Hírek

Magyarország az egyik legkiemelkedőbb exportőre Japánnak

2017 óta 2 milliárd eurós kereskedelmi forgalmat bonyolítottunk le a kelet-ázsiai országgal.

A FOODEX Japan Élelmiszeri és Ital Szakkiállításán – ahová kizárólag szakmai látogatókat várnak – 14 magyar kiállító mutatkozik be, akik az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel várják az érdeklődőket – olvasható az Agrármarketing Centrum (AMC) közeményében.


A világ egyik legnagyobb és legrangosabb rendezvényét 2019. március 5-8. között tartják – fotó: AMC

A tokiói seregszemle az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati eseménye, amelyen

2018-ban 83 országból közel 3500 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 73 ezer látogatónak.

Az AMC fennállása óta összesen 12 alkalommal szervezett közösségi megjelenést a csendes-óceáni térség egyik legjelentősebb kereskedelmi és üzleti rendezvényén. Idén a 162 négyzetméteres standon 14 kiállító kapott lehetőséget a bemutatkozásra.


Az szervetet visszatérő résztvevője a rangos kiállításnak – fotó: AMC

Az ázsiai piacot jól ismerő kiállítók szerint sok év szisztematikus építkezése, jelenléte kell ahhoz, hogy hosszú távú üzleti kapcsolatok lehessen kiépíteni a japán üzleti partnerekkel.

Ezért a magyar standon többségében a szigetországban népszerű

  • kacsa- és libatermékekkel,
  • mézekkel,
  • italkülönlegességekkel,
  • szárított zöldségekkel és fűszerekkel

jelentek meg a kiállítók. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondása szerint

Magyarország 2017 óta 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le Japánnal,

amelynek előrejelzett volt a növekedése.

– Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer. Japán fontos és dinamikusan bővülő exportpiaca hazánknak, elsősorban a magyar prémium termékeknek.

Komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberi EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodása is,

amely csaknem 640 millió embert magában foglaló nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja

  • a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat,
  • megnyitja a szolgáltatások,
  • közbeszerzések piacát,
  • a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával egyetemben.

– mondta az ügyvezető.


A standnál látványkonyhával is várják az érdeklődőket – fotó: AMC

Az üzleti kapcsolatok elmélyítését várhatóan a tokiói Magyar Nagykövetségen megrendezett üzletember találkozó is segíti, amelyen a kiállítóknak lehetősége nyílik

  • a bemutatkozásra,
  • a potenciális üzleti partnerek tájékoztatására
  • és tárgyalások lebonyolítására a japán üzletemberekkel.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés