Hírek
Hogy ne bukjunk a bucin – Kulcsfontosságú a fogyasztói tudatosság
Szemléletformálással és az élelmiszerkönyv fejlesztésével a minőségi magyar péktermékek (el)ismertségéért. Egyeztetést tartottak az albán pékségekkel kapcsolatban a közelmúltban felmerült kérdésekről.
A minőségi péktermékeket készítő magyar sütőipari cégek érdekében a fogyasztói tudatosság emelésére, valamint a Magyar Élelmiszerkönyv további fejlesztésére van szükség – hangzott el a Földművelésügyi Minisztérium, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a Pékszövetség képviselői között tartott megbeszélésen.
A megbeszélés résztvevői egyetértettek abban, hogy a probléma megoldását jelentősen segítheti a fogyasztói tudatosság emelése, valamint a Magyar Élelmiszerkönyv további fejlesztése és ismertté tétele, mely a Kormány nemrég elfogadott 20 pontos akciótervének is két kiemelt sarokköve.
fotó:123rf
Véleményük szerint fel kell hívni a vásárlók figyelmét, hogy a tisztességtelen vállalkozások (köztük az albán pékségek is) azzal bújnak ki az idén nyáron életbe lépett új beltartalmi és minőségi előírások alól, hogy más néven – például kenyér helyett buciként – forgalmazzák termékeiket.
Ezzel pedig nem csak versenyelőnybe kerülnek, hanem sok esetben a fogyasztókat is megtévesztik.
Az egyeztetésen résztvevő szervezetek ezért a vásárlók tájékoztatását és a fogyasztói tudatosság növelését kulcsfontosságúnak tartják.
agrotrend.hu / NAK