Hírek
Több száz tonna hazai élelmiszer jut el az Emirátusokba
Az exportált magyar élelmiszerek közül az éves szinten eladott termékek mennyiségének közel felét adják ki.
– A Gulfood, a világ legnagyobb, minden évben megrendezett élelmiszer-, italkereskedelmi és vendéglátói ipari szakkiállítása. A Dubai World Trade Centre-ben idén több mint 5000 kiállító mutatja be kínálatát a közel 200 országból érkező, 100 ezer főt meghaladó közönségnek – közölte Ondré Péter, Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója.
2019. február 21-én, csütörtökön zárul a rendezvény – fotó: AMC
Az AMC 2019-ben a helyszínen 156 m2-es közösségi standdal, egységes országarculattal, 13 kiváló magyar cég termékkínálatának bemutatásával ösztönzi a magyar exportkivitel fejlődését.
A négynapos Gulfoodon neves nemzetközi márkák legújabb élelmiszer- és italtermékei és szolgáltatásai mutatkoznak be.
Az résztvevők a multiknál tevékenykedő
- beszállítókkal,
- az új élelmiszer mintákkal
- és a legújabb kulináris trendekkel egyaránt megismerkedhetnek.
Ondré Péter az esemény kapcsán nyilatkozva elmondta: a Gulfood piacra lépési lehetőség a növekvő emirátusi piac felé és a teljes közel-keleti és ázsiai térségbe is, tehát nem csupán a Perzsa-öböl országait, hanem az Afrikától Indiáig terjedő térség valamennyi államát felöleli.
Az üzletfejlesztés mellett
- a trendek,
- koncepciók,
- innovációk,
- valamint a kockázatok
- és veszélyek felmérésére is
a Gulfood az egyik legjobb terep a világon. A rendezvényen a kiállítók nyolc tematikus szektorban mutatják be kínálatukat:
- tejtermékek,
- italok,
- zsírok és olajok,
- gabonafélék és hüvelyesek,
- hús és baromfi,
- ütős márkák,
- a világ élelmiszerei és az egészséges wellness és mentes termékek.
Utóbbi termékek szektorát tavaly indították, ami jól jelzi, hogy ez a termékkategória e térségben is egyre inkább terjed.
Tizenhárom magyar kiállító van a dubaji Gulfood-on – fotó: AMC
A Gulfood Konferencia kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója arra is felhívta a figyelmet, hogy az iparág elismert vezetőinek grémiumát sorakoztatják fel az Emirátusban, így az eseményen a legnagyobb tekintélynek örvendő szakértők vitatják meg az ágazat kérdéseit a közegészségtől egészen a legújabb élelmiszer-gyártási technológiákig.
A magyar kiállítók a talán leginkább slágerterméknek számító mézzel, valamint gabonából készült
- élelmiszerekkel,
- péksüteményekkel,
- tejtermékekkel és tejből készült
- áruféleségekkel,
- gyorsfagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel,
- gyógynövényekből készült teákkal és kozmetikumokkal,
- táplálék kiegészítőkkel,
- hízott libából és kacsából,
- és emellett baromfikból készült élelmiszerekkel,
- különféle ital és fagylat porokkal és cukrászipari termékek
előállításához szükséges alapanyagokkal, továbbá különféle szószókkal és tésztaféleségekkel mutatkoznak be a rendezvényen – közölte Ondré Péter.
Az AMC ügyvezető igazgatója a szervezet közösségi standján bemutatott termékek kapcsán azt is elmondta, hogy az Emirátusokba exportált magyar élelmiszerek közül a legnagyobb volumenben kiszállított, értékesített termékek, az éves szinten mintegy 8-850 tonna eladott élelmiszer és ital mennyiség közel felét adják.
agrotrend.hu