Gépesítés

Technika

A hét témája: bálaszállító pótkocsik

A szállastakarmány készítés gépei közül a rendképzők, a bálázók után következzenek a bálaszállító pótkocsik, ezúttal a Dorker Kft., a Fliegl Abda Kft. és a Szegána Kft. kínálatából.

DORKER Kft.

Pronar T023 és T026 bálaszállító pótkocsik

A Pronar bálaszállító pótkocsi – kiválóan teljesít szalma vagy széna/silózott bálák szállításakor. Maximum három bálasor rakodható fel a tandem típusú alvázra épült pótkocsikra. A széles gumiabroncsok lehetővé teszik a rakodást lápos és tőzeges területeken egyaránt. Nagy távolságokra történő fuvarozásoknál is tökéletesen helytáll. Az integrált hátsó lámpák biztosítják a hátsó aláfutás védelmet. A pótkocsik rakodótér szélessége EUROPALLET szállításra alkalmas. A profilozott és lekerekített oldalsávok védik a fóliázott bálákat a trélerről történő lecsúszástól anélkül, hogy felsértenék azokat.

A T026-os modell nyomtávolsága és teherbírása nagyobb, mint a T023- as modelleké.

Alapfelszereltség: 500/50-17 széles kerekek, 40 km/h hidakkal szerelve.

A gyár 2 év garanciát biztosít a pótkocsikra.

Specikáció:

                                                                       T023                          T026

Maximális bruttó súly

15000 kg

18000 kg

Teherbírás

11300 kg

13720 kg

Üres súly

3700 kg

4280 kg

Rakodó felület

24 (26,2*) mm

24 (26,2*) mm

Rakodó platform hossza

9695 mm

9695 mm

Rakodó felület

9880 (10770*) mm

9880 (10770*) mm

Rakodó felület szélessége

2435**

2435**

Méretek (hosszúság/szélesség/magasság)

11995***/2500/2780 mm

11995***/2500/2860 mm

A létra magassága (a rakodási felülettől)

1680 mm

1680 mm

Padlóvastagság

3 mm

3 mm

A platform magassága a talajtól

1100 mm

1180 mm

Keréknyom

1730 mm

1820 mm

Felfüggesztés

parabola rugók

parabola rugók

Gumiabroncs méretek

400/60-15,5

500/50-17

Megengedett sebesség

40 km/h

40 km/h

Minimális traktor teljesítmény igény

83,2/61 kW/LE

93,6/68,8 kW/LE

* Meghosszabbított hátsó vázzal, amely megnöveli a rakodó platformot
** A teherszállító szekrény szélessége alkalmazkodik az EUROPALETTÁS szállításhoz
*** Szabványos platform hosszúság

FLIEGL ABDA Kft.

Fliegl DPW Bálaszállító Pótkocsik

Mint minden mezőgazdasági terményt, a különböző bálákat is szállítani kell, a termőhelyről a felhasználás helyszínére. Ehhez pótkocsikra van szükség. Mégpedig minél nagyobb rakfelülettel.

Ennek a rakfelületnek, lehetőleg alacsonyan kell elhelyezkednie a talajhoz, mert pl. szögletes nagybála szállítása esetén, egyáltalán nem mindegy, hogy hány sorban tudunk rakodni.

A Fliegl tervezőinek tehát, komoly kihívást jelentett, a talajon is jól mozgó, a kressz előírásainak is megfelelő, de ugyanakkkor, minél több bálát szállítani tudó kocsi tervezése.

Ezeknek a kíhívásoknak úgy feleltek meg, hogy -a márkára jellemző módon- néhány opció segítségével, mindenki öszeállíthatja, a számára ideális bálaszállítót. Ha tudjuk milyen útviszonyok között, milyen sebességgel és terheléssel fog közlekedni a kocsi, tapasztalt kollégáik, máris a megfelelő kocsit ajánlják a feladatra.

A plató szériában 3.5 mm-es, csúszásmentes lemezből készül. A kihúzható platóhosszabbítás -1 200 mm- is teljesértékû platóként funkcionál. Az összes Fliegl DPW 180 bálaszállító, a Fliegl abdai üzemében készül.

A Fliegl DPW 180 B bálaszállító azonban, még egy szempontból versenytársai előtt jár.

Ez pedig a felületvédelem. Egy ilyen hosszú kocsinak, kevés helyen jut fedett tároló, pedig a hosszú élettartam, elvárás a szállító jármûvekkel szemben. Ezért 2015 tavaszától, minden Fliegl bálaszállító -szériában- horganyzott alvázzal és felépítménnyel készül! A bálák rögzítését süllyesztett rakományrögzítő fülek és furatok, valamint a plató mindkét szélén, ütköző perem biztosítja.

A Fligl DPW 210 BL típus, pedig -szabadalmaztatott- hidraulikusan mozgatott, rögzítő kerettel van ellátva, a gyors, biztonságos és kényelmes rakománybiztosítás érdekében.

SZEGÁNA Kft.

A SZEGÁNA Kft. kínálatában a Metal-Fach bálaszállító pótkocsik igen népszerûek, különösen a T009-es típus, mely 3 tengelyes kialakítású, 15 t megengedett össztömegû és 11.440 kg hasznos terhelhetőségû. A pótkocsi teljes hossza 12 m, mely a leghosszabb amely közúti forgalomba engedélyezhető.

A rakfelület 9,7 m hosszú, mely 10,5 m-re növelhető a hátsó váz kihúzásával. A kerekek alap mérete 400/60-15,5, de opcióként szélesebb kerekek is rendelhetőek. A gazdák visszajelzései alapján elmondható, hogy stabil a kocsi, és a méreteihez képes igen fordulékony. A Metal-Fach kisebb 2 tengelyes bálaszállítót is gyárt a T014 típust, mely 9.000 kg hasznos terhelhetőséggel és 6,6 – 7,3 m rakfelület hosszúsággal rendelkezik.

Újdonság a T020 típus mely igen nagy 17.750 kg hasznos  terhelhetőséggel és 21.500 kg megengedett össztömeggel rendelkezik. A plató 9.8 m hosszú, mely további 60 cm-rel növelhető, így akár 36 bála szállítására alkalmas. Ezen pótkocsik már igen széles 500/50-17-es kerekekkel szereltek. A bálaszállító pótkocsik most előrendelési akcióban vásárolhatóak.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés