Hírek

Több száz tonna hazai élelmiszer jut el az Emirátusokba

Az exportált magyar élelmiszerek közül az éves szinten eladott termékek mennyiségének közel felét adják ki.

– A Gulfood, a világ legnagyobb, minden évben megrendezett élelmiszer-, italkereskedelmi és vendéglátói ipari szakkiállítása. A Dubai World Trade Centre-ben idén több mint 5000 kiállító mutatja be kínálatát a közel 200 országból érkező, 100 ezer főt meghaladó közönségnek – közölte Ondré Péter, Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója.


2019. február 21-én, csütörtökön zárul a rendezvény – fotó: AMC

Az AMC 2019-ben a helyszínen 156 m2-es közösségi standdal, egységes országarculattal, 13 kiváló magyar cég termékkínálatának bemutatásával ösztönzi a magyar exportkivitel fejlődését.

A négynapos Gulfoodon neves nemzetközi márkák legújabb élelmiszer- és italtermékei és szolgáltatásai mutatkoznak be.

Az résztvevők a multiknál tevékenykedő

  • beszállítókkal,
  • az új élelmiszer mintákkal
  • és a legújabb kulináris trendekkel egyaránt megismerkedhetnek.

Ondré Péter az esemény kapcsán nyilatkozva elmondta: a Gulfood piacra lépési lehetőség a növekvő emirátusi piac felé és a teljes közel-keleti és ázsiai térségbe is, tehát nem csupán a Perzsa-öböl országait, hanem az Afrikától Indiáig terjedő térség valamennyi államát felöleli.

Az üzletfejlesztés mellett

  • a trendek,
  • koncepciók,
  • innovációk,
  • valamint a kockázatok
  • és veszélyek felmérésére is

a Gulfood az egyik legjobb terep a világon. A rendezvényen a kiállítók nyolc tematikus szektorban mutatják be kínálatukat:

  • tejtermékek,
  • italok,
  • zsírok és olajok,
  • gabonafélék és hüvelyesek,
  • hús és baromfi,
  • ütős márkák,
  • a világ élelmiszerei és az egészséges wellness és mentes termékek.

Utóbbi termékek szektorát tavaly indították, ami jól jelzi, hogy ez a termékkategória e térségben is egyre inkább terjed.


Tizenhárom magyar kiállító van a dubaji Gulfood-on – fotó: AMC

A Gulfood Konferencia kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója arra is felhívta a figyelmet, hogy az iparág elismert vezetőinek grémiumát sorakoztatják fel az Emirátusban, így az eseményen a legnagyobb tekintélynek örvendő szakértők vitatják meg az ágazat kérdéseit a közegészségtől egészen a legújabb élelmiszer-gyártási technológiákig.

A magyar kiállítók a talán leginkább slágerterméknek számító mézzel, valamint gabonából készült

  • élelmiszerekkel,
  • péksüteményekkel,
  • tejtermékekkel és tejből készült
  • áruféleségekkel,
  • gyorsfagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel,
  • gyógynövényekből készült teákkal és kozmetikumokkal,
  • táplálék kiegészítőkkel,
  • hízott libából és kacsából,
  • és emellett baromfikból készült élelmiszerekkel,
  • különféle ital és fagylat porokkal és cukrászipari termékek

előállításához szükséges alapanyagokkal, továbbá különféle szószókkal és tésztaféleségekkel mutatkoznak be a rendezvényen – közölte Ondré Péter.

Az AMC ügyvezető igazgatója a szervezet közösségi standján bemutatott termékek kapcsán azt is elmondta, hogy az Emirátusokba exportált magyar élelmiszerek közül a legnagyobb volumenben kiszállított, értékesített termékek, az éves szinten mintegy 8-850 tonna eladott élelmiszer és ital mennyiség közel felét adják.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés