2020.10.30., péntek , Alfonz

Élelmiszergazdaság

2017. február 02. csütörtök • 07:48

Nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmának értéke 2015 decembere és 2016 novembere között 2 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, mennyiség szempontjából 1 százalékkal csökkent a bolti eladás - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.

A cég közleménye szerint a forgalom ebben az időszakban elérte az 1620 milliárd forintot. A legnagyobb forgalmú 20 élelmiszerkategória közül tizenötnek nőtt, egynek pedig stagnált az értékben mért eladása. Átlag felett (4-8 százalék) emelkedett a sajtok - különösen az olcsóbbak -, a gyümölcslevek, az édes kekszek, a kutya- és macskaeledelek, az étolaj, valamint az energia- és sportitalok forgalma - írták. Utóbbiak eladása kezdetektől fogva nő és a jelek szerint ennek a folyamatnak még mindig nincs vége - áll a közleményben.

A felmérés szerint megállt a hipermarketek piaci részesedésének csökkenése. Az értékben mért eladásból legutóbb december-november között ugyanúgy 26 százalékot ért el a részesedésük, mint egy évvel korábban.

Egyre inkább keresik a kényelmes vásárlás lehetőségeit a fogyasztók. Ezt tükrözi, hogy a szervezett kiskereskedelem lakóhely közeli 401-2500 négyzetméter közötti szupermarketjeinek és diszkontjainak forgalma az átlagosnál jobban nő - írta Kocsis Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Összességében nőtt a koncentráció is, a korábbi években a 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek piaci részesedése stabilan tartotta magát, részarányuk azonban most csökkent, 35 százalékról 34 százalékra. Ezzel egy időben a 400 négyzetméternél nagyobb egységek mutatója 65-ről 66 százalékra emelkedett. 18-ról 17 százalékra csökkent a kisebb (51-200 négyzetméteres), ugyanakkor 29-ről 40 százalékra emelkedett a nagyobb (401-2500 négyzetméteres) üzletek piaci részesedése.

A vizsgálat a kereskedelmi láncokból származó elektronikus, valamint a hagyományos kiskereskedelmi egységek felmért adatain alapul és 90 élelmiszer kategóriát vett figyelembe - közölte a Nielsen.

agrotrend.hu / MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.