Hírek

Megfelelnek az elvárásoknak a hazai zöldség- és gyümölcstermesztők

Folyamatosan, magas színvonalon képesek bizonyítani a magyar szakemberek.

A hazai termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan, jó minőségben zöldségek és gyümölcsök termelésére – erősítette meg mindezt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Auchan Retail Magyarország közös termelői fóruma is – olvasható a kamara közleményében. 


A február 27-i budaörsi rendezvényen több tucatnyi zöldség-gyümölcs termelő vett részt – fotó: NAK

A kamara a rendezvény által is segíteni kívánja tagjai stabil piacra jutását, akiknek az áruházlánc hosszú távon is lehetőséget kínál.

A Magyarországon 24 áruházzal jelen lévő Auchan Retail Magyarország az elmúlt tíz évben jelentősen nyitott a hazai termelők felé.

Míg korábban alapvetően – több mint 60 %-os arányban – disztribútoroktól szerezték be az élelmiszereket, jelenleg már több mint 80 %-ban közvetlenül a termelőtől vagy gyártótól.

A NAK által szervezett fórumon a zöldséget, gyümölcsöt termesztő kamarai tagok találkozhattak a további beszállítókat, partnereket kereső áruházlánc szakembereivel, akik a termelőkkel szembeni elvárásaik mellett az eddigi együttműködések tapasztalatait is ismertették. Elhangzott:

  • mind a termelők,
  • mind a megrendelő,
  • mind a fogyasztók számára jelentős árbeli és minőségi, szervezési előnyökkel

járhat a rövid ellátási láncban való együttműködés, azaz a minél közvetlenebb kapcsolat.

– Az Auchannál büszkék vagyunk arra, hogy a jó minőségű, egészséges, helyi termelőktől származó élelmiszereket előnyben részesítő kereskedelmi politikánknak köszönhetően évről évre nagyobb arányban működünk együtt a hazai agrárszektorral.

Ezzel nemcsak helyben támogatjuk a kiegyensúlyozott piaci ökoszisztémát, hanem a változó igényekhez rugalmasan alkalmazkodva képesek vagyunk jobbá tenni vásárlóink életét is – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Retali Magyarország vezérigazgatója.

– A magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a legmagasabb szintű követelményeknek

– emelte ki dr. Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke.

Mint a rendezvényen kiderült, a saját márkás élelmiszereik fejlesztése során az Auchan több mint 80 %-ban magyar cégekkel működik együtt. Emellett pozitívak a tapasztalatok az úgynevezett termeltetési kapcsolatok terén, mikor is előzetes megrendelésre, előre rögzített paraméterek mentén, akár konkrétan meghatározott fajtákat termelnek az áruházlánc számára.

A termeltetési megállapodások keretében egyenletes meghatározott minőséget várnak el, amihez kiszámíthatóságot és biztos piacot kínálnak.

Fontos

  • az ellenőrzött,
  • auditálható forrásból származó,
  • jó minőségű áru,
  • valamint az, hogy a lehető legfrissebben jussanak el a termékek a vásárlókhoz.

Példaként elhangzott: az áruházláncban forgalmazott közel 1000 féle bor mintegy 90 %-a magyar, több mint száz hazai borászattal állnak kapcsolatban.

Mindemellett az egyes Auchan áruházakban az adott térség, a jellemzően 30 kilométeres vonzáskörzet termelőinek árui is megjelennek.

Továbbá a regionális választék erősítése mellett számos zöldség-gyümölcs termelő, élelmiszer-előállító beszállít az Auchan országos hálózatába is, annak üllői illetve kiskunlacházai logisztikai központjaiba. Az együttműködési lehetőségeket felvázoló programon kiderült az is, hogy az Auchan

  • csomagoló,
  • mosó,
  • válogató berendezésekkel

is tudja segíteni a partnerei eredményességét.

Az áruházlánc jelentősen fejlesztette logisztikai hátterét az elmúlt években. Míg 2017-ben mintegy 3 millió kilogramm zöldség-gyümölcsöt csomagoltak, 2018-ban

  • paprikával,
  • paradicsommal,
  • hagymával,
  • gyökérzöldségekkel

bővült a paletta.

A vállalat tervei szerint a jövőben biozöldségek, biogyümölcsök, valamint szárított termékek is színesítik a választékot.

agrotrend.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook