Gépesítés
Technika
Itt vannak az új Torino Sinus modellek
A rakodók kormányzási koncepciójukkal a kitűnő fordulékonyságot kombinálják a nagy terheléssel.
A CLAAS a Liebherrel való együttműködés eredményes kezdete után további kerekes rakodó modelleket vesz fel az 5,6 és 9-tonnás kategóriában termékprogramjába. A három új TORION SINUS egyedülálló kormányzási koncepciójukkal a kitűnő fordulékonyságot kombinálják a nagy hasznos terheléssel. Ezekkel a gépekkel akár 40 km/órás sebesség is elérhető – írja közleményében az Axiál.
A három modell a törzscsukló és a hátsó híd tengelycsonk-kormányzás kombinációjával tűnik ki a piactársak közül – fotó: Axiál
A TORION 956, 644 és 537 SINUS teljesítényüket tekintve a kis sorozatú TORION 535 és a középső sorozat 1177 modellje között helyezkednek el. Ezzel a CLAAS összesen 10 különböző kerekes rakodó modellt kínál mezőgazdasági használatra.
Nagyobb hasznos terhelés a törzscsuklónak és a kormányzott hátsó hídnak köszönhetően
A három TORION SINUS modell a törzscsukló és a hátsó híd tengelycsonk-kormányzás kombinációjával tűnik ki a piactársak közül. Az egyszerű törzscsuklós kormányzással összehasonlítva a fordulékonyság jelentősen megnőtt.
A hátsó híd kormányzása a váz első részének és a hátsó tengelyen levő kerékagy kormányzás mechanikus összekötésével valósul meg. Kormányzáskor a hidraulikus munkahenger automatikusan mozgatja a hátsó hidat is. Mindhárom modellnél egy törzscsukló van beépítve, ezáltal szilárdan áll a gép egyenetlen talajfelszínen is.
A fülke a nagy TORION modellek kényelmét kombinálja a legjobb kilátással. Az ajtók 180°-ban nyílnak, és ebben a pozíciójukban rögzíteni is lehet őket. Széles lépcsőfokok lehetővé teszik a biztonságos és kényelmes beszállást.
A jobboldali A-oszlopon található színes kijelzőn a gépkezelő minden fontosabb adatot lát, például a menetfokozatot, a motorfordulatszámot, az üzemanyagszintet és a sebességet.
Erőteljes motorok akár 40 km/órás végsebességgel – fotó: Axiál
A TORION 644 és 537 SINUS rakodókban 3,3 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős Yanmar motor dolgozik. Ezek 54 kW/73 LE teljesítményűek, és dízelrészecske szűrővel teljesítik a Stage V károsanyag-kibocsájtási normákat. A TORION SINUS 956 4,5 literes DPS-motorral szerelt, aminek teljesítménye 78 kW/106 LE. A motorok keresztbe vannak beépítve, így optimálisan hozzáférhetők a karbantartásnál.
Minden TORION SINUS modellt két szinkronizált menetfokozatú hidrosztatikus meghajtással szerelnek.
A meghajtási koncepció finom, fokozatmentes munkát tesz lehetővé, és a rakodási munkáknál a nagy tolóerőt egyesíti a mozgékonysággal és az akár 40 km/órás végsebességgel.
A mezőgazdasági használat során gyakran van szükség ahhoz, hogy magasra emeljünk. Az új TORION SINUS 956 és 644 opcionálisan magasemelésű gémmel is kapható. A kanál forgáspontjának magassága így eléri a 4,01 métert a TORION SINUS 956-nál, és 3,79 méter a 644-nél. Így a nagyobb takarmánykeverő kocsikat is kényelmesen meg lehet tölteni.
Minden új rakodó Z-kinematikával szerelt, ami a legmagasabb szakítóerőt és gyors kibillnetési sebességet kínál.
Az összes TORION modell esetén a kinematika szintén optimális a raklapvillával történő munkavégzéshez. Villás rakodásnál a fogak közel párhuzamosak maradnak a talajjal. A munkaeszköz-rögzítés szériafelszereltségként a vezetőfülkéből, hidraulikusan vezérelhető.
Összefoglaló a három modellről
|
TORION SINUS 956 |
TORION SINUS 644 |
TORION SINUS 537 |
Működési tömeg |
9.070 kg |
6.390 kg |
5.575 kg |
Billentési terhelés |
5.575 kg |
4.430 kg |
3.750 kg |
Magasság |
3,03 m |
2,78 m |
2,78 m |
Szélesség |
2,38 m |
2,06 |
1,95 |
Motor |
DPS (Stage IV) |
Yanmar (Stage V) |
Yanmar (Stage V) |
Max. teljesítmény |
78 kW/106 PS |
54 kW/73 PS |
50 kW/68 PS |
Emelési magasság |
3,72 m (4,01 m opció) |
3,35 m (3,79 m opció) |
3,22 m |
Hidraulikus teljesítmény |
115 l/perc |
93 l/perc (115 l/perc opció) |
70 l/perc (105 l/perc opció) |
Hajtómű |
hidrosztatikus, 2 fokozatú |
hidrosztatikus, 2 fokozatú |
hidrosztatikus, 2 fokozatú |
Végsebesség |
40 km/óra |
40 km/óra |
40 km/óra |
agrotrend.hu / Axiál