2020.10.29., csütörtök , Nárcisz

4x4

2020. augusztus 26. szerda • 15:23

KIFINOMULT LIMITÁLT KIADÁSOK, ÚJ SZÓRAKOZTATÓ RENDSZEREK ÉS VILLANYOSÍTOTT HAJTÁSLÁNCOK AZ EVOQUE ÉS A DISCOVERY SPORT KÍNÁLATÁBAN

A Land Rover legkeresettebb kompakt szabadidőjárművei, a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport mostantól még takarékosabbak, és a digitális csatlakozás még magasabb szintjét kínálják, köszönhetően az ultramodern Pivi szórakoztató rendszernek, az új, takarékos benzin- és mild hibrid dízelmotoroknak, valamint a limitált szériáknak.

  • Takarékos új hajtásláncok: a közelmúltban bevezetett P300e plug-in hibrid modell mellett megjelentek a nagyteljesítményű, takarékos mild hibrid erőforrások – köztük két új, még kedvezőbb fogyasztású Ingenium dízelmotor. Az Evoque további újdonsága az 1,5 literes, háromhengeres Ingenium benzinmotor, mely egy Jaguar Land Rover által tervezett erőforrás.

  • Legújabb szórakoztató rendszerek: mindkét modellhez megrendelhető a Land Rover eddigi legfejlettebb rendszere, a Pivi. Az átdolgozott, ösztönösen kezelhető menüszerkezetben a nyitóképernyőről legfeljebb két lépésben elérhetők a legnépszerűbb funkciók és szolgáltatások.

  • Kibővített kapcsolódási szolgáltatások: az online médialejátszó funkciók sorában megjelenik a szórakoztató rendszer menüjébe integrált Spotify alkalmazás, mobil adatkapcsolattal*, egyidejű Bluetooth csatlakozás két mobiltelefon számára, vezeték nélküli okostelefon-töltés jelerősítéssel**.

  • Vezeték nélküli szoftverfrissítés: a kettős üzemmódú, beépített SIM-kártya időzített járműszoftver-frissítéseket tesz lehetővé, így az ügyfelek mindig a legújabb alkalmazásokat, szolgáltatásokat és járműszoftvert használhatják, anélkül, hogy fel kellene keresniük márkaszervizüket.

  • Utaskomfort: az új utastéri levegőfilter kiszűri az apró részecskéket, allergéneket és pollent, sőt, még az intenzív szagokat is. A légszennyezettség szintjéről az érintőképernyő ad bővebb információkat.

Ötvenedik születésnapját ünnepli a Range Rover család. A kompakt szabadidőjármű kínálatának csúcsán elhelyezkedő, új Range Rover Evoque Autobiography azt a kifinomultságot és fényűzést testesíti meg, amelyet a Range Rover név immár öt évtizede képvisel. A kínálatban immár egy plug-in hibrid változat is megtalálható, amely a fenntarthatóbb, takarékos, kompakt luxus-szabadidőjárművet kereső ügyfelek igényeit elégíti ki.

A kívül és belül egyaránt modern és kifinomult Range Rover Evoque Autobiography maradéktalanul beváltja a Range Rover minden ígéretét.” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „2010-es bevezetése óta sokakat ejtett rabul a karakteres Evoque.”

A P300e plug-in hibrid verziók idei bevezetése után most további új motorvariánsokkal bővül a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport kínálata.

Mostantól két átdolgozott, takarékos, új generációs, négyhengeres Ingenium dízelmotor is rendelhető, mindkettő mild hibrid (MHEV) technológiával. A szíjhajtású indítómotort alkalmazó, akkumulátor-csomaggal kiegészített MHEV hajtáslánc képes visszanyerni a lassítás során más esetben elvesző mozgási energiát, amelyet elektromos energiává átalakítva a 48 voltos fedélzeti akkumulátorban tárol a rendszer. Mindez finomabb indulást-megállást biztosít és optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez, így ügyfeleink anélkül élvezhetik a villanyosított járművek előnyeit, hogy autójukat külső áramforrásból kellene tölteniük. A 165 és 200 lóerős teljesítményszinten választható erőforrások egyszerre takarékosabbak és erősebbek közvetlen elődeiknél. A Range Rover Evoque fedélzetén CO-kibocsátásuk akár 168 g/km Δ, üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 6,4 l/100km Δ; a Land Rover Discovery Sport esetében CO2-kibocsátásuk akár 175 g/km Δ, üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 6,7 l/100km Δ.

Az Evoque most először háromhengeres, 1,5 literes Ingenium benzinmotorral (P160) is rendelhető; a nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt hajtáslánc takarékos, mégis kifinomult belépést biztosít a modell világába. A fejlett, háromhengeres P160 erőforrás – amely megegyezik a P300e plug-in hibrid hajtáslánc belső égésű komponensével – legnagyobb teljesítménye 160 lóerő (118kW), maximális forgatónyomatéka 260 Nm. Könnyű szerkezetének és elsőkerék-hajtásának Δ köszönhetően a motor a lenyűgöző teljesítmény és a csekély üzemanyag-fogyasztás meggyőző kombinációját kínálja. óA Discovery Sport és az Evoque vásárlói továbbra is benzinmotorok széles kínálatából választhatnak; a P200, P250 és P300 erőforrásokat egytől egyig mild hibrid (MHEV) technológia teszi takarékosabbá.

Mindkét modell alapjaiban megújult digitális felhasználói élményt biztosít, köszönhetően az ultramodern Pivi szórakoztató rendszernek. A rendszer az indítás pillanatától kezdve rendelkezésre áll – mivel saját mobil adatkapcsolattal és saját akkumulátorral rendelkezik, késlekedés nélkül használatba vehető. A gépkocsi beépített adatkapcsolatának köszönhetően a fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, ingyenesen frissíthetők, akár a felhasználó által kiválasztott, előre ütemezett időpontokban. Így az ügyfelek mindig a legfrissebb térképeket, alkalmazásokat és jármű funkciókat vehetik igénybe, anélkül, hogy ehhez fel kellene keresniük márkakereskedőjüket.

Minden eddiginél egyszerűbb zene- és média lejátszási lehetőséget kínál a szórakoztató rendszer menüjébe most első ízben közvetlenül integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal*), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat. Szintén rendelkezésre áll a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő**. Az opcióként rendelhető új, második generációs Activity Key segítségével az ügyfeleknek elég megközelíteniük járművüket, és akadálytalanul nyithatják és zárhatják az ajtókat, vagy beindíthatják a gépkocsit. A víz- és ütésálló, csuklón hordható eszköz immár digitális óraként is funkcionál.

​​​​​​​

Az ügyfelek akár az érintőképernyőn keresztül is ellenőrizhetik a fedélzeti levegő minőségét, köszönhetően a vadonatúj, intelligens utastéri levegőszűrő rendszernek, amely kiszűri a levegőből a városi környezetben és nagy forgalmú helyeken gyakran előforduló, egészségre káros, apró szennyező részecskéket. A vadonatúj rendszer – amely a már korábban is elérhető utastéri levegő ionizálás szolgáltatást egészíti ki – nem csak az apró részecskéket, az allergén anyagokat és a virágport szűri ki a levegőből, de az erőteljes szagokat is képet távol tartani az utastértől. A rendszer a legfinomabb részecskéket (PM2.5 vagy annál is apróbb) is képes megszűrni. A felhasználónak nincs más dolga, mint a ’Purify’ üzemmódot választva aktiválni a rendszert, amely nem csak megszűri a belső levegőt, de folyamatosan össze is veti annak minőségét a külső levegőével. Az érintőképernyő megnyugtatóan tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a beltéri levegő tisztább a külsőnél.

Ezek az új rendszerek a korábbról ismert ClearSight talajnézeti és ClearSight visszapillantó technológiákat egészítik ki: az előbbi intelligens kamerák képét összefűzve jeleníti meg a motorházfedél alatti területet, míg az utóbbi a belső visszapillantó tükröt képes kiváltani videóképernyővel, így biztosítva jobb látási viszonyokat.

agrotrend.hu / WAE

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.