Gépesítés

Technika

Doppstadt AK 565 mobil istállótrágya aprító

A szabadban kazalban tárolt almos istállótrágya sajátossága, hogy tárolás közben veszít a nedvességéből és összeáll, tömörödik még akkor is, ha az almozásnál aprított szalmát használtak az állatok alá. A mélyalmos technológiáknál pedig maguk az állatok tömörítik össze a trágyát és már a kitermelésnél gondot okoz a mozgatása.

A német Doppstadt cég, amely nagy teljesítményű faapríték készítő és komposztáló gépek gyártására specializálódott, az almos trágyák aprítására használható nagyteljesítményű aprítógépet is kínál. A berendezés alkalmassá teszi az összeállt almos trágyákat az egyenletes kijuttatáshoz és a jobb hasznosuláshoz, vagy a komposzthalmokba történő bekeveréshez, ill. a biogáz fermentorokba bejuttatva elősegíti a szervesanyag lebomlását és javítja a gázkihozatalt. Az AK565 traktorral áttelepíthető aprítóberendezést, ráépített 530 LE-s, MTU 6R 1300 (Rolls-Royce) típusú hathengeres, 13 literes Stage V környezeti normás dízelmotor működteti.

fotó: youtube.com

A fogadógaratja alapkivitelben 4,0 m hosszú és 1,8 m széles, de kívánságra 6,0 m hosszú garattal is szállítják. A garat padozatán kaparólánc mozgatja a rakodógéppel belerakott összecsomósodott istállótrágyát. A kaparólánc sebessége 2 m/sec. A garat végében 1750 mm széles, 1120 mm átmérőjű, 36 kalapácsos, 850 és 1000 f/min közötti fordulatszámon dolgozó, 2,5 tonna tömegű aprító dob dolgozik, amely alá többféle lyukméretű dobkosár szerelhető be. Ezzel szabályozható az aprítás mértéke. A felaprított almos trágyát széles kihordószalag juttatja halomba, vagy pótkocsira. Az aprító dob előtt hő- és fémleválasztó detektor található.

agrotrend.hu / Profi Magazin

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés