Hírek
Magyarország az egyik legkiemelkedőbb exportőre Japánnak
2017 óta 2 milliárd eurós kereskedelmi forgalmat bonyolítottunk le a kelet-ázsiai országgal.
A FOODEX Japan Élelmiszeri és Ital Szakkiállításán – ahová kizárólag szakmai látogatókat várnak – 14 magyar kiállító mutatkozik be, akik az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel várják az érdeklődőket – olvasható az Agrármarketing Centrum (AMC) közeményében.
A világ egyik legnagyobb és legrangosabb rendezvényét 2019. március 5-8. között tartják – fotó: AMC
A tokiói seregszemle az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati eseménye, amelyen
2018-ban 83 országból közel 3500 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 73 ezer látogatónak.
Az AMC fennállása óta összesen 12 alkalommal szervezett közösségi megjelenést a csendes-óceáni térség egyik legjelentősebb kereskedelmi és üzleti rendezvényén. Idén a 162 négyzetméteres standon 14 kiállító kapott lehetőséget a bemutatkozásra.
Az szervetet visszatérő résztvevője a rangos kiállításnak – fotó: AMC
Az ázsiai piacot jól ismerő kiállítók szerint sok év szisztematikus építkezése, jelenléte kell ahhoz, hogy hosszú távú üzleti kapcsolatok lehessen kiépíteni a japán üzleti partnerekkel.
Ezért a magyar standon többségében a szigetországban népszerű
- kacsa- és libatermékekkel,
- mézekkel,
- italkülönlegességekkel,
- szárított zöldségekkel és fűszerekkel
jelentek meg a kiállítók. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondása szerint
Magyarország 2017 óta 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le Japánnal,
amelynek előrejelzett volt a növekedése.
– Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer. Japán fontos és dinamikusan bővülő exportpiaca hazánknak, elsősorban a magyar prémium termékeknek.
Komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberi EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodása is,
amely csaknem 640 millió embert magában foglaló nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja
- a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat,
- megnyitja a szolgáltatások,
- közbeszerzések piacát,
- a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával egyetemben.
– mondta az ügyvezető.
A standnál látványkonyhával is várják az érdeklődőket – fotó: AMC
Az üzleti kapcsolatok elmélyítését várhatóan a tokiói Magyar Nagykövetségen megrendezett üzletember találkozó is segíti, amelyen a kiállítóknak lehetősége nyílik
- a bemutatkozásra,
- a potenciális üzleti partnerek tájékoztatására
- és tárgyalások lebonyolítására a japán üzletemberekkel.
agrotrend.hu