2023.03.28., kedd , Gedeon, Johanna

4x4

2023. február 02. csütörtök • 12:54

Megújult a Range Rover Velar: kifinomult elegancia, rendkívüli részletek

Az új, minimalista formai filozófia találkozása a fejlett online funkcionalitással és technológiai tartalommal

 

  • Vérpezsdítő dizájn: kiegyensúlyozott arányok, drámai hatású, letisztult megjelenés, modern prémium kialakítással társítva
  • Tökéletes integráció: a megnövelt méretű, lebegő, ívelt érintőképernyő tökéletesen illeszkedik a merész, elegáns új belső térbe; a kifinomult új megoldás tükröződésmentes megjelenítést és egyszerűbb kezelhetőséget eredményez
  • A legcsendesebb utastér: az opcióként rendelhető aktív menetzaj-csillapítás és a csúcskivitelű MeridianTM audiorendszerek révén a Range Rover Velar kategóriája leghatékonyabb útzaj-csillapítását kínálja*
  • Vezeték nélküli szoftverfrissítések: a vezeték nélküli szoftverfrissítések5 a vezérlő rendszerek 80 százalékát lefedik, a Pivi Pro-tól7 és a navigációs rendszertől kezdve a fedélzeti diagnosztikán keresztül a futóműig és a hajtásláncig – anélkül, hogy márkaszervizbe kellene vinni az autót
  • Csökkentett károsanyag-kibocsátás: az átlagos napi használat során a Range Rover Velar képes zéró károsanyag-kibocsátással ** közlekedni
  • Továbbfejlesztett akkumulátor: az új, 19,2 kWh-ra növelt kapacitású lítium-ion akkumulátor 21%-kal nagyobb hatótávolságot biztosít; az elektromos üzemben megtehető távolság akár 64 km, a CO2-kibocsátás akár 38 g/km10 (WLTP norma szerint mért adatok)
  • Erőt sugárzó részletek: dinamikus kanyarvilágítással9 felszerelt fejlett új Pixel LED fényszórók9, valamint élénk piros LED zárófények gondoskodnak a jobb láthatóságról és a kisebb mértékű vakításról
  • Bőrmentes luxus: Az úri szabóságok világából ihletet merítő KvadratTM gyapjúkeverékek és poliuretán alapú textilszövetek a modern esztétikai értékeket kifinomult tapintási élménnyel társítják a bőrmentes belső környezetben (opció)
  • Tisztább levegő: a „Cabin Air Purification Plus” fejlett (PM2.5 finomságú) légszűrő rendszer, valamint CO2-szabályozás alkalmazásával biztosít tisztább utastéri levegőt
  • Válogatott kényeztetés: az új Range Rover Velar Autobiography gondosan összeválogatott felszereltséggel és kivitellel (pl. Satin Burnished Copper részletekkel) gondoskodik az utánozhatatlan Range Rover hangulatról 
  • Konfigurálja járművét online!

 

Az új Range Rover Velar a modern prémium értékek színtiszta megtestesülése, amely a legmodernebb technológiai tartalmat a Range Roverre jellemző kifinomultsággal, valamint új, drámai hatású, minimalista formai filozófiával társítja.

Az új rajzolatú hűtőmaszk tökéletesen harmonizál a világ legkívánatosabb luxusterepjáró-családjának jellegzetes stíluselemeivel: a lebegő tetőkialakítással, a folytonos övvonallal és a lemez síkjába simuló, onnan kiemelkedő ajtókilincsekkel. Az új, különösen keskeny kialakítású Pixel LED fényszórók9 az ékszerszerű, műszaki karakterű megjelenés mellett optimális látási viszonyokat teremtenek; a modell megjelenését a hátsó lökhárító átrajzolt alsó része és sötét árnyalatú díszítőbetétek frissítik.

Annak idején a Range Rover Velar vezette be a Range Rover minimalista dizájnfilozófiáját, amit a modell most új szintre emel az utastérben. Az új, egybefüggő, lebegő kialakítású, 11,4 colos, ívelt érintőképernyőt tökéletesen integrálták a középkonzolba; azon keresztül közvetlenül, ösztönösen érhető el a jármű összes elsődleges funkciója1.

A fedélzeti technológiák hiánytalan választéka a kényelem és a kényeztetés új szintjét nyújtja, ezzel még kívánatosabbá téve a középkategóriás prémium szabadidőjárművet. A Range Rover Velar emellett kategóriája legalacsonyabb útzajszintjével* büszkélkedhet, köszönhetően az olyan kifinomult technológiáknak, mint például az úttörő aktív útzaj-csillapítási8 rendszer.

A Velar plug-in elektromos hybrid kivitele minden eddiginél jobb menet- és terepképességeket kínál, és rugalmasabb, mint valaha; az áttervezett akkumulátorcsomag a korábbinál is kedvezőbb, akár 64 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. Ezen túlmenően a fejlett benzin- és dízelmotorok esetében mild hybrid technológia gondoskodik a magabiztos, kifinomult és takarékos vezetési élményről.

Az ügyfelek a Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE és Autobiography kivitelek közül választhatnak.

„Az új Range Rover Velar a modernista dizájn filozófiák iskolapéldája: letisztult, minimalista és ellenállhatatlanul kívánatos. A végletekig optimalizált arányokkal rendelkező Range Rover Velar a könnyed kifinomultságot merész eleganciával és drámai megjelenéssel társítva kelt semmihez sem fogható hatást” – mondta Gerry McGovern professzor, OBE, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója.

 

 

Vérpezsdítő dizájn

Annak idején a Range Rover Velar vezette be a Range Rover minimalista dizájn filozófiáját; a megújult hűtőmaszk, valamint az ékszer hatású, karakteres nappali világítással kiegészített, új Pixel LED fényszórók9 együtt olyan megjelenést teremtenek, amely messzemenőkig harmonizál a márka modellpalettájának többi tagjával.

Hátul erőt sugárzó túlnyúlás gondoskodik a vizuális egyensúlyról, kihangsúlyozva a Range Rover Velar impozáns hosszúságát. A markánsan emelkedő vonalvezetés még erőteljesebbé teszi a modell kiállását, míg a hátsó lökhárító megújult alsó része rejtett kipufogóvégekkel teremt letisztult, elegáns összhatást, a végletekig optimalizálva a karosszéria arányait.

Ugyanezt a kifinomultságot tükrözik az új, LED-es hátsó lámpatestek, amelyek látványos térhatású megjelenését élénk piros megvilágítás erősíti. A képet a karosszéria teljes szélességében futó harmadik féklámpa teszi teljessé.

A Range Rover Velar merész, elegáns utastere kézműves minőségű részleteivel és megújult anyagválasztékával még inkább minimalista hatást kelt. A középpontban a Range Rover Pivi Pro7 infotainment rendszerének legújabb kiadása áll: ennek egyetlen elemből álló, 11,4 colos képátlójú, lebegő, ívelt kezelőfelülete a korábbinál magasabbra, könnyebben elérhető távolságra került, így kezelését sem más ingerek, sem zavaró tükröződések nem akadályozzák1.

A Range Rover Velar továbbra is rendelhető bőrmentes utastérrel; az opciós csomag megújult ülésrajzolatokat és anyagokat kínál. A bőrmentes opció a KvadratTM dán szövet-specialistától származó gyapjúkeveréket UltrafabricsTM poliuretán szövetbetétekkel társítja; a felületet új, gyémánt halszálkás perforált minták díszítik. Az úri szabóságok munkái által ihletett KvadratTM gyapjúkeverék 58 százalékkal könnyebb a bőrnél; modern megjelenésével és intenzív tapintási élményével modern hangvételben értelmezi újra a tradicionális Range Rover luxus-érzést.

Az innovatív szövetanyagot kíméletlen tartóssági vizsgálatoknak vetették alá a Range Rover laboratóriumaiban, így szavatolva, hogy az a márkától megszokott módon a jármű teljes élettartamára megőrizze minőségét. A tesztek során hatvanezer kopásvizsgálatos cikluson ment keresztül – ez tízévnyi használatnak megfelelő terhelést jelent –, továbbá egyetlen hónap leforgása alatt annyi ultraviola sugárzásnak tették ki, ami megfelelt háromévnyi intenzív napsütésnek.

A bőrkárpitok választékában négy új színvilág jelenik meg: ezek a Cloud, a Caraway, a Raven Blue és a Deep Garnet. Ezekhez olyan, gondosan megválogatott részletek társulnak, mint például az új Moonlight Chrome kidolgozás, amellyel a kormánykeréken, a középkonzol keretén és a légbeömlő rostélyokon találkozhatunk. Ennek elegáns megjelenését Light Anodised Aluminium vagy Dark Anodised Aluminium kivitelű, technikai hatású dekorelemek, vagy finom tapintású Shadow Grey Ash fabetétek fokozzák.

A karosszériaszínek választéka két új árnyalattal, a Varesine Blue metálfénnyel és a Zadar Grey prémium metálfénnyel bővül.

 

 

Online technológiák

Az új Range Rover Velar elsőként kapja meg az új generációs Pivi Pro7 infotainment rendszert. A rendszer új, 11,4 colos, ívelt érintőképernyőjéről vezérelhető az összes alapvető járműfunkció; a kijelző letisztult kialakítása olyan hatást kelt, mintha lebegne.

„Az új Range Rover Velar a díjnyertes Pivi Pro infotainment rendszer új generációjával lép piacra. Az elegáns, ívelt monitoron megjelenő, újratervezett nyitóképernyőről digitálisan vezérelhető a jármű összes menetszabályozási, kényelmi és praktikus funkciója. A kijelző ergonomikus kialakításának köszönhetően kevésbé tükröződik, és a lehető legcsekélyebb mértékben tereli el a felhasználó figyelmét mondta Alex Heslop, a Jaguar Land Rover elektromos fejlesztési részlegének igazgatója.

A klímaberendezés, az ülésállítás és a hangerő szabályozói minden esetben láthatók és elérhetők a képernyő két szélén, a többfunkciós csúszkákkal ellátott oldalsó kezelőfelületeken. Ezek a virtuális gombok mindig rendelkezésre állnak, a felhasználók rajtuk keresztül közvetlenül hozzáférhetnek az olyan gyakran használt funkciókhoz, mint az elöl ülő utasok oldalankénti külön hőmérséklet-szabályozása, a hangerő vagy a Terrain Response® üzemmódok.

Minden utazás megkezdésekor megjelenik egy „indulás előtti” panel, amelyről közvetlenül elérhetők a leggyakrabban használt funkciók, az ablakok párátlanításától kezdve az opciós ülésfűtésig. Miután a jármű útnak indult, ez a panel eltűnik, és megjelenik a helyén a már ismerős, hármas tagolású indítóképernyő, amely a Pivi Pro7 rendszerre jellemző intelligens, rugalmas vezérlés jóvoltából az egyéni igényekhez szabható.

A még kényelmesebb használat érdekében az állandóan látható oldalsó sávokon a médialejátszó, a navigációs rendszer, a kamerák és az ablak párátlanító funkciók megnyitására szolgáló ikonok is megtalálhatók.

Az új generációs infotainment rendszer bevezetését mindenre kiterjedő tesztelés és fejlesztés előzte meg. A digitálisan, illetve emberi részvétellel végrehajtott ellenőrzések eredményeként sikerült lerövidíteni a feladatok végrehajtási idejét, illetve a rendszer reakcióidejét, hogy az ügyfelek a lehető leginkább felhasználóbarát technológiát élvezhessék. A funkciók mintegy 80 százaléka a nyitóképernyőről indulva legfeljebb két érintéssel végrehajthatók.

A Pivi Pro7 egyszerű és hatékony okostelefon-integrációt kínál a vezeték nélküli Apple CarPlay™2 funkció jóvoltából. A rendszer a vezeték nélküli Android Auto® szolgáltatást is támogatja. Emellett a padlókonzolon újonnan kialakított tárolórekeszben vezeték nélküli okostelefon-töltő is rendelkezésre áll, így a felhasználók gyorsan, kábelek használata nélkül tölthetik hordozható készüléküket.

A gépkocsi elektronikus vezérlő egységeinek 80 százaléka – a Pivi Pro infotainmenttől és a navigációs térképektől kezdve a fedélzeti diagnosztikai rendszeren át a futómű- és hajtáslánc-rendszerekig – vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető. A Range Rover Velar fedélzetén így anélkül telepíthetők a legújabb szoftververziók, hogy fel kellene keresni egy márkaszervizt.

Az új Range Rover Velar emellett Wi-Fi hotspotot is kínál, mobil adatforgalmi szerződéssel együtt6, így az utasok folyamatosan szórakozhatnak, és kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. A Pivi Pro7 dupla beágyazott eSIM technológiát, valamint felhő alapú digitális architektúrát biztosít: ennek köszönhetően az infotainment rendszerbe integrálva kínál teljes körű hozzáférést egy sor online alkalmazáshoz6, köztük például a Spotify és Deezer zenei streaming szolgáltatásokhoz.

Az egyszerűbb navigáció érdekben a Pivi Pro7 rendszer a what3words funkciót is integrálva támogatja. Ez az ötletes navigációs technológia 3 x 3 méteres négyzetrácsra osztja fel a teljes Földet, és az egyes mezőkhöz három véletlenszerű szóból álló, egyedi azonosítót rendel hozzá, így meghatározva a what3words címet. A vezetőnek elég ezt a három szót ismernie és megadnia ahhoz, hogy pontosan eljusson a kívánt úti célhoz.

 

 

Magával ragadó hangzás és technológia

A Range Rover Velar kényeztető utasterében az úttörő aktív útzaj-csillapítási technológia8 gondoskodik a menetzajok csillapításáról. Az új Range Rover Velar belső tere ennek köszönhetően a kategória legalacsonyabb útzajszintjét kínálja*. A technológia észleli a külső forrásból érkező frekvenciákat, és a fedélzeti audiorendszeren keresztül automatikusan olyan hanghullámokat generál, amelyek kioltják ezeket a zajokat. A rendszer minimum 4 dB-lel képes csökkenteni az utastér zajszintjét – ez olyan, mintha négy kattintással lejjebb tekernénk a hangerőt.

Az új Range Rover Velar nagyteljesítményű Meridian audiorendszerek széles választékával rendelhető meg. Ezek élén az opciós Meridian™ 3D Surround audiorendszer áll, amely egy 750W-os erősítőn és akár 17 hangszórón keresztül biztosít magával ragadó, hifi minőségű zenei élményt.

 

 

Modern prémium

Az új Range Rover Velar a Range Rovertől megszokott kifinomultságot a menedék nyugalmával társítja; olyan magas szintű kényelmi és opciós praktikus funkciók révén, amelyek elősegítik az utasok pihenését. 

„A Range Rover Velar minden feladatát könnyed magabiztossággal hajtja végre, és ez a prémium kidolgozású belső térben is megnyilvánul. A vezetőt új kialakítású ülések és meleg tónusú hangulatvilágítás köszönti minden induláskor, míg a pihentető utazási környezetről különböző fejlett komfortfunkciók - így például ultramodern légtisztító berendezés - gondoskodnak. A Velar intelligens hajtásláncvezérlő rendszerével társítva mindez azt jelenti, hogy az autó minden alkalommal csendes, kiegyensúlyozott, pihentető utazási élményt kínál” – mondta Nick Collins, a Jaguar Land Rover járműprogramokért felelős vezérigazgatója.

A legújabb generációs „Cabin Air Purification Plus” rendszer az opciós Komfort csomag részeként rendelhető meg (illetve az alapfelszerelés részét képezi Autobiography kivitelű modelleken), és olyan kiemelkedő légminőséget biztosít, ami az utazást kellemesebbé teszi, és megelőzi a vezető koncentrációvesztését. A CO2-szabályozó funkció, valamint a PM2.5 utastéri levegőszűrő rendszer a külső és belső levegő minőségét ellenőrizve, illetve szükség esetén szabályozva biztosít optimális utazókörnyezetet.

A rendszer a Pivi Pro7 Légminőség menüpontjában található Purify (légtisztítás) gomb megérintésével aktiválható; ilyenkor azonnal megkezdi a káros allergének és részecskék eltávolítását az utastéri levegőből. A rendszer emellett nanoe™ X technológiát12 alkalmazva semlegesíti a patogén anyagokat, és ezáltal jelentős mértékben csökkenti a kellemetlen szagokat, a baktériumok és allergén anyagok koncentrációját.

Az opciós Komfort csomag részeként elérhető konfigurálható utastér-világítás 30 választható színben világítja meg az ajtókat, a padlókonzolt és a lábtereket. Az előre programozott színtematikák segítségével könnyen beállíthatók a helyzethez illő hangulatok, míg a négyzónás klímaberendezés6 jóvoltából minden utas a számára optimális hőmérsékletet állíthatja be.

Ami az optimális éjszakai látási viszonyokat illeti, az új Range Rover Velar a létező legfejlettebb Pixel LED technológiát alkalmazza a karakteres nappali világítással társított, fejlett Pixel LED fényszórókban9. A Dynamic HSE és Autobiography felszereltségi szinteken szériatartozékként kínált rendszer a mátrix LED fényszóróknál háromszor több LED-et alkalmaz. Mindegyik lámpatestben négy-négy pixelmodul található, amelyek egyenként 67 darab, precíziós szabályozású LED fényforrást tartalmaznak. A technológia ezeket vezérelve pontosan a környezeti és útviszonyokhoz igazítja a fényelosztást, és ezzel az elképzelhető leghatékonyabb megvilágítást biztosítja. 

A dinamikus kanyarvilágítás9 a menetsebesség és a kormányzási adatok függvényében világítja meg a sötét kanyarokat és az útpadkát, miközben a távolsági fényszóró akár fél kilométerre is képes elvilágítani, így biztosítva optimális látási viszonyokat. 

Az adaptív fényszóró egyszerre akár négy szemből érkező tárgyat (járművet) képes kitakarni, hogy elkerülje a vezetők elvakítását. A rendszer automatikusan alkalmazkodik a jármű sebességéhez: kis sebességnél szélesebb fénypászmát bocsát ki, míg 70 km/óra felett koncentrált, hosszú fénysugárral világítja meg az utat.  

Az új Range Rover Velar minden helyzetben magabiztosan viselkedik, és pihentető utazási élményt kínál. 

 

 

Villamosított teljesítmények, menet- és terepképességek

Az új Range Rover Velar hajtáslánc-választéka minden igényt képes kielégíteni. A P400e plug-in elektromos hybrid (PHEV) modellen túl finom járású és takarékos Ingenium benzin és dízelmotorok állnak rendelkezésre, amelyek egytől egyig mild hybrid (MHEV) technológia segítségével kínálnak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és fokozott teljesítményt.

A Range Roverre jellemző rugózási komfortról és kifinomultságról a Range Rover Velar esetében fejlett futóműbeállítások gondoskodnak. Az opcióként rendelhető elektronikus légrugózás pihentető kényelmet nyújt: a rendszer rossz minőségű útfelületen is megőrzi stabilitását, míg az útegyenetlenségeket a kerekenként külön, folyamatosan szabályozó Adaptive Dynamics rendszer simítja el.

 „A Range Rover Velar a magabiztos menetdinamikát finom járású, takarékos erőforrások széles választékával társítja. 12 százalékkal megnöveltük az akkumulátor méretét, így a P400e plug-in elektromos hybrid modell elektromos hatótávolságát 64 kilométerre tudtuk növelni. Az egyenáramú gyorstöltés lehetőségével együtt ez azt jelenti, hogy az ügyfelek az eddigieknél is egyszerűbben tudnak emissziómentes, elektromos üzemben közlekedni a mindennapokban” – mondta James Sanderson, a Range Rover Velar életciklus-fejlesztésért felelős főmérnöke.

A fejlett P400e elektromos hybrid 105 kW-os villanymotorja és Ingenium benzinmotorja könnyedén és csendesen dolgozik, az arany középutat kínálva az ügyfeleknek.

A tisztán elektromos közlekedés és a benzinmotor nyújtotta menetdinamika kombináció jóvoltából a Range Rover Velar P400e ugyanúgy ideális választás rövid városi utakra, mint hosszabb utazásokra. A modell valós elektromos hatótávolsága akár 51 km11, ami azt jelenti, hogy a Range Rover Velar képes zéró károsanyag-kibocsátással közlekedni az átlagos napi használatban. Hosszabb utakon a plug-in hybrid hajtáslánc két erőforrása együtt 684 kilométeres kombinált hatótávolságot kínál13.

Tisztán elektromos üzemben akár 64 kilométert tud megtenni, miközben a WLTP norma szerint mért átlagos CO2-kibocsátása 38 g/km, üzemanyag-fogyasztása 1,6 l/100 km. A tisztán elektromos hatótávolság több mint 20 százalékkal kedvezőbb a korábbi értéknél (53 km), hála a nagyobb, 19,2 kWh kapacitású akkumulátornak10.

A 2,0 literes, 300 lóerős, soros négyhengeres Ingenium benzinmotor és a 105 kW-os villanymotor együtt 404 lóerős rendszerteljesítményre és 640 Nm kombinált forgatónyomatéki csúcsra képes; a P400e így álló helyzetből 5,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg végsebessége 209 km/óra. A modell villanymotorja segítségével akár 140 km/óra sebességgel haladhat10.

A P400e azon kevés plug-in hybrid járművek egyike, amelyek alkalmasak az egyenáramú gyorstöltésre. A modell akkumulátora 50 kW-os töltővel akár 30 perc alatt tölthető 0-ról 80%-ra. Ha pedig 7 kW-os váltóáramú töltőt használunk, a lemerült akkumulátor mintegy 2,5 óra alatt éri el a 100%-os töltöttséget.

A legújabb generációs Ingenium benzin- és dízelmotorokat 48 voltos mild hybrid (MHEV) technológiával szereltük fel, amely még takarékosabbá és még erőteljesebbé teszi azokat. A lassítás során rendszerint kárba vesző mozgási energiát a rendszer a szíjhajtású, integrált indítómotor-generátor segítségével képes visszanyerni. Az így visszatáplált energiát a csomagtartó padlója alatt elhelyezett, 48V-os lítium-ion akkumulátor tárolja. A rendszer gyorsítás során az innen táplált villanymotorral segít be a belső égésű erőforrásnak, illetve biztosít a megszokottnál kifinomultabb és gyorsabb start-stop funkciót.

A 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium benzinmotor két teljesítményszinten érhető el. A P340 modell fedélzetén 340 lóerőt és 480 Nm forgatónyomatékot ad le, álló helyzetből 6,3 mp alatt gyorsítva 100 km/órára az új Range Rover Velart. Az erősebb P400 legnagyobb teljesítménye 400 LE, maximális forgatónyomatéka 550 Nm, ami 5,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsítást tesz lehetővé. A motor legkisebb CO2-kibocsátása akár 219 g/km10.

A 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotorhoz immár új, finomabban kapcsoló, nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A P250 legnagyobb teljesítménye 250 LE, nyomatéki csúcsa 365 Nm, 0-100 km/órára 7,5 mp alatt gyorsul, miközben átlagos CO2-kibocsátása 211 g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 9,3 l/100 km10.

A 3,0 literes, soros hathengeres D300 dízelmotor legnagyobb teljesítménye 300 lóerő, maximális forgatónyomatéka 650 Nm. Mindez komoly menetteljesítményeket eredményez: a modell mindössze 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára. A soros, szekvenciális turbófeltöltésnek és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszernek köszönhetően a motor CO2-kibocsátása csupán 188 g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,2 l/100 km10.

A 2,0 literes, soros négyhengeres D200 Ingenium dízelmotor 204 lóerős csúcsteljesítmény mellett 168 g/km CO2-kibocsátást* és 6,4l /100 km átlagos üzemanyag-fogyasztást kínál10.

A Range Rover Velar motorválasztéka:

 

Elektromos hybrid

  • P400e – 404 LE, 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, plug-in hybrid, 640 Nm forgatónyomaték 1500-4400/perc fordulatszám-tartományban, nyolcfokozatú automata váltó, AWD

Benzinmotor

  • P250 – 250 lóerős, 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, 365 Nm forgatónyomaték 1300-4500/perc fordulatszám-tartományban, nyolcfokozatú automata váltó, AWD
  • P340 – 340 lóerős, 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid benzinmotor, 480 Nm forgatónyomaték 1500-4500/perc fordulatszám-tartományban, nyolcfokozatú automata váltó, AWD
  • P400 – 400 lóerős, 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid benzinmotor, 550 Nm forgatónyomaték 2000-5000/perc fordulatszám-tartományban, nyolcfokozatú automata váltó, AWD

Dízelmotor

  • D200 – 204 lóerős, 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, 430 Nm forgatónyomaték 1750-2500/perc fordulatszám-tartományban, nyolcfokozatú automata váltó, AWD
  • D300 – 300 lóerős, 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, 650 Nm forgatónyomaték 1500-2500/perc fordulatszám-tartományban, nyolcfokozatú automata váltó, AWD

Az Adaptive Dynamics alapfelszerelés az összes hathengeres modellen, a plug-in hybrid verzión, továbbá a Dynamic HSE felszereltségű soros négyhengeres modelleken. A rendszer a menetkörülményekhez optimalizálja a felfüggesztés feszességét, ezzel javítva a rugózási komfortot és a vezethetőséget. A technológia külön, egyedi beállítást kínál terephasználatra. Az olyan fejlett futóművezérlő rendszerek, mint az elektronikus légrugózás, az Adaptive Dynamics vagy a konfigurálható menetdinamika kivételes menetteljesítményeket és kezes irányíthatóságot biztosítanak aszfalton.

Az intelligens nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszer a Range Rovertől elvárható, magabiztos menet- és terepképességeket nyújtja aszfalton és terepen egyaránt. Minden helyzetben optimális nyomatékelosztást szavatol, akár aszfalton vezetünk dinamikusan, vagy csúszós útfelületen szeretnénk elindulni álló helyzetből.

A Pivi Pro7 rendszeren keresztül elérhető Terrain Response 2® funkció lehetővé teszi, hogy a vezető a menetviszonyokhoz igazítsa a jármű beállításait. A felhasználó öko; komfort; fű/murva/hó; sár/nyomvályú; homok; sportos és automatikus üzemmódok közül választhat. Ezen üzemmódok mindegyike úgy módosítja a motor, a sebességváltó, az összkerékhajtás, a felfüggesztés, valamint a menetstabilizáló rendszerek beállításait, hogy az adott helyzetben optimális tapadást és magabiztos haladást biztosítson.

 


* A közvetlen versenytársakkal (Audi Q5, BMW X4, Mercedes GLC és Porsche Macan) összehasonlítva.

** Kizárólag otthoni töltést feltételezve. A Range Rover Velar ügyfelektől gyűjtött anonim adatok alapján.

1 A fedélzeti funkciókat csak akkor használja, ha az biztonságos. A vezetőnek mindenkor maximálisan irányítása alatt kell tartania a járművet.

2 Az Apple CarPlay az Apple Inc. védjegye. 

4 A Remote Skill a hálózati kapcsolat függvényében, kizárólag az Egyesült Királyságban és az USA-ban elérhető.

5 A vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) funkció a hálózati kapcsolat függvényében, és csak bizonyos piacokon elérhető.

6 Csak az online kapcsolódást biztosító piacokon elérhető.

7 A Pivi Pro funkciók, opciók és azok elérhetősége piactól függően változik. A helyi elérhetőségekről és a felhasználás pontos feltételeiről érdeklődjön Jaguar kereskedőjétől. Bizonyos szolgáltatások igénybevételéhez megfelelő adatforgalmazásra képes SIM kártyára, illetve az értékesítő által javasolthoz képest kiegészítő előfizetések megrendelésére lehet szükség. A mobil adatkapcsolat nem garantálható mindenhol.

8 Az aktív útzaj-csillapítás funkció csak a panoráma napfénytetővel, valamint Meridian, Meridian 3D Surround vagy Meridian Signature audiorendszerrel szerelt gépkocsikon elérhető.

9 Alapfelszerelés Dynamic HSE és Autobiography kiviteleken. Észak-Amerikában és Kanadában nem elérhető.

10 A feltüntetett adatok az Európai Uniós WLTP előírásokkal összhangban, teljesen feltöltött akkumulátorral elvégzett, hivatalos gyártói vizsgálatok eredményei. Kizárólag az összehasonlítás céljára szolgálnak. A valós üzemanyag-fogyasztási adatok eltérőek lehetnek. A CO2-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra, energia-felhasználásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a vezetési stílus, a környezeti körülmények, a terhelés, a felszerelt kerekek és tartozékok, a tényleges útvonal, valamint az akkumulátor állapota függvényében változhatnak. A feltüntetett értékek csak az EU6 európai piacokra vonatkoznak. Az egyéb piacokon érvényes, üzemanyag--fogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok megtalálhatók a www.landrover.com weboldalon. A károsanyag-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra és elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok az EU – WLTP (TEL) vegyes üzemű norma szerint elvégzett mérések eredményeit tükrözik.  

11 Kizárólag otthoni töltést feltételezve. A Range Rover Velar ügyfelektől gyűjtött anonim adatok alapján.

12 A Panasonic megbízásából 2020-ban végzett Texcell kutatás. Az eredményeket a Panasonic bocsátotta rendelkezésünkre.

13 Kizárólag az összehasonlítás céljára szolgálnak. A valós üzemanyag-fogyasztási adatok eltérőek lehetnek. A CO2-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra, energia-felhasználásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a vezetési stílus, a környezeti körülmények, a terhelés, a felszerelt kerekek és tartozékok, a tényleges útvonal, valamint az akkumulátor állapota függvényében változhatnak.


 

Sajtóoldal: www.media.landrover.com 

Land Rover csatornák:

 

Szerkesztői jegyzetek

A Land Rover

A Land Rover 1948 óta gyártja hiteles összkerékhajtású típusait, amelyek felülmúlhatatlan terepalkalmasságról tettek tanúbizonyságot. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar és Range Rover Evoque – ezek a modellek egytől egyig a terepjárók világának meghatározó képviselői; a gyártott autók 80 százalékát több mint 100 exportpiacon értékesítik.

 

Fontos tájékoztatás

A Jaguar Land Rover folyamatosan arra törekszik, hogy tökéletesítse termékeinek, alkatrészeinek és tartozékainak műszaki tartalmát, formai részleteit és gyártási folyamatait. Ennek megfelelően folyamatosan változtatásokat eszközöl ezen területeken. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy kiadványunk a legfrissebb információkat tartalmazza, ugyanakkor a dokumentum semmiképpen nem tekinthető az aktuális műszaki paraméterek vagy az elérhetőség mértékadó forrásának, illetve nem számít bármely jármű, alkatrész vagy tartozék értékesítésére vonatkozó konkrét ajánlatnak. Gyártó által becsült értékek

 

A Wallis Automotive Europe

A WAE Kft. az AutoWallis csoport dinamikusan fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. Jelenleg két ázsiai „4x4 specialista” gyártót képvisel, a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Magyarországon, Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A Jaguar és Land Rover márkákat 2016-tól forgalmazza az adriai régió 8 országában, valamint 2020. április 1-től Magyarországon is.

Leányvállalata, a WAE CEE 2020 decembere óta látja el a komoly múltra visszatekintő német Opel személyautók és haszonjárművek importőri feladatait Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovina területén.

https://www.wae.hu/

agrotrend.hu / WAE

Agrárállások
  • Legfrissebb állásajánlatok
Közösség

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.