2022.08.11., csütörtök , Zsuzsanna, Tiborc

Élelmiszergazdaság

2018. május 02. szerda • 10:08

Előtérbe kerülnek a „kényelmi termékek”

A jelenlegi piaci helyzetben a direkt értékesítésnek komoly konkurenciát jelent az áruházláncok terjedése, fejlődése. A termelők folyamatosan keresik a megfelelő választ.

A németországi Karlsruhe városában minden évben megrendezésre kerül az Expo Direkt elnevezésű kiállítás, amely a közvetlenül értékesítő termelők kiállítása. Németországban, Ausztriában és még néhány országban komoly hagyománya van a regionális, helyi termékek értékesítésének, megvásárlásának. A kiállításon tavaly mintegy 7000 érdeklődő jelent meg.

A kiállításon érzékelhető volt, hogy a direkt értékesítés fejlődésének két iránya van:

  • egyrészt a regionalitás hangsúlyozása,
  • másrészt pedig a „kényelmi ételek” (ún. convenience food) kínálata, bővítése.

A fejlődés része a termelői boltok kínálatának bővítése is, a friss termékektől elindulva, saját recept alapján készülő termékeken át, egészen a kozmetikumokig.

Kisebb kiszerelés – „kényelmi termékek” irányába történő elmozdulás

A németországi háztartások egyre kisebbek, a rohanó életvitel egyre gyorsabb étkezéseket eredményez. Kevesebb idő jut a családi, közösségi étkezésekre, az ételek elkészítésére. Éppen ezen trend alapján, előtérbe kerülnek a „kényelmi termékek”, amelyek elkészítése, elfogyasztása gyors, ugyanakkor minőségi ételhez juthatunk. A kisebb kiszerelésnek és a „kényelmi termékek” kínálatának viszont extra költségei vannak, így a termékek is drágábban lesznek ezáltal. Ugyanakkor a „kényelmi termékek” kínálata jó alternatíva lehet a termelői boltok számára is.

A „kényelmi termékek” annyira az előtérbe kerültek már pl. holland, vagy német piacon, hogy egy külön konferencia is megrendezésre kerül a témában (AMI, DFHV és Fruchthandel magazin megrendezésében).

A német és holland piacon a konyhakész saláta vásárlás egy év alatt 20%-kal emelkedett, míg a „kényelmi termékként”, megfelelő kiszerelésben, csomagolásban kínált friss gyümölcsből 40%-kal többet vásároltak egy év alatt a fogyasztók 2017 júliusáig, a 2016-os év hasonló időszakához képest.

Az értékesítési mód is változóban van.

A termelői boltok nyitvatartási idején túl is igyekeznek a termelők a fogyasztókhoz eljutni. Ennek egyik eszköze pl.: az értékesítést segítő automaták. A termelői értékesítés során egyre nagyobb szerep jut a közösségi média és online értékesítési megoldások felhasználásának is.

agrotrend.hu / Benedek Borbála

Agrárállások
  • Legfrissebb állásajánlatok
Közösség

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.