A rendelet szerint legkésőbb 2020-ban a piacra kerülő összes motornak be kell tartania az Euro-5-határértékeket.
– A Tanács és a Parlament között megszületett kompromisszumot messzemenően örvendetesnek tartjuk, mert jobb minőségű levegőre törekszik anélkül, hogy figyelmen kívül hagyná gazdaságunk versenyképességét - mondta Gesine Meißner, az FDP környezet- és közlekedéspolitikai szóvivője az Európai Parlamentben.
A már amúgy is nagyon környezetbarát belvízi hajózásra tervezett még szigorúbb határértékeket, melyeket a bizottság javasolt, sikerült megakadályozni. – A liberálisok közreműködésével sokkal inkább egy közeledést értünk el az Egyesült Államokban érvényes normákhoz, és ezzel megakadályoztuk a verseny további torzulását - tette hozzá Meißner.
Új az a záradék, ami lehetővé teszi, hogy a régi motorokat javítsák és átalakítsák ahelyett, hogy újakra cserélnék őket - mondja a liberális képviselő. Kevésbé örvendetes a parlamentben a nagy koalíció által az utolsó pillanatban keresztülvitt kivételek, melyek a hóekékre és a gyapotbetakarító gépekre vonatkoznak. A rendelet a tanács által hivatalosan elfogadott kompromisszummal lép hatályba.
agrotrend.hu / raiffeisen.com