2020.09.29., kedd , Mihály

Élelmiszergazdaság

2015. december 11. péntek • 11:05

Ez a mobil applikáció segít a borválasztásban

Az új applikáció ma még csak Android formátumban érhető el, de jövőre már más alkalmazási platformokon is alkalmazható lesz. A hazai borok közti választásban segít majd.


fotó: 123rf

A kulturált borfogyasztást népszerűsítették a Budapesti Corvinus Egyetemen csütörtökön az idei Nagy Egyetemi Borteszt rendezvényén, amelyen bemutatták azt az új mobil applikációt is, amellyel borokat lehet tesztelni. 

Balla Attila, a Nemzeti Bor Maraton programigazgatója elmondta: az új mobil applikáció ma még csak Android formátumban érhető el, de jövőre már más alkalmazási platformokon is alkalmazható lesz. Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára tájékoztatott a rendezvényen a Nemzeti Borkiválóság Programról, melynek célja egyrészt a magyar borok marketingjének fejlesztése, másrészt a borfogyasztók eligazodásának segítése, amikor magyar borokat szeretnének választani - jelezte. 

A helyettes államtitkár elmondta: az országos bormustrán a szakemberek arról mondanak véleményt, hogy a fogyasztók számára ajánlható-e az adott bor vagy sem. A könyebb tájékozódás érdekében jelentetik meg évről-évre a kóstolások eredményét tartalmazó Borkiválóságok könyvét, magyar és angol nyelven.

Kielmayer Kristian, az FM szakértője arról beszélt, hogy Magyarországon a borkészítési szokások úgy alakulnak át, hogy egyre inkább a helyi szőlőfajtákat használják fel. A magyar borok készítői a modern borkészítési technológiákat szeretik ötvözni a hagyományokkal - tette hozzá. 

A magyar borfogyasztási szokásokról elmondta, hogy fesztiválozó nemzet a magyar, a borfogyasztást szívesen kötik össze kirándulással, turizmussal, amelyből kialakult egy sajátos idegenforgalmi ágazat, a borturizmus.

agrotrend.hu / mti

Árutőzsde
Nyersanyag-figyelő
Kőolaj-figyelő
Agrárállások
Közösség

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.