2019.08.23., péntek , Bence

Élelmiszergazdaság

2019. június 03. hétfő • 17:53

Kanadában is nagy az érdeklődés a magyar élelmiszer iránt

Magyarország számos ágazatban tud olyan mennyiségű és minőségű élelmiszert termelni, amely Kanadában a legkiélezettebb versenyben is megállja a helyét

Komoly és valós az érdeklődés Kanadában a magyar élelmiszeripari termékek iránt, és a magyar kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy sikeres legyen a partnerség a kanadai cégekkel - jelentette ki Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, háromnapos kanadai látogatása végeztével.


fotó: pixabay

Magyar Levente kanadai útjának elsősorban az volt a célja, hogy magyar élelmiszeripari termékeket népszerűsítse a kanadai beszállítók körében abban a reményben, hogy a jelenlegi csaknem 21 millió eurós értékű magyar élelmiszerexportot rövid távon akár nagyságrendekkel növelni lehessen.

A államtitkár szerint az élelmiszerek kanadai piaca "hatalmas és igényes", Magyarország pedig már számos ágazatban tud olyan mennyiségű és minőségű élelmiszert termelni, amely Kanadában a legkiélezettebb versenyben is megállja a helyét.

"Viszont az elmúlt években talán nem voltunk elég sikeresek ezeknek a termékeknek a promóciójában, ezen szeretnénk most változtatni" - mondta Magyar Levente.
Az államtitkár tárgyalt tucatnyi kanadai importőr céggel és olyan kanadai befektetőkkel is, aki már jelen vannak a magyar piacon.

Példaként említette a háromezer főt foglalkoztató Linamar vállalatot, amely orosházi és békéscsabai telephelyén bővíti a tevékenységét, világszínvonalú csúcstechnológiát honosítva meg Magyarországon a mezőgazdasági gép- és alkatrészgyártás területén. A Linamar a magyar kormány fontos stratégiai partnere és a kabinet folyamatosan támogatja a bővítését.

"Úgy tűnik, hogy komoly és valós az érdeklődés Kanadában, tehát el fog indulni egy együttműködés. Megteszünk mindent, hogy sikeres legyen a partnerség a kanadai cégekkel" - hangsúlyozta Magyar Levente. Hozzátette: hatalmas a potenciál a kétoldalú együttműködésben.

A két ország éves kereskedelmi forgalma körülbelül 330 millió euróra rúg, ez sokkal kevesebb annál, amit el lehetne érni és amit Magyarország hasonló méretű országokkal bonyolít le.

Magyar Levente elmondta: a torontói HungaroFeszt fesztivál is jó lehetőséget teremtett a bemutatkozásra. A torontói magyar közösség motorja a helyi Magyar Vállalkozók Szövetsége, amely programokat szervez, intézményi kereteket biztosítva lehetővé teszi, hogy összetartson a helyi magyarság. "Vannak megbízható és a magyar ügyet felkaróló partnereink, akikre lehet építeni hosszabb távon és akik az üzleti életben is nagyon jó kapcsolatokkal rendelkeznek" - mondta Magyar Levente.

agrotrend.hu / MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.