

A fenntarthatósággal kapcsolatos információk egyértelmű és sikeres fogyasztói kommunikációja elengedhetetlen a csomagolás-fejlesztések sikere szempontjából. Az Innova Market Insights piackutató szerint 2020-ban ez egy kulcsfontosságú trendnek tekinthető.

A piackutató cég felmérése alapján a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásai magasabbak, mint valaha, és ez arra késztetik a vállalatokat, hogy prioritásként kezeljék azt különös tekintettel a műanyag hulladékok csökkentésére. Vagyis az élelmiszeripar egyre inkább elkötelezi magát a tudatos fogyasztói elvárások megválaszolása mellett, hangot adva ennek a csomagolásokon – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

fotó: pixabay.com

Az Innova Market Insights mindemellett rendszeresen nyomon követi a globális fejleményeket és a fogyasztói tevékenységeket, amely alapján az idei év csomagolási trendjeit az alábbi öt pontban összegezte.

1.    Környezeti fenntarthatóság felülete
A fogyasztói elvárások erősödésével a vállalatok a csomagolásokat a fenntarthatóság kommunikációjának felületeként kezelik. A 2015-2019 közötti időszakban vizsgált élelmiszerek csomagolásának több mint egyharmada fenntartható megoldásból származott (pl. újrahasznosított, újrahasznosítható). A kommunikáció számtalan megoldását közvetíthetik a csomagolások, mint a logók, a mentességre (pl. műanyag), az energia hatékony előállításra, vagy akár az újrahasznosított anyagokra utaló feliratok.

2.    Műanyagok körfogása
A körforgásos gazdálkodás jelentőségének fokozásával az újrahasznosított műanyagok felhasználása is számos iparágban növekszik. Ennek köszönhetően az újrahasznosított műanyagok aránya bizonyos termék esetében már eléri a 100%-ot. Mindennek köszönhetően a hulladéklerakók terheltsége jelentősen csökken és a környezeti szennyezettség is visszaszorítható.

3.    Házhoz jövő fenntarthatóság
Az online kereskedelem dinamikus növekedése egyre több erős hullámkarton csomagolást igényel. A strapabíró, könnyű, újrahasznosítható és egyedi élményt nyújtó dobozok fejlesztése kiemelt fontossággal bír. Mindemellett az egyszer használatos töltőanyagok fenntarthatósága is komoly kihívást jelent a fejlesztőknek.

4.    Átláthatóság a csomagolás segítségével
Az átláthatóság fokozódása számos új megoldás terjedését eredményezi. Az IoT (tárgyak az internetre) a QR-kódok, az NFC (közeli rádiófrekvenciás kommunikáció) és a blockchain megoldásokhoz elengedhetetlen a csomagolási felület biztosítása.

5.    Növényi csomagolás
A megújuló forrásokból biztosított biológiailag lebomló és komposztálható csomagolási alternatívák fejlesztése egyre nagyobb figyelmet kap. A munkák fókuszában a cellulózalapú anyagok állnak. A lebomló és komposztálható csomagolóanyagok fejlesztését és hasznosítását főként a snack és édesipari vállalatok végzik.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook