Hírek
Hazai prémium termékeket népszerűsítenek Kínában
A Kínai Nemzetközi Import Expón Magyarország az egyik díszvendég.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) látványkonyhával és egy 90 négyzetméteres agrárpavilonnal népszerűsíti a magyar élelmiszereket Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expón, az eseményen a résztvevők prémium borokat, minőségi ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, sajtokat és tejtermékeket, illetve édességeket kóstolhatnak meg – közölte az AMC.
A rendezvény magyar standját Nagy István agrárminiszter nyitotta meg – fotó: AM
A közlemény idézte Ondré Pétert, az AMC ügyvezető igazgatóját, aki kifejtette: a sanghaji expo komoly lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. Az AMC küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb körben megszerettesse és népszerűsítse
- az egészséges,
- ízletes,
- nemzeti tradícióinkhoz hű,
- környezettudatos technológiával készített,
- kiváló minőségű magyar termékeket.
– Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország 10. legfontosabb kereskedelmi partnere – tette hozzá.
Az első Kínai Nemzetközi Import Expóról megjegyezték, a Sanghajban zajló nagyszabású kiállításnak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország az egyik díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozícionálja
- a járműipari,
- az innovációs,
- az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat,
- valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban.
A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly – olvasható az AMC közleményében.