Gépesítés

Technika

Ezek voltak a legnépszerűbb mezőgazdasági márkák 2018-ban

A német Image Barométerből minden évben kideríti, hogy Németországban mely agrárcégek voltak a legkedveltebbek.

A DLG (Deutsche Landwirtschafts Gesellschaft – Német Mezőgazdasági Társaság) évente 700 német gazda véleménye alapján állítja össze az Image Barométerét, amely a mezőgazdaság számára termelési inputokat értékesítő, vagy szolgáltatásokat nyújtó cégek értékelésének listája.


2018-ban a Fendt volt a legnépszerűbb márka – fotó: Fendt

Az eredményeket páratlan években a hannoveri Agritechnica Mezőgazdasági Gépkiállításon, páros években pedig az EuroTier Kiállítás ideje alatt hozzák nyilvánosságra.

A gazdáknak a következő kategóriákban tesznek fel kérdéseket:

  • márkaismereti index
  • márkalojalitási (elfogadási) index
  • márkapreferencia- és elégedettségi index
  • márkaimázs-index (imázs, innováció, kommunikáció stb.).

Minden kérdéscsoportra 25-25 pontot oszthattak ki, így a velük kapcsolatban álló vállalkozásokat, cégeket, márkákat, max. 100 pontig értékelhetik. Az Image Barométert 7 inputokat szállító és szolgáltató területre készítette el a DLG.

A mezőgépgyártók között 2018-ban is az országosan összesített pontszámok alapján 60 ponttal a Fendt végzett a tízes lista élén, mint ahogyan egy évvel korábban.

Habár alacsonyabb pontszámot kapott, mint tavaly, így is megőrizte második helyét a Claas. A harmadik-negyedik helyen a John Deere és az Amazone váltotta egymást.

Az Amazone 49 pontról 55 pontra növelte az imázspontjainak számát és ezzel át tudta venni a dobogó harmadik helyét. A Lemken tavalyelőtti pontszámával, ismét az ötödik helyet szerezte meg.

A Horsch a 2017-ben elért hetedik helyről –  jelentős pontszámemelkedéssel – a hatodikra lépett előre. A francia Kuhn a tavalyelőtti tízedik helye után 2018-ban a hetedik helyre ugrott. A Case IH mindkét évben a nyolcadik helyen végzett. A Krone maradt a kilencedik a tízes listában.

A legnagyobb vesztesnek a Deutz-Fahr bizonyult, amely a 2017-es hatodik helyezésről, 2018-ban a tízes lista utolsó helyére esett vissza.

A listában két kivételtől eltekintve, csak német gyártók szerepelnek, akik a pontozásban is dominálnak. A német gazdák zöme ragaszkodik a saját márkákhoz és ez prioritást jelent a vásárlásoknál.

Az is megállapítható, hogy a Top 10-be bekerült cégek ugyanazok, mint egy évvel korábban, viszont egyesek helyezése változott a listában. Az összesített bizalmi indexük növekedett, mégpedig 453 pontról 471 pontra. A gazdák véleménye alapján az Amazone, a Horsch és a Kuhn imázsa növekedett a legnagyobb mértékben.


A német gazdák Top 10-es országos rangsora a mezőgépgyártókról (2017/2018) – ábra: DLG

Az állattartó berendezéseket és technológiákat szállítók között tavaly és az azt megelőző években, többnyire

  • a DeLaval,
  • a GEA Farm és a Lely 

végzett dobogós helyeken. Mindhárom a szarvasmarhatartás technológiákban, ezen belül különösen a fejéstechnikában érdekelt.

A helyezésekbe esetenként beleszólt a baromfitartás technológiákban érintett Big Dutchmann is. A Top 10-es listában szereplők sokkal alacsonyabb – 50 pont alatti – pontszámokat értek el, mint a mezőgép-beszállítók.

A német piac agrokémiai és vetőmag-beszállítói közül 2018-ban is, a BASF előtt a Bayer végzett a lista élén.

A dobogó harmadik helyén pedig a KWS vetőmagszállító és a Syngenta osztozottAz állati takarmánygyártók és beszállítók listáját, az Agravis vezeti, megelőzve BayWa-t, a Schaummann-t és a Deuka-t.

A pénzügyi szolgáltatók és a biztosítótársaságok Top 10-es imázslistáját stabilan a Volk & Raiffeisen Bank vezeti a Sparkassen előtt. A harmadik pozíciót pedig az R+V-Versicherung biztosító társaság érdemelte ki.

A Magyarországon is működő biztosító intézetek közül, az Allianz került be még a tízes listába. 

A gazdákkal kapcsolatban álló felvásárló, tanácsadó és integrátor cégek közül a Top 10-es lista élén az Agravis, a BayWa és a Maschinenringe került dobogós helyre.

A megújuló energia termelő berendezéseket és technológiákat értékesítő és beszállítócégek közül, a tízes imázslista élén az SMA Solar és a Solarwod napelemes rendszereket és naperőműveket szállító, valamint az Enercon szélerő műveket építő cégek végeztek.

A lista összetételéből egyértelműen látszik a napenergia hasznosító berendezések túlsúlya a szél- és biogáz berendezéseket és technológiákat szállító cégek visszaszorulása.

Ez a beruházási irányultságot is jelzi, ugyanis a szélenergia hasznosító és biogázüzemi beruházások iránti érdeklődés erősen visszaesett, mivel telítődött a piac.

agrotrend.hu / Dr. Hajdú József

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook