2020.10.29., csütörtök , Nárcisz

4x4

2020. szeptember 09. szerda • 10:26

PLUG-IN HIBRID HAJTÁSLÁNCCAL, HATHENGERES DÍZELMOTORRAL ÉS ÚJ X-DYNAMIC MODELLVÁLTOZATTAL BŐVÜL A LAND ROVER DEFENDER KÍNÁLATA

A Land Rover Defender fejlett hajtásláncaival, új felszereltségi szintjeivel és kibővített opciós listájával az autósok minden eddiginél szélesebb körét szólítja meg.

  • Defender Plug-In Hybrid: az új Defender P400e a legerősebb és legtakarékosabb Defender: 404 lóerő, 5,6 mp gyorsulás 0-100 km/óra, 74g/km CO2-kibocsátás
  • Tisztán elektromos üzem: a villanymotor késlekedés nélküli nyomatékkifejtés mellett biztosít károsanyag-kibocsátás nélküli haladást aszfalton és terepen. 43 kilométeres elektromos, emissziómentes hatótávolság. Öt- vagy hatszemélyes kivitel
  • Új, hathengeres Ingenium dízelmotor: a finom járású, kifinomult soros dízelmotor három teljesítményszinten (D200, D250 és D300) elérhető
  • Defender Hard Top: robusztus Defender haszonjármű 90 és 110 karosszériaváltozatban, Ingenium dízelmotorokkal, praktikus, strapabíró raktérrel
  • Defender X-Dynamic: a Defender és a Defender X modellek közötti rést kitöltő, új X-Dynamic modellvariáns robusztus külső és egyedi belső jellemzőkkel lép színre
  • Defender 90: a rövid tengelytávú háromajtós modellváltozat lenyűgözően viselkedik közúton és terepen is, és a legfejlettebb technológiákat kínálja;  akár hatszemélyes változatban is  rendelhető

A legendás elődmodell méltó utódaként az új Defender korszakalkotó közúti- és terepképességekkel és fejlett technológiákkal felvértezve teremti újra a kalandozások fogalmát a 21. századra; ugyanakkor hű marad ahhoz az úttörő szellemiséghez, amely több mint 70 éve jellemzi a Land Rover márkát.

A 2021-es modellévben a fejlett új plug-in hybrid variáns, a P400e teszi még vonzóbbá a Defendert. A nagyteljesítményű kétliteres, soros négyhengeres benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotorral kombináló, 404 LE rendszerteljesítményű P400e változat jelentős forgatónyomatékot és kedvező üzemeltetési költségeket kínál: átlagos CO2-kibocsátása csupán 74 g/km, vegyes üzemű üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100km. A modell akár 43 kilométert képes megtenni kizárólag villanymotorját használva, nulla károsanyag-kibocsátással. A tisztán elektromos üzem akár terepen is használható, ahol a villanymotor azonnal ébredő forgatónyomatéka még ütőképesebbé teszi a Defendert.

Az új P400e mellett a Land Rover saját fejlesztésű, nagyteljesítményű, takarékos, soros hathengeres Ingenium dízelmotorja is megjelenik  motorválasztékában.

A Defender testreszabását elősegítő opciók köre is kibővült: új karosszériaszínek (Yulong White, Silicon Silver és Carpathian Grey) jelentek meg a kínálatban, egy sor választható kontrasztos tetőkivitel mellett. Szintén újdonság az egyedileg kérhető opciók széles választéka, többek között mostantól nyitható vászontető is rendelhető lesz a Defender 110-eshez.

Defender P400e Plug-In Hybrid

Az új P400e Plug-In Hybrid (PHEV) modellváltozat a legfontosabb újdonság a Defender aktuális frissítései sorában.  A 110-es kivitelben rendelhető modell nem csak a teljesítmény és a takarékosság páratlan kombinációját nyújtja, de egyben a legkiválóbb közúti- és terepképességekkel bíró, villamosított Land Rover modell is.

A Defender P400e modellek alapfelszereltségként kínálják a 20 colos könnyűfém keréktárcsákat, az elektronikus légrugózást, valamint a baloldalon kialakított töltőcsatlakozót. Az összes plug-in hybrid modell alapfelszereltségéhez tartozik a Mode 3 töltőkábel; az ügyfelek opcióként Mode 2 kábelt is vásárolhatnak.

A Mode 3 típusú töltőkábellel két óra alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a Mode 2-es kábellel ugyanez mintegy 7 órát vesz igénybe – az utóbbi ideális megoldás otthoni, éjszakai töltésre. 50 kW-os gyorstöltő használatával a P400e akkumulátor-csomagja mindössze 30 perc alatt kapacitása 80%-ára tölthető.

 

A Defender P400e öt vagy hat üléssel rendelhető; alapfelszereltségében megtalálható a háromzónás klímaberendezés, a sötétítettés, a hővisszaverő üvegezés. A plug-in hybrid modellváltozat különleges szolgáltatása a regeneratív fékrendszer, amely kulcsfontosságú szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. A rendszer visszanyeri a lassítás, illetve fékezés során felszabaduló mozgási energiát, amit elektromos energiává alakít át, és azt az akkumulátorban tárolja.

A plug-in hybrid hajtáslánc a Defender  terepképességeit is még tovább javítja. A villanymotor lineáris nyomatékkifejtése és a finom járású benzinmotor nagy teljesítménye együtt maximális rugalmasságot eredményez; a hajtáslánc tökéletesen együttműködik azokkal a fejlett rendszerekkel, amelyek a létező legrobusztusabb, legtartósabb Land Rover modellé teszik a Defendert.

A Defender felezője (kétfokozatú terepváltója) tisztán elektromos üzemben is használható, ezen kívül a modell plug-in hybrid hajtáslánccal is megőrzi kiemelkedő terepgeometriáját, így a Defender közúti- és terepképességei motortól és hajtáslánctól függetlenül, minden kivitelben kimagaslóak.

Ezek a jellemzők is hozzájárulnak a Defender kiemelkedő vontatási képességeihez: a plug-in hybrid változat is akár 3000 kilogrammot vontathat (az összes többi motorváltozatnak ennél is nagyobb, 3500 kg a vontatási kapacitása), míg legnagyobb megengedett tetőterhelése 168 (dinamikus terhelés), illetve 300 kg (statikus terhelés.)

Új Ingenium soros hathengeres dízelmotor és intelligens összkerékhajtás

Mostantól a Defender új soros, hathengeres Ingenium dízelmotorrokkal is rendelhető. Az erőforrás az eddigieknél jobb nyomatékleadást, finom gázreakciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, köszönhetően az alkalmazott mild hybrid (MHEV) technológiának és az új intelligens összkerékhajtási rendszernek.

A kínálat csúcsán elhelyezkedő D300 modellváltozat 300 lóerőt és 650 Nm forgatónyomatékot mozgósít; a Defender 90-est álló helyzetből 6,7 mp1 alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre. Nagyobb forgatónyomatékának köszönhetően a Defender D300 közúton és terepen egyaránt könnyedén mozog; a motor tökéletesen harmonizál a modell robusztus karakterével.

Az MHEV technológiának és a soros hathengeres motor példaértékű kifinomultságának köszönhetően az új dízel Defenderek egyszerre takarékosabbak, robbanékonyabbak és kifinomultabbak a korábbi  négyhengeres változatoknál.

A  D200 és D240 modellek helyébe 2021-ben a D200 és a D250 lép; ezek ugyanazt a soros hathengeres Ingenium blokkot használják, mint a D300, ám 200, illetve 249 lóerőre hangolva. A nagyobb nyomatékcsúcs (a D200 esetében 500, míg a D250-nél 570 Nm) jobb használhatóságot eredményez; a Defender összes dízelmotorját MHEV technológia teszi takarékosabbá és tisztább üzeművé.

Defender X-Dynamic

Az új X-Dynamic felszereltségi szint bevezetésével még szélesebbé és gazdagabbá válik a Defender modellcsalád választéka. 

Az X-Dynamic neve elárulja a lényegét. Mint a Defender család összes tagja, az X-Dynamic kivitel is kimagasló közúti- és terepképességekkel rendelkezik. Ugyanakkor módosítások hosszú sorának köszönhetően még robusztusabbnak tűnik és érződik. Olyan külső optikai elemek gondoskodnak a modell strapabíró megjelenéséről, mint a Silicon Satin első és hátsó fenékvédő lemezek, az ezekkel harmonizáló kivitelű hűtőmaszk és emblémák, valamint a Satin Black kivitelű hátsó vonószemek.

Az utastérben olyan egyedi részletek fogadnak, mint a megvilágított fém küszöbdíszlécek, a kétszínű Duotone kivitelű Robustek kárpitozású ülések Robustek díszítősávval és középkonzoli dekorbetétekkel.

A Robustek az extrém túra- és expedíciós környezetben használt szövetek által ihletett, igen strapabíró, fokozott védelmet nyújtó anyag, melyet minden X-Dynamic modell alapfelszereltségként kínál (kiviteltől függően eltérő színárnyalatokban elérhető).

Fokozott testreszabhatóság új színárnyalatokkal és friss opciókkal

A modell színválasztéka új árnyalatokkal – Yulong White,  Silicon Silver, Hakuba Silver és Carpathian Grey – bővült; minden színhez választható fehér vagy fekete kontrasztos tető.

A Defender jelenleg is rendelhető kivitelei mostantól olyan, egyedileg kiválasztható opciókkal bővíthetők, mint a 360°-os kamerarendszer, a Defender 110-hez kínált nyitható vászontető, a prémium LED fényszórók karakteres nappali világítással, a Meridian audiorendszer, a Head-Up Display vagy az első ködlámpák.

Defender 90

A Defender 110 mellett megjelenő Defender 90 változat révén az ügyfelek még szélesebb palettáról választhatják ki az ízlésüknek és igényeiknek leginkább megfelelő modellt.

A mild hibrid technológiával felszerelt nagyteljesítményű, kiváló közúti- és terepképességeket biztosító Ingenium benzin- és dízelmotorok már ismert kínálatával választható Defender 90 akár hatszemélyes kivitelben is elérhető (az első sorban középre szerelt lehajtható ülés megrendelése esetén.

A Defender 90 utasterében ugyanazokkal a praktikus részletekkel találkozunk, mint a 110-esben; a modell ugyanazokban a kivitelekben (Defender, X-Dynamic, First Edition és X), ugyanazokon a felszereltségi szinteken (S, SE és HSE) választható. Az akár hatszemélyes modell vezetőjét és utasait tágas belső tér várja, noha a karosszéria nem hosszabb, mint egy átlagos alsó-középkategóriás családi személyautó. A Defender 90 kiváló manőverezhetőségének záloga a szűk, 11,3 méteres sugarú fordulókör.

A Defender 90 modellhez négyféle tartozékcsomag (Adventure, Country, Explorer és Urban) is választható, így az ügyfelek bármilyen körülményekre felkészíthetik Defenderüket, tartozékainkkal könnyedén célba juthatnak.

Defender Hard Top: a munkára született Defender

A Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege által kifejlesztett Defender Hard Top a Land Rover legendás munkaváltozatának modern újraértelmezése. A 90-es és 110-es változatban egyaránt elérhető haszonjármű kivitel a Defender közúti- és terepképességeit tágas, rugalmasan variálható raktérrel kombinálja, felülmúlhatatlan praktikummal és tartóssággal vértezve fel a Defender modellcsalád legrobusztusabb, leginkább strapabíró tagját.­­

A Hard Top kivitel a terepképességek, a praktikum és a raktér-kapacitás meggyőző kombinációját kínálja. Legnagyobb hasznos terhelhetősége elismerésre méltó 800 kg (110 Hard Top modell esetén), a maximális vontatható tömeg eléri a 3,5 tonnát, a belső kialakítás pedig rugalmasan variálható. A második és harmadik üléssorok nélkül a Defender 110 Hard Top rakterének térfogata eléri a 2059 litert (1355 liter a 90 Hard Top esetében), ugyanakkor az első üléssori középső ülést megrendelve akár hárman is utazhatnak az autóval – a Land Rover ClearSight tolatókamera pedig minden helyzetben akadálytalan hátratekintést tesz lehetővé.

A raktér bővelkedik az ötletes tárolási megoldásokban, így a felhasználók a legteljesebb mértékben kihasználhatják a rendelkezésükre álló teret. A Defender Hard Top minden kivitelét akasztókkal kiegészített, rögzített magasságú térelválasztó elemmel, a padlón kialakított lekötési pontokkal, padló alatti, zárható tárolórekesszel, robusztus gumi padlószőnyeggel, valamint nagy fényerejű raktérvilágítással szerelték fel. A hátsó oldalablak helyén panel található, amelyen az ügyfelek könnyedén elhelyezhetik vállalkozásuk logóját.

A Hard Top modellek többféle felfüggesztéssel választhatók: a 90 és 110 Hard Top egyaránt megrendelhető passzív acélrugókkal, míg a 110 Hard Top kivitelhez fejlett elektronikus légrugózás is kérhető.

A kivételesen robusztus Defender Hard Top páratlan használati értékkel és kiemelkedő  terepképességekkel bír – vagyis mindazon értékekkel, amelyek az 1950-es évek, azaz az első Land Rover Hard Top modellek megjelenése óta fémjelzik a Land Rover legdolgosabb járműveit. A Hard Top modellek szabad hasmagassága 291 mm, gázlómélységük akár 900 mm. Az első, középső és hátsó terepszögek akár 38, 28 és 40 fokosak (110 Hard Top, Off-Road állásban.)

agrotrend.hu / Wallis Automotive Europe

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.