Élelmiszergazdaság

Piac

Iránytű a pékségekben – védjegyet terveznek a magyar termékeknek

Magyar pékség védjegy bevezetésén dolgozik a Magyar Pékszövetség. A kezdeményezés célja, hogy segítse a vásárlókat eligazodni az egyre szélesebb kínálatban. A tervek szerint csak azok a vállalkozások használhatnák a megnevezést, amelyek a szigorú előírásoknak megfelelő termékeket kínálnak a vásárlóknak. Ezzel a tisztességtelen sütőipari cégek versenyelőnyét is csökkentenék.

Septe József, a szervezet elnöke elmondta, ha védjeggyel ellátott boltot választ valaki, akkor biztos lehet abban, hogy az ott található termékek magyar alapanyagokból, magyar munkaerőnek köszönhetően, legális és ellenőrzött körülmények között készültek. A Magyar Pékszövetség elnöke szerint ezzel nem titkolt módon a külföldi, többségében albán vállalkozók kezében lévő pékségek versenyelőnyét szeretnék letörni.

A magyar pékek tapasztalatai szerint ugyanis ezeken a helyeken sokszor előfordul, hogy nem legális körülmények között, feketén foglalkoztatott munkások sütik a kenyeret, az alapanyagok és a felhasznált adalékok pedig nem minden esetben felelnek meg a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak. Septe József szerint bár a külföldiek közt tényleg magasabb a szabálytalan működés aránya, a hazai pékségek között is vannak olyan cégek, amelyek nem tartják be a játékszabályokat. – Azoknak nincs helyük a szakmában, akik nem tisztességesen, a vonatkozó feltételek és szabályozás mellett dolgoznak. Ezért nagyon örülnénk, ha ezzel az eszközzel is a tisztulásának irányába mozdulna el az ágazat – emelte ki.

A magyar pékség védjegy egyben a minőség garanciája is, hiszen a tervek szerint csak azok a vállalkozások használhatnák a megnevezést, amelyek a szigorú előírásoknak megfelelő termékeket kínálnak a vásárlóknak.

A program szorosan kapcsolódik majd ahhoz a kezdeményezéshez, amelynek célja egy sütőipari szakbolthálózat kialakítása és bővítése. A szakember szerint ez utóbbihoz európai uniós fejlesztési támogatást használnának fel. – A kormány remélhetőleg meghallgatja a kérésünket és elősegíti azt, hogy a sütőipari vállalkozások a mintaboltok kialakításával tudják javítani a tevékenységük jövedelmezőségét – jegyezte meg.

Azok a pékek ugyanis, akik már ma is rendelkeznek saját üzlettel, vagy akár több mintaboltot is üzemeltetnek, sokkal jobb helyzetben vannak, mint azok a vállalkozók, akik csupán beszállítóként tevékenykednek. – Akinek saját üzletei vannak, sokkal jobban tudja érvényesíteni az árakban a növekvő önköltséget, ráadásul sokkal nyereségesebben tud termelni, mint aki kizárólag beszállítói kapcsolatain keresztül próbál érvényesülni. A pékszövetségnek nagyon fontos feladata, hogy ezt a hálózatot továbbfejlessze. Az új boltok kialakítása és a már meglévők korszerűsítése mellett a logisztika is fejlesztésre szorul a legtöbb sütőipari cég esetében – fogalmazott Septe József.

agrotrend.hu / magyaridok.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook