4x4

Technika

Megújult a Range Rover Velar: kifinomult elegancia, rendkívüli részletek

Az új, minimalista formai filozófia találkozása a fejlett online funkcionalitással és technológiai tartalommal

  • Vérpezsdítõ dizájn: kiegyensúlyozott arányok, drámai hatású, letisztult megjelenés, modern prémium kialakítással társítva
  • Tökéletes integráció: a megnövelt méretû, lebegõ, ívelt érintõképernyõ tökéletesen illeszkedik a merész, elegáns új belsõ térbe; a kifinomult új megoldás tükrözõdésmentes megjelenítést és egyszerûbb kezelhetõséget eredményez
  • A legcsendesebb utastér: az opcióként rendelhetõ aktív menetzaj-csillapítás és a csúcskivitelû MeridianTM audiorendszerek révén a Range Rover Velar kategóriája leghatékonyabb útzaj-csillapítását kínálja*
  • Vezeték nélküli szoftverfrissítések: a vezeték nélküli szoftverfrissítések5 a vezérlõ rendszerek 80 százalékát lefedik, a Pivi Pro-tól7 és a navigációs rendszertõl kezdve a fedélzeti diagnosztikán keresztül a futómûig és a hajtásláncig – anélkül, hogy márkaszervizbe kellene vinni az autót
  • Csökkentett károsanyag-kibocsátás: az átlagos napi használat során a Range Rover Velar képes zéró károsanyag-kibocsátással ** közlekedni
  • Továbbfejlesztett akkumulátor: az új, 19,2 kWh-ra növelt kapacitású lítium-ion akkumulátor 21%-kal nagyobb hatótávolságot biztosít; az elektromos üzemben megtehetõ távolság akár 64 km, a CO2-kibocsátás akár 38 g/km10 (WLTP norma szerint mért adatok)
  • Erõt sugárzó részletek: dinamikus kanyarvilágítással9 felszerelt fejlett új Pixel LED fényszórók9, valamint élénk piros LED zárófények gondoskodnak a jobb láthatóságról és a kisebb mértékû vakításról
  • Bõrmentes luxus: Az úri szabóságok világából ihletet merítõ KvadratTM gyapjúkeverékek és poliuretán alapú textilszövetek a modern esztétikai értékeket kifinomult tapintási élménnyel társítják a bõrmentes belsõ környezetben (opció)
  • Tisztább levegõ: a „Cabin Air Purification Plus” fejlett (PM2.5 finomságú) légszûrõ rendszer, valamint CO2-szabályozás alkalmazásával biztosít tisztább utastéri levegõt
  • Válogatott kényeztetés: az új Range Rover Velar Autobiography gondosan összeválogatott felszereltséggel és kivitellel (pl. Satin Burnished Copper részletekkel) gondoskodik az utánozhatatlan Range Rover hangulatról 
  • Konfigurálja jármûvét online!

 

Az új Range Rover Velar a modern prémium értékek színtiszta megtestesülése, amely a legmodernebb technológiai tartalmat a Range Roverre jellemzõ kifinomultsággal, valamint új, drámai hatású, minimalista formai filozófiával társítja.

Az új rajzolatú hûtõmaszk tökéletesen harmonizál a világ legkívánatosabb luxusterepjáró-családjának jellegzetes stíluselemeivel: a lebegõ tetõkialakítással, a folytonos övvonallal és a lemez síkjába simuló, onnan kiemelkedõ ajtókilincsekkel. Az új, különösen keskeny kialakítású Pixel LED fényszórók9 az ékszerszerû, mûszaki karakterû megjelenés mellett optimális látási viszonyokat teremtenek; a modell megjelenését a hátsó lökhárító átrajzolt alsó része és sötét árnyalatú díszítõbetétek frissítik.

Annak idején a Range Rover Velar vezette be a Range Rover minimalista dizájnfilozófiáját, amit a modell most új szintre emel az utastérben. Az új, egybefüggõ, lebegõ kialakítású, 11,4 colos, ívelt érintõképernyõt tökéletesen integrálták a középkonzolba; azon keresztül közvetlenül, ösztönösen érhetõ el a jármû összes elsõdleges funkciója1.

A fedélzeti technológiák hiánytalan választéka a kényelem és a kényeztetés új szintjét nyújtja, ezzel még kívánatosabbá téve a középkategóriás prémium szabadidõjármûvet. A Range Rover Velar emellett kategóriája legalacsonyabb útzajszintjével* büszkélkedhet, köszönhetõen az olyan kifinomult technológiáknak, mint például az úttörõ aktív útzaj-csillapítási8 rendszer.

A Velar plug-in elektromos hybrid kivitele minden eddiginél jobb menet- és terepképességeket kínál, és rugalmasabb, mint valaha; az áttervezett akkumulátorcsomag a korábbinál is kedvezõbb, akár 64 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. Ezen túlmenõen a fejlett benzin- és dízelmotorok esetében mild hybrid technológia gondoskodik a magabiztos, kifinomult és takarékos vezetési élményrõl.

Az ügyfelek a Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE és Autobiography kivitelek közül választhatnak.

„Az új Range Rover Velar a modernista dizájn filozófiák iskolapéldája: letisztult, minimalista és ellenállhatatlanul kívánatos. A végletekig optimalizált arányokkal rendelkezõ Range Rover Velar a könnyed kifinomultságot merész eleganciával és drámai megjelenéssel társítva kelt semmihez sem fogható hatást” – mondta Gerry McGovern professzor, OBE, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója.

 

 

Vérpezsdítõ dizájn

Annak idején a Range Rover Velar vezette be a Range Rover minimalista dizájn filozófiáját; a megújult hûtõmaszk, valamint az ékszer hatású, karakteres nappali világítással kiegészített, új Pixel LED fényszórók9 együtt olyan megjelenést teremtenek, amely messzemenõkig harmonizál a márka modellpalettájának többi tagjával.

Hátul erõt sugárzó túlnyúlás gondoskodik a vizuális egyensúlyról, kihangsúlyozva a Range Rover Velar impozáns hosszúságát. A markánsan emelkedõ vonalvezetés még erõteljesebbé teszi a modell kiállását, míg a hátsó lökhárító megújult alsó része rejtett kipufogóvégekkel teremt letisztult, elegáns összhatást, a végletekig optimalizálva a karosszéria arányait.

Ugyanezt a kifinomultságot tükrözik az új, LED-es hátsó lámpatestek, amelyek látványos térhatású megjelenését élénk piros megvilágítás erõsíti. A képet a karosszéria teljes szélességében futó harmadik féklámpa teszi teljessé.

A Range Rover Velar merész, elegáns utastere kézmûves minõségû részleteivel és megújult anyagválasztékával még inkább minimalista hatást kelt. A középpontban a Range Rover Pivi Pro7 infotainment rendszerének legújabb kiadása áll: ennek egyetlen elembõl álló, 11,4 colos képátlójú, lebegõ, ívelt kezelõfelülete a korábbinál magasabbra, könnyebben elérhetõ távolságra került, így kezelését sem más ingerek, sem zavaró tükrözõdések nem akadályozzák1.

A Range Rover Velar továbbra is rendelhetõ bõrmentes utastérrel; az opciós csomag megújult ülésrajzolatokat és anyagokat kínál. A bõrmentes opció a KvadratTM dán szövet-specialistától származó gyapjúkeveréket UltrafabricsTM poliuretán szövetbetétekkel társítja; a felületet új, gyémánt halszálkás perforált minták díszítik. Az úri szabóságok munkái által ihletett KvadratTM gyapjúkeverék 58 százalékkal könnyebb a bõrnél; modern megjelenésével és intenzív tapintási élményével modern hangvételben értelmezi újra a tradicionális Range Rover luxus-érzést.

Az innovatív szövetanyagot kíméletlen tartóssági vizsgálatoknak vetették alá a Range Rover laboratóriumaiban, így szavatolva, hogy az a márkától megszokott módon a jármû teljes élettartamára megõrizze minõségét. A tesztek során hatvanezer kopásvizsgálatos cikluson ment keresztül – ez tízévnyi használatnak megfelelõ terhelést jelent –, továbbá egyetlen hónap leforgása alatt annyi ultraviola sugárzásnak tették ki, ami megfelelt háromévnyi intenzív napsütésnek.

A bõrkárpitok választékában négy új színvilág jelenik meg: ezek a Cloud, a Caraway, a Raven Blue és a Deep Garnet. Ezekhez olyan, gondosan megválogatott részletek társulnak, mint például az új Moonlight Chrome kidolgozás, amellyel a kormánykeréken, a középkonzol keretén és a légbeömlõ rostélyokon találkozhatunk. Ennek elegáns megjelenését Light Anodised Aluminium vagy Dark Anodised Aluminium kivitelû, technikai hatású dekorelemek, vagy finom tapintású Shadow Grey Ash fabetétek fokozzák.

A karosszériaszínek választéka két új árnyalattal, a Varesine Blue metálfénnyel és a Zadar Grey prémium metálfénnyel bõvül.

 

 

Online technológiák

Az új Range Rover Velar elsõként kapja meg az új generációs Pivi Pro7 infotainment rendszert. A rendszer új, 11,4 colos, ívelt érintõképernyõjérõl vezérelhetõ az összes alapvetõ jármûfunkció; a kijelzõ letisztult kialakítása olyan hatást kelt, mintha lebegne.

„Az új Range Rover Velar a díjnyertes Pivi Pro infotainment rendszer új generációjával lép piacra. Az elegáns, ívelt monitoron megjelenõ, újratervezett nyitóképernyõrõl digitálisan vezérelhetõ a jármû összes menetszabályozási, kényelmi és praktikus funkciója. A kijelzõ ergonomikus kialakításának köszönhetõen kevésbé tükrözõdik, és a lehetõ legcsekélyebb mértékben tereli el a felhasználó figyelmét mondta Alex Heslop, a Jaguar Land Rover elektromos fejlesztési részlegének igazgatója.

A klímaberendezés, az ülésállítás és a hangerõ szabályozói minden esetben láthatók és elérhetõk a képernyõ két szélén, a többfunkciós csúszkákkal ellátott oldalsó kezelõfelületeken. Ezek a virtuális gombok mindig rendelkezésre állnak, a felhasználók rajtuk keresztül közvetlenül hozzáférhetnek az olyan gyakran használt funkciókhoz, mint az elöl ülõ utasok oldalankénti külön hõmérséklet-szabályozása, a hangerõ vagy a Terrain Response® üzemmódok.

Minden utazás megkezdésekor megjelenik egy „indulás elõtti” panel, amelyrõl közvetlenül elérhetõk a leggyakrabban használt funkciók, az ablakok párátlanításától kezdve az opciós ülésfûtésig. Miután a jármû útnak indult, ez a panel eltûnik, és megjelenik a helyén a már ismerõs, hármas tagolású indítóképernyõ, amely a Pivi Pro7 rendszerre jellemzõ intelligens, rugalmas vezérlés jóvoltából az egyéni igényekhez szabható.

A még kényelmesebb használat érdekében az állandóan látható oldalsó sávokon a médialejátszó, a navigációs rendszer, a kamerák és az ablak párátlanító funkciók megnyitására szolgáló ikonok is megtalálhatók.

Az új generációs infotainment rendszer bevezetését mindenre kiterjedõ tesztelés és fejlesztés elõzte meg. A digitálisan, illetve emberi részvétellel végrehajtott ellenõrzések eredményeként sikerült lerövidíteni a feladatok végrehajtási idejét, illetve a rendszer reakcióidejét, hogy az ügyfelek a lehetõ leginkább felhasználóbarát technológiát élvezhessék. A funkciók mintegy 80 százaléka a nyitóképernyõrõl indulva legfeljebb két érintéssel végrehajthatók.

A Pivi Pro7 egyszerû és hatékony okostelefon-integrációt kínál a vezeték nélküli Apple CarPlay™2 funkció jóvoltából. A rendszer a vezeték nélküli Android Auto® szolgáltatást is támogatja. Emellett a padlókonzolon újonnan kialakított tárolórekeszben vezeték nélküli okostelefon-töltõ is rendelkezésre áll, így a felhasználók gyorsan, kábelek használata nélkül tölthetik hordozható készüléküket.

A gépkocsi elektronikus vezérlõ egységeinek 80 százaléka – a Pivi Pro infotainmenttõl és a navigációs térképektõl kezdve a fedélzeti diagnosztikai rendszeren át a futómû- és hajtáslánc-rendszerekig – vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetõ. A Range Rover Velar fedélzetén így anélkül telepíthetõk a legújabb szoftververziók, hogy fel kellene keresni egy márkaszervizt.

Az új Range Rover Velar emellett Wi-Fi hotspotot is kínál, mobil adatforgalmi szerzõdéssel együtt6, így az utasok folyamatosan szórakozhatnak, és kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. A Pivi Pro7 dupla beágyazott eSIM technológiát, valamint felhõ alapú digitális architektúrát biztosít: ennek köszönhetõen az infotainment rendszerbe integrálva kínál teljes körû hozzáférést egy sor online alkalmazáshoz6, köztük például a Spotify és Deezer zenei streaming szolgáltatásokhoz.

Az egyszerûbb navigáció érdekben a Pivi Pro7 rendszer a what3words funkciót is integrálva támogatja. Ez az ötletes navigációs technológia 3 x 3 méteres négyzetrácsra osztja fel a teljes Földet, és az egyes mezõkhöz három véletlenszerû szóból álló, egyedi azonosítót rendel hozzá, így meghatározva a what3words címet. A vezetõnek elég ezt a három szót ismernie és megadnia ahhoz, hogy pontosan eljusson a kívánt úti célhoz.

 

Magával ragadó hangzás és technológia

A Range Rover Velar kényeztetõ utasterében az úttörõ aktív útzaj-csillapítási technológia8 gondoskodik a menetzajok csillapításáról. Az új Range Rover Velar belsõ tere ennek köszönhetõen a kategória legalacsonyabb útzajszintjét kínálja*. A technológia észleli a külsõ forrásból érkezõ frekvenciákat, és a fedélzeti audiorendszeren keresztül automatikusan olyan hanghullámokat generál, amelyek kioltják ezeket a zajokat. A rendszer minimum 4 dB-lel képes csökkenteni az utastér zajszintjét – ez olyan, mintha négy kattintással lejjebb tekernénk a hangerõt.

Az új Range Rover Velar nagyteljesítményû Meridian audiorendszerek széles választékával rendelhetõ meg. Ezek élén az opciós Meridian™ 3D Surround audiorendszer áll, amely egy 750W-os erõsítõn és akár 17 hangszórón keresztül biztosít magával ragadó, hifi minõségû zenei élményt.

 

 

Modern prémium

Az új Range Rover Velar a Range Rovertõl megszokott kifinomultságot a menedék nyugalmával társítja; olyan magas szintû kényelmi és opciós praktikus funkciók révén, amelyek elõsegítik az utasok pihenését.

„A Range Rover Velar minden feladatát könnyed magabiztossággal hajtja végre, és ez a prémium kidolgozású belsõ térben is megnyilvánul. A vezetõt új kialakítású ülések és meleg tónusú hangulatvilágítás köszönti minden induláskor, míg a pihentetõ utazási környezetrõl különbözõ fejlett komfortfunkciók – így például ultramodern légtisztító berendezés – gondoskodnak. A Velar intelligens hajtásláncvezérlõ rendszerével társítva mindez azt jelenti, hogy az autó minden alkalommal csendes, kiegyensúlyozott, pihentetõ utazási élményt kínál” – mondta Nick Collins, a Jaguar Land Rover jármûprogramokért felelõs vezérigazgatója.

A legújabb generációs „Cabin Air Purification Plus” rendszer az opciós Komfort csomag részeként rendelhetõ meg (illetve az alapfelszerelés részét képezi Autobiography kivitelû modelleken), és olyan kiemelkedõ légminõséget biztosít, ami az utazást kellemesebbé teszi, és megelõzi a vezetõ koncentrációvesztését. A CO2-szabályozó funkció, valamint a PM2.5 utastéri levegõszûrõ rendszer a külsõ és belsõ levegõ minõségét ellenõrizve, illetve szükség esetén szabályozva biztosít optimális utazókörnyezetet.

A rendszer a Pivi Pro7 Légminõség menüpontjában található Purify (légtisztítás) gomb megérintésével aktiválható; ilyenkor azonnal megkezdi a káros allergének és részecskék eltávolítását az utastéri levegõbõl. A rendszer emellett nanoe™ X technológiát12 alkalmazva semlegesíti a patogén anyagokat, és ezáltal jelentõs mértékben csökkenti a kellemetlen szagokat, a baktériumok és allergén anyagok koncentrációját.

Az opciós Komfort csomag részeként elérhetõ konfigurálható utastér-világítás 30 választható színben világítja meg az ajtókat, a padlókonzolt és a lábtereket. Az elõre programozott színtematikák segítségével könnyen beállíthatók a helyzethez illõ hangulatok, míg a négyzónás klímaberendezés6 jóvoltából minden utas a számára optimális hõmérsékletet állíthatja be.

Ami az optimális éjszakai látási viszonyokat illeti, az új Range Rover Velar a létezõ legfejlettebb Pixel LED technológiát alkalmazza a karakteres nappali világítással társított, fejlett Pixel LED fényszórókban9. A Dynamic HSE és Autobiography felszereltségi szinteken szériatartozékként kínált rendszer a mátrix LED fényszóróknál háromszor több LED-et alkalmaz. Mindegyik lámpatestben négy-négy pixelmodul található, amelyek egyenként 67 darab, precíziós szabályozású LED fényforrást tartalmaznak. A technológia ezeket vezérelve pontosan a környezeti és útviszonyokhoz igazítja a fényelosztást, és ezzel az elképzelhetõ leghatékonyabb megvilágítást biztosítja.

A dinamikus kanyarvilágítás9 a menetsebesség és a kormányzási adatok függvényében világítja meg a sötét kanyarokat és az útpadkát, miközben a távolsági fényszóró akár fél kilométerre is képes elvilágítani, így biztosítva optimális látási viszonyokat.

Az adaptív fényszóró egyszerre akár négy szembõl érkezõ tárgyat (jármûvet) képes kitakarni, hogy elkerülje a vezetõk elvakítását. A rendszer automatikusan alkalmazkodik a jármû sebességéhez: kis sebességnél szélesebb fénypászmát bocsát ki, míg 70 km/óra felett koncentrált, hosszú fénysugárral világítja meg az utat.

Az új Range Rover Velar minden helyzetben magabiztosan viselkedik, és pihentetõ utazási élményt kínál.

 

 

Villamosított teljesítmények, menet- és terepképességek

Az új Range Rover Velar hajtáslánc-választéka minden igényt képes kielégíteni. A P400e plug-in elektromos hybrid (PHEV) modellen túl finom járású és takarékos Ingenium benzin és dízelmotorok állnak rendelkezésre, amelyek egytõl egyig mild hybrid (MHEV) technológia segítségével kínálnak még kedvezõbb üzemanyag-fogyasztást és fokozott teljesítményt.

A Range Roverre jellemzõ rugózási komfortról és kifinomultságról a Range Rover Velar esetében fejlett futómûbeállítások gondoskodnak. Az opcióként rendelhetõ elektronikus légrugózás pihentetõ kényelmet nyújt: a rendszer rossz minõségû útfelületen is megõrzi stabilitását, míg az útegyenetlenségeket a kerekenként külön, folyamatosan szabályozó Adaptive Dynamics rendszer simítja el.

 „A Range Rover Velar a magabiztos menetdinamikát finom járású, takarékos erõforrások széles választékával társítja. 12 százalékkal megnöveltük az akkumulátor méretét, így a P400e plug-in elektromos hybrid modell elektromos hatótávolságát 64 kilométerre tudtuk növelni. Az egyenáramú gyorstöltés lehetõségével együtt ez azt jelenti, hogy az ügyfelek az eddigieknél is egyszerûbben tudnak emissziómentes, elektromos üzemben közlekedni a mindennapokban” – mondta James Sanderson, a Range Rover Velar életciklus-fejlesztésért felelõs fõmérnöke.

A fejlett P400e elektromos hybrid 105 kW-os villanymotorja és Ingenium benzinmotorja könnyedén és csendesen dolgozik, az arany középutat kínálva az ügyfeleknek.

A tisztán elektromos közlekedés és a benzinmotor nyújtotta menetdinamika kombináció jóvoltából a Range Rover Velar P400e ugyanúgy ideális választás rövid városi utakra, mint hosszabb utazásokra. A modell valós elektromos hatótávolsága akár 51 km11, ami azt jelenti, hogy a Range Rover Velar képes zéró károsanyag-kibocsátással közlekedni az átlagos napi használatban. Hosszabb utakon a plug-in hybrid hajtáslánc két erõforrása együtt 684 kilométeres kombinált hatótávolságot kínál13.

Tisztán elektromos üzemben akár 64 kilométert tud megtenni, miközben a WLTP norma szerint mért átlagos CO2-kibocsátása 38 g/km, üzemanyag-fogyasztása 1,6 l/100 km. A tisztán elektromos hatótávolság több mint 20 százalékkal kedvezõbb a korábbi értéknél (53 km), hála a nagyobb, 19,2 kWh kapacitású akkumulátornak10.

A 2,0 literes, 300 lóerõs, soros négyhengeres Ingenium benzinmotor és a 105 kW-os villanymotor együtt 404 lóerõs rendszerteljesítményre és 640 Nm kombinált forgatónyomatéki csúcsra képes; a P400e így álló helyzetbõl 5,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg végsebessége 209 km/óra. A modell villanymotorja segítségével akár 140 km/óra sebességgel haladhat10.

A P400e azon kevés plug-in hybrid jármûvek egyike, amelyek alkalmasak az egyenáramú gyorstöltésre. A modell akkumulátora 50 kW-os töltõvel akár 30 perc alatt tölthetõ 0-ról 80%-ra. Ha pedig 7 kW-os váltóáramú töl

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés