Élelmiszergazdaság

Piac

Vásárlási döntéseink legfőbb befolyásolója a zsírtartalom

A Cargill tudatosságot vizsgáló globális felméréséből kiderül, hogy a fogyasztók előszeretettel kísérik figyelemmel az élelmiszerek zsiradéktartalmát.

A 12 országban 6600 fogyasztó körében végzett Cargill-tanulmány alapján elmondható, hogy a fogyasztók többségének (70%) vásárlási-döntését befolyásolja a zsiradékokkal kapcsolatos címkeinformációk – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). 

A címkeinformációkat leggyakrabban (89%) a kínai fogyasztók olvassák el, míg a németek (48%) a legkevésbé.

Fotó: piqsels.com

A zsiradékokra utaló állításukat a fogyasztók többsége elolvassa, és minden második fogyasztó vásárlási döntését ez alapján hozza meg. Az amerikai fogyasztók közel kétharmada (61%) kerül tudatosan valamilyen zsiradékot, illetve a „clean label” termékek után kutakodók 83%-a próbál elkerülni bizonyos összetevőket (pl. transz-zsírsavak). Az olívaolaj minden országban a kedveltségi lista elején végzett, amelyet a hal- és az avokádóolaj követett.

A tartósságra utaló jelölések az orosz (76%), a kínai (62%) és a brazil (61%) fogyasztókat befolyásolja leginkább.  A legtöbb országban a bio jelzés erősebb hatást gyakorol a vásárlási-döntésekre, mint a GMO-mentesség.

A felmérés eredményei segítenek egyensúlyba hozni a társadalmi nyomást és az egyéni preferenciákat, hozzájárulva ezzel az innovatív termékek kidolgozásához.

agrotrend.hu / Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook