Hírek
Megfelelnek az elvárásoknak a hazai zöldség- és gyümölcstermesztők
Folyamatosan, magas színvonalon képesek bizonyítani a magyar szakemberek.
A hazai termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan, jó minőségben zöldségek és gyümölcsök termelésére – erősítette meg mindezt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Auchan Retail Magyarország közös termelői fóruma is – olvasható a kamara közleményében.
A február 27-i budaörsi rendezvényen több tucatnyi zöldség-gyümölcs termelő vett részt – fotó: NAK
A kamara a rendezvény által is segíteni kívánja tagjai stabil piacra jutását, akiknek az áruházlánc hosszú távon is lehetőséget kínál.
A Magyarországon 24 áruházzal jelen lévő Auchan Retail Magyarország az elmúlt tíz évben jelentősen nyitott a hazai termelők felé.
Míg korábban alapvetően – több mint 60 %-os arányban – disztribútoroktól szerezték be az élelmiszereket, jelenleg már több mint 80 %-ban közvetlenül a termelőtől vagy gyártótól.
A NAK által szervezett fórumon a zöldséget, gyümölcsöt termesztő kamarai tagok találkozhattak a további beszállítókat, partnereket kereső áruházlánc szakembereivel, akik a termelőkkel szembeni elvárásaik mellett az eddigi együttműködések tapasztalatait is ismertették. Elhangzott:
- mind a termelők,
- mind a megrendelő,
- mind a fogyasztók számára jelentős árbeli és minőségi, szervezési előnyökkel
járhat a rövid ellátási láncban való együttműködés, azaz a minél közvetlenebb kapcsolat.
– Az Auchannál büszkék vagyunk arra, hogy a jó minőségű, egészséges, helyi termelőktől származó élelmiszereket előnyben részesítő kereskedelmi politikánknak köszönhetően évről évre nagyobb arányban működünk együtt a hazai agrárszektorral.
Ezzel nemcsak helyben támogatjuk a kiegyensúlyozott piaci ökoszisztémát, hanem a változó igényekhez rugalmasan alkalmazkodva képesek vagyunk jobbá tenni vásárlóink életét is – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Retali Magyarország vezérigazgatója.
– A magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a legmagasabb szintű követelményeknek
– emelte ki dr. Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke.
Mint a rendezvényen kiderült, a saját márkás élelmiszereik fejlesztése során az Auchan több mint 80 %-ban magyar cégekkel működik együtt. Emellett pozitívak a tapasztalatok az úgynevezett termeltetési kapcsolatok terén, mikor is előzetes megrendelésre, előre rögzített paraméterek mentén, akár konkrétan meghatározott fajtákat termelnek az áruházlánc számára.
A termeltetési megállapodások keretében egyenletes meghatározott minőséget várnak el, amihez kiszámíthatóságot és biztos piacot kínálnak.
Fontos
- az ellenőrzött,
- auditálható forrásból származó,
- jó minőségű áru,
- valamint az, hogy a lehető legfrissebben jussanak el a termékek a vásárlókhoz.
Példaként elhangzott: az áruházláncban forgalmazott közel 1000 féle bor mintegy 90 %-a magyar, több mint száz hazai borászattal állnak kapcsolatban.
Mindemellett az egyes Auchan áruházakban az adott térség, a jellemzően 30 kilométeres vonzáskörzet termelőinek árui is megjelennek.
Továbbá a regionális választék erősítése mellett számos zöldség-gyümölcs termelő, élelmiszer-előállító beszállít az Auchan országos hálózatába is, annak üllői illetve kiskunlacházai logisztikai központjaiba. Az együttműködési lehetőségeket felvázoló programon kiderült az is, hogy az Auchan
- csomagoló,
- mosó,
- válogató berendezésekkel
is tudja segíteni a partnerei eredményességét.
Az áruházlánc jelentősen fejlesztette logisztikai hátterét az elmúlt években. Míg 2017-ben mintegy 3 millió kilogramm zöldség-gyümölcsöt csomagoltak, 2018-ban
- paprikával,
- paradicsommal,
- hagymával,
- gyökérzöldségekkel
bővült a paletta.
A vállalat tervei szerint a jövőben biozöldségek, biogyümölcsök, valamint szárított termékek is színesítik a választékot.
agrotrend.hu